ריב"א כתב:ויש מפרשים שאהל יעקב היה בין אהל רחל ואחר אהל לאה היו אהלי האמהות, וכולן היו פתוחים זה לזה, וגם היו פתוחים כלם לרשות הרבים, חוץ מאהל האמהות. ולכן בא לבן תחלה לאהל יעקב, כי אמר עליו שגנב אלהיו, ואחריו לאהל לאה ולאהל האמהות, ולא מצא. וחזר עקביו לאהל לאה, לפי שלא היה אהל האמהות פתוח לרשות הרבים, ויצא משם ובא לאהל רחל דרך רשות הרבים, ולא דרך אהל יעקב, שהרי לא כתוב שבא פעם שניה באהל יעקב כמו שכתוב באהל רחל ולאה, ולפי זה אין צריך לסרס המקרא.
בן מלך כתב:הציור מתאים במדויק לשיטת ר' יצחק בן אברהם (אינו הריב"א) שהובאה בתוס' השלם.
הובאה שיטתו לצד הציור - באוצר מפרשי התורה ח"ב (בנספח) שיצא היום לאור עולם.
הא לחמא עניא כתב:מאוד יהיה מעניין לראות את הציור השני.
ברכה תבוא על ראש המביא ויזכה בזיכוי הרבים.
מיני ומינך כתב:הא לחמא עניא כתב:מאוד יהיה מעניין לראות את הציור השני.
ברכה תבוא על ראש המביא ויזכה בזיכוי הרבים.
כמדומני שהוא הציור המובא בראש האשכול
קו ירוק כתב:אבל שיטת הריב"א כפי שהובאה כאן, תמוהה מאוד אף היא.
וכי לאיזה טעם היה אפשר להיכנס אל אהלי שתי האמהות (שהיו נשות יעקב - וכבר לא אמהות), רק דרך אהל לאה.
שמא נאמר שראו את עצמם עדיין אמהות של האמאות, הרי בלהה שפחת רחל, ומה טעם רחל איננה יכולה להכנס אל אהל שפחתה אלא דרך אהל לאה.
ובכלל מדרך הצניעות שלכל אחת יהיה פתח אהלה מכוון אל החצר, מה טובו אהליך יעקב !
וצע"ג.
מיני ומינך כתב:עי' בתוספות השלם עה"ת פר' ויצא עמ' קצ.
(לג) ויצא מאהל לאה ויבא באהל רחל. רבים צוללין ומפלפלין לצייר האוהלים איך היו, ובחנם הוא, שבדברי הימים פי' הפשט. ועיין שם אחר ויברך דוד את הש"י לעיני כל הקהל, ונאמר שם וזבחים לרוב לכל ישראל, עיין שם מה שפירש"י שם.
הוגה כתב:רבי יוחנן לוריא (ר - רעד) דרשן ארץ אלזס, בספרו 'משיבת נפש' (בראשית פרק לא פסוק לג)(לג) ויצא מאהל לאה ויבא באהל רחל. רבים צוללין ומפלפלין לצייר האוהלים איך היו, ובחנם הוא, שבדברי הימים פי' הפשט. ועיין שם אחר ויברך דוד את הש"י לעיני כל הקהל, ונאמר שם וזבחים לרוב לכל ישראל, עיין שם מה שפירש"י שם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים