זאב ערבות כתב:כעת יצא ח"י של קובץ המשביר, ובין המאמרים מאמר מידידנו ר' משה מיימון צרור הערות בעקבות ספר אמת ליעקב (מר' יעקב קמנצקי) על התורה, ואחת ההערות היא על הביטוי מבחר המין האנושי שבו נזכר הפורום.
יישר כח ר' זאב.
איפה אפשר להשיג את הקובץ/המאמר?
זאב ערבות כתב:כעת יצא ח"י של קובץ המשביר, ובין המאמרים מאמר מידידנו ר' משה מיימון צרור הערות בעקבות ספר אמת ליעקב (מר' יעקב קמנצקי) על התורה, ואחת ההערות היא על הביטוי מבחר המין האנושי שבו נזכר הפורום.
עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
נוריאל עזרא כתב:נ.ב מה שאמר על הגניזה פשוט וברור שלא דק בלישנה ובתחילה דיבר על ספרייה גדולה שמרן ביקש מהספרן להביא שו"תים וכו' ובכלל לא תיאור הגניזה הקהירית שהיתה בעליית בית כנסת וכו' וספרן מאן דכר שמיה ומה שאמר כן אחר כך לא דק וצריך לזכור שהדברים נאמרים בע"פ ומצוי שקוראים בלבולים.
נוריאל עזרא כתב:ורק העורכים הוסיפו שמא בטעות שמא מדעתם וסתם עשו מזה כאן סערה. וצריכים להתנצל על זה כל מי שפרסם ונגרר. וגם העורכים בעלון בית מרן צריכים לפרסם הבהרה והתנצלות על השגגה שיצאה מתחת ידם והובילה לכל הסערה הנ"ל.
נוריאל עזרא כתב:עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
וההשערות שדיבר על עצמו כנזכר באשכול הנ"ל או הנזכר בעלון שכביכול נוצר סיפור זה במוחו הם לא יותר מהלצה ולא רציני במחילה.
ולענ"ד כשיש להעיר יעירו ואם ליבם בוער בקירבם אף בתוקף אבל הקלות שבא נכתבו הדברים בסגנון ליצני אינה ראויה ולטעמי היה צריך להימחק ולא להינעל.
ערוך כתב:נוריאל עזרא כתב:עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
וההשערות שדיבר על עצמו כנזכר באשכול הנ"ל או הנזכר בעלון שכביכול נוצר סיפור זה במוחו הם לא יותר מהלצה ולא רציני במחילה.
ולענ"ד כשיש להעיר יעירו ואם ליבם בוער בקירבם אף בתוקף אבל הקלות שבא נכתבו הדברים בסגנון ליצני אינה ראויה ולטעמי היה צריך להימחק ולא להינעל.
כבר הביאו באשכול שם מספרו ילקוט שובע שמחות ח"ב, שמבואר שם בדבריו שהוא הוא רבי מאיר יוחנן מירושלים...
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ערוך כתב:נוריאל עזרא כתב:עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
וההשערות שדיבר על עצמו כנזכר באשכול הנ"ל או הנזכר בעלון שכביכול נוצר סיפור זה במוחו הם לא יותר מהלצה ולא רציני במחילה.
ולענ"ד כשיש להעיר יעירו ואם ליבם בוער בקירבם אף בתוקף אבל הקלות שבא נכתבו הדברים בסגנון ליצני אינה ראויה ולטעמי היה צריך להימחק ולא להינעל.
כבר הביאו באשכול שם מספרו ילקוט שובע שמחות ח"ב, שמבואר שם בדבריו שהוא הוא רבי מאיר יוחנן מירושלים...
אגב רבי מאיר יוחנן היה חברותא של הרב הראשי הראש"ל שליט"א.
ערוך כתב:
חברותא או שזה הוא עצמו?
ערוך כתב:
כבר הביאו באשכול שם מספרו ילקוט שובע שמחות ח"ב, שמבואר שם בדבריו שהוא הוא רבי מאיר יוחנן מירושלים...
פלוריש כתב:נוריאל עזרא כתב:ורק העורכים הוסיפו שמא בטעות שמא מדעתם וסתם עשו מזה כאן סערה. וצריכים להתנצל על זה כל מי שפרסם ונגרר. וגם העורכים בעלון בית מרן צריכים לפרסם הבהרה והתנצלות על השגגה שיצאה מתחת ידם והובילה לכל הסערה הנ"ל.
באותו גליון כתוב שהרב הוסיף הוספות על הנאמר בשיעור, כך שלא מדובר בטעות של העורכים
נוריאל עזרא כתב:ערוך כתב:
כבר הביאו באשכול שם מספרו ילקוט שובע שמחות ח"ב, שמבואר שם בדבריו שהוא הוא רבי מאיר יוחנן מירושלים...
ברור לא סתרתי את זה רק אמרתי שלבוא ולומר שכשהוא מספר על ת"ח שהיה עמו המעשה הכוונה על עצמו זו ליצנות.
אלא שגם הוא לא דק בזה וכתב ספר אבל בניגוד לאדם בסיפור הוא ידע שאינו ספר.
ערוך כתב:הליצנות היא לבוא בטענות על אחרים בדבר שהוא עצמו נכשל בו.
נוריאל עזרא כתב:ערוך כתב:הליצנות היא לבוא בטענות על אחרים בדבר שהוא עצמו נכשל בו.
זה לא מדויק כי בסיפור הרב עובדיה שאל את המצטט שיכל לומר שזה לא ספר אלא קונטרס או דף. אבל הוא לא ידע כי רק ציטט.
מן הסתם הרב יצחק ידע ואם היה נשאל היה אומר שאין ספר כזה ולא דק.
עכ"פ זו הערה יפה רק שאני נגד כל אופן הצגת הדברים ושפיכת דמו של אדם ברבים גם אם לדעת התוקף זה מגיע לו והביא על עצמו.
ערוך כתב:
איך ידע? וכי היה בבית דין במצרים? או בגניזה הקהירית?
עכ"פ הם באו להציל עשוק ונרדף כמו הרבה רבנים אחרים במוצ"ש בלוויין.
נוריאל עזרא כתב:ערוך כתב:חילול השם הוא לחרף ולגדף לבזות ולהשפיל ברבים בצורה סדרתית רבים מרבני ישראל שבוע אחר שבוע, בדברי לעג ובוז, בדיות ועלילות.
מי שחמאה על ראשו שלא יצא לשמש!
הוא אומר בלי שמות ולא קרוב למה שכותבים פה. כולנו נצטרך בסוף לתת דין וחשבון ולא יודע אם לומר הוא התחיל תמיד יעזור
דרופתקי דאורייתא כתב:תבכה ותתחנן אליו, שיפסיק לתקוף ולזלזל כסדר באחרים! אתה רוצה רשימה עם ציטוטים או שאתה מתמם בכח. הוא מטלטל את כל הדור בהתקפותיו.
שיתעסק בעצמו ובמעלותיו ולא בחסרונם של אחרים (בפרט לא בשיעור הפנימי בליל שבת...).
דרופתקי דאורייתא כתב:תבכה ותתחנן אליו, שיפסיק לתקוף ולזלזל כסדר באחרים! אתה רוצה רשימה עם ציטוטים או שאתה מתמם בכח. הוא מטלטל את כל הדור בהתקפותיו.
שיתעסק בעצמו ובמעלותיו ולא בחסרונם של אחרים (בפרט לא בשיעור הפנימי בליל שבת...).
נוריאל עזרא כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:תבכה ותתחנן אליו, שיפסיק לתקוף ולזלזל כסדר באחרים! אתה רוצה רשימה עם ציטוטים או שאתה מתמם בכח. הוא מטלטל את כל הדור בהתקפותיו.
שיתעסק בעצמו ובמעלותיו ולא בחסרונם של אחרים (בפרט לא בשיעור הפנימי בליל שבת...).
אני לא מיתמם מנסה לצמצם המחלוקת וחילול השם.
ערוך כתב:אז הכתובת היא בסנהדריה המורחבת ולא כאן.
עזריאל ברגר כתב:בעלון "בית נאמן" לפרשת פקודי תשפ"ד - https://drive.google.com/file/d/1pGcUIt ... IU1U9/view (עמוד 3) - הביאו סיכום של הנאמר באשכול viewtopic.php?f=7&t=63979 ואכמ"ל.
נוריאל עזרא כתב:ערוך כתב:אז הכתובת היא בסנהדריה המורחבת ולא כאן.
אני לא אפרט מה אני עושה אני עושה כמיטב יכולתי היכן שידי מגעת וגם כאן זו הכתובת.
זאב ערבות כתב:ידיעה מענינת על אוצר החכמה בספר מיכאל באחד
צ"ל 'מיכאל באחת', אודות הגרמ"א הכהן פארשלעגער.עזריאל ברגר כתב:ב. מהו הספר הזה (לא מצאתיו בגוגל ולא באוצר) ומיהו הרב נשוא הדברים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 333 אורחים