אברךפשוט כתב:בכל אופן אשמח לשמוע אם מישהו כן יודע את מקור הדברים או דמוי מקור לגבי השלג.
אור קדמאה כתב:סליחה, לא בדקתי, אבל מסתמא אין קשר בין כת"י אלו לכתבי הרנ"ש.
אברךפשוט כתב:אני לא מצליח לפענח לגמרי את הכתבי יד לצערי. אבל מהמעט שאני כן מבין יש עוד מרחק גדול בין הכתבי יד לבין מה שהובא ברש"ש.. זה יותר מפורט ביחס למה שכתוב בשער רוח הקודש, אבל עדיין..
אברךפשוט כתב:אני לא מצליח לפענח לגמרי את הכתבי יד לצערי. אבל מהמעט שאני כן מבין יש עוד מרחק גדול בין הכתבי יד לבין מה שהובא ברש"ש.. זה יותר מפורט ביחס למה שכתוב בשער רוח הקודש, אבל עדיין..
אור קדמאה כתב:כונות אלו לא הובאו בכת"י הנ"ל.
מגדל, הנמצאו כוונות אלו בכת"י לפני נתן העזתי??
מגדל כתב:אור קדמאה כתב:כונות אלו לא הובאו בכת"י הנ"ל.
מגדל, הנמצאו כוונות אלו בכת"י לפני נתן העזתי??
ומדוע שיובאו? אתה עוסק בליקוט כוונות לגלגולי שלג. ליקוטים מלוקטים על ידי המלקטים ממקורות שונים.
אינני יודע אילו כוונות עמדו לפני נתן העזתי.
מגדל כתב:אור קדמאה כתב:התכוונתי: קודם זמנו של נתן העזתי.
מחיפוש באוצר לא מצאתי, ועוד ש[ליקוטי] כוונות אלו סותרים את המובא בשער רוה"ק.
חלקם ידועים לי, חלקם לא.
אינני יודע כיצד שייכת סתירה [אמיתית] בדרושים שאינם עוסקים בסדר ההאצלה, (ואפילו בסדר ההאצלה..), אך אף אם דרושים אלו סותרים לדרושים וכוונת משער רוח הקודש, מה בכך?
אור קדמאה כתב:מגדל כתב:אור קדמאה כתב:התכוונתי: קודם זמנו של נתן העזתי.
מחיפוש באוצר לא מצאתי, ועוד ש[ליקוטי] כוונות אלו סותרים את המובא בשער רוה"ק.
חלקם ידועים לי, חלקם לא.
אינני יודע כיצד שייכת סתירה [אמיתית] בדרושים שאינם עוסקים בסדר ההאצלה, (ואפילו בסדר ההאצלה..), אך אף אם דרושים אלו סותרים לדרושים וכוונת משער רוח הקודש, מה בכך?
א. אשמח לקבל מה שידוע למע"כ.
ב. נו, נכון שלפי הרמח"ל לא שייך סתירות. אבל כל המקובלים הקלאסיים, החל ממהרח"ו ועד הרש"ש וסייעתו, הקשו קושיות וסתירות מהכא להתם כמו סוגיות בנגלה.
אור קדמאה כתב:אברךפשוט כתב:אני לא מצליח לפענח לגמרי את הכתבי יד לצערי. אבל מהמעט שאני כן מבין יש עוד מרחק גדול בין הכתבי יד לבין מה שהובא ברש"ש.. זה יותר מפורט ביחס למה שכתוב בשער רוח הקודש, אבל עדיין..
כעת נ"ל שהר"י הלל צדק.
בנהר שלום הובאו כמה יחודים.
הראשון הוא על פסוק "בפרש שדי מלכים בה תשלג בצלמון". ומקורה טהור, וכמו שהביא רבינו מגדל שליט"א מכת"י כנפי יונה, ומר' אפרים פאנצ'ירי.
ואח"כ כתב "עוד כונה אחרת ממוהר"ן"
"ובניהו בן יהוידע סוד מלכות..."
"מי שמתענה שלשה ימים..."
"מי שמתגלגל..."
כונות אלו לא הובאו בכת"י הנ"ל.
רבינו מגדל, הנמצאו כוונות אלו בכת"י לפני נתן העזתי??
בביאור כונות אלו יעויין כאן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 481 אורחים