חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.
מה שנכון נכון כתב:חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.
מצטרף. הבעיה היא שאז יעברו הדיונים הללו לאשכולות אחרים.
אבל למי אפשר לבוא בטענות? זהו הציבור המשתתף בפורום וכנראה שזה מה שהוא רוצה.
חד ברנש כתב:מנהלים יקרים,
ממקום תורה וחכמה, שהצמיח אשכולות מפוארים ועסיסיים, הפך הפרום למקום שיחת סבתות זקנות, סיפורי מעשיות, קישקושים, ויכוחים אינסופיים שלא עוזרים לאף אחד, ולאחרונה גם למקום התגוששות והטלת רפש הדדית.
זהו. מספיק.
הגיע הזמן לסגור את הפורום.
אני אצטער על כך. כי אני נהנה ממנו, מחלקו התורני הזעיר שנשאר, אבל התגברות הדברים הבטלים והבזויים מכריעה.
לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא', ומי שיש לו 'לתרום' רק בתת-פורום זה יתכבד וימצא מקום אחר.
כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
לבי במערב כתב:כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
חד ברנש כתב:מה שנכון נכון כתב:חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.
מצטרף. הבעיה היא שאז יעברו הדיונים הללו לאשכולות אחרים.
אבל למי אפשר לבוא בטענות? זהו הציבור המשתתף בפורום וכנראה שזה מה שהוא רוצה.
אם הבלבולים יעברו לאשכולות אחרים, יש למהר ולסגור את אותן אשכולות. מיד. יקוב הדין את ההר.
ומי שלא מרוצה שיחפש פורום אחר, ואז "הציבור המשתתף בפורום" יתחלף לאיכותי יותר.
במקביל לכך, צריך לחשוב איך משלבים בפורום כותבים איכותיים חדשים. זה יתחיל מהורדת החרם הבעייתי מאוד של נטפרי.
דרומי כתב:יש כאן כותבים ידועים שמומחים בהטלת רפש וכו', ואפשר בהחלט להוציא אותם מהפורום או לפחות מהחלק של 'אספקלריא'.
מי שבאמת מפריע את האוירה אינם אלא ניקים בודדים. אי אפשר לבוא בטענות להנהלה שאינה חייבת לנו כלום, אולם נראה שהסיבה שההנהלה בוחרת להתערב במקרים מסויימים ובמקרים אחרים לשתוק אינה רק מסיבות עניניות.
אולי אפשר שהמנהל יצרף אליו כמה מותיקי הפורום (כגון הרב 'חד ברנש'), ויקימו מועצה של כעשר חברים שיקבלו החלטה משותפת האם להוציא ניק פלוני או אלמוני. ובלצ"ג.
אם בעתיד נכתוב קובץ קינות על הפורום ('אהלינו אשר תאבנו'?) אין ספק שזו ההקדמה !נערי האוצר כתב:לבי במערב כתב:כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
טוב שיש צדיק אחד המתריע בשער כי הפורום מדרדר מיום אל יום ומן הפח אל הפחת. כי אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי, ואין שום השוואה למה שהוא היה לפני עשור.
הבעיה היא לא תת-פורום זה או אחר, כי גם בפורומים שנועדו לשיחות של בטלה יש אפשרות לקיים דיון אינטלגנטי ומחכים, ומאידך גם בפורום שנועד לדברי תורה אפשר לדבר הבלים גמורים.
הבעיה מתחילה בזה שיש כאלה שתמיד אומרים כלום. מה זאת אומרת? איך אומרים כלום? הנה כי כן, הם אומרים את המובן מאליו והם מסבירים את ההשקפה הראשונה והסברא הפשוטה של כל אחד ואחד בטוב טעם ודעת ובטעם זקנים שאבד סברם ונס כוחם והם לועסים את קיאם שוב ושוב ועוד מאריכים בזה באופן יוצא מן הכלל ומאריכים בד' ומדגישים את הע' ומתיזין את הז' ומושכים באף ובחימה ובקצף גדול בתוספת נופך של המחשות המושכות את הלב ומורטות את העצבים ועוד מכבירים בדוגמאות מאליפות עד שהגיהנום נפער תחתיך ובמעלה הצלעות אתה מרגיש פיהוק רב-ממדים המתגעש ועולה כלפי בית החזה ובכוחו לשבר חצי גופו של אדם, אבל כל זה איננו שווה להם כי אחר כך אינם נמנעים מלהוסיף ולהטריח את עצמם בהסברים יפים ומנוסחים בטעם גרוע ועילג ביצירתיות נדירה עד שלא יהיו משוכנעים שדבריהם דברי חכמה נפלאים שאוזן לא שמעה מאז שאלותיו של אותו טרדן שהלך ועבר על פתח ביתו של הלל בשעה שחפף ראשו וקרא מי כאן הלל מי כאן הלל ואותו יום ערב שבת היה, ובעיני עצמם הם אבני היסוד ועמודי התמך ובריח התיכון וחוט השני של הפורום, יכין ובועז וחצרון ורם ועמינדב, ומי יודע מה היה קורה בפורום בלעדיהם, שהרי עיניהם הרואות כי איש לא חשב על התובנות העמוקות והנוקבות שהם מציגים בשבעים לשון ובאופן שיכול להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד, מדינה ומדינה ככתבה ועם ועם כלשונו וכולם בולעים את לשונם מרוב התפעלות. לא תמיד מדובר בהודעות ארוכות בפועל ממש, אבל הואיל ומצטברות אלפי הודעות מיותרות לחלוטין, משתחרר פיהוק ארוך ומתקבל הרושם שהן ארוכות מארץ מידה.
בעיה חמורה וחסרת מוצא זו מולידה בעיה אחרת: כותבים שלוחי רסן הנמצאים תמיד במצב של השתלחות אישית והתקפה עוקצנית, והם עוד בטוחים כי התברכו בחוש ציני מיוחד ובסרקזם נדיר, ולכן הם חייבים להטיל גלגליהם בכל פינה, לא משנה מהן הנסיבות ומה ההצדקה. כותבים אלה לא היו מראים את פניהם בפורום מיושב ומלא בחכמה, אבל הם מזהים את הריקנות שהשליטו בעלי המובן מאליו וכמו זבובים החגים באשפה הם מצטרפים לתרום את הנחשים והעקרבים.
הגרועים ביותר הם כמובן אותם יחידי סגולה המשלבים את שתי הבעיות ויוצרים ריקנות מחליאה וירודה. אבל מיותר לתאר אותם. הם כבר יבואו בעצמם להדגים (אם לא יוצאו לחל"ת).
קמנו ונתעודד כתב:
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.
נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.
קמנו ונתעודד כתב:האם מותר לי להביע את דעתי כקורא?
כשהגעתי לפורום, - בעיקר לקרוא בו, ישבתי עליו שעות, חרשתי את רובו. וממש התפעלתי מכך שאף אחד לא מגיב - עד שיש לו מקור חדש בעל ערך לתת. בגלל זה גם כמעט ולא העזתי להגיב בו.
כשנפתח פורום אספקלריא מיד היה נראה שיש פה נטע זר - אשכולות שפתאום מתארכים ומתארכים להם, דיונים אינסופיים, ובעיקר סברות מהבטן. ומי שמצטרף בשביל לנהל וויכוחים בפורום אספקלריא - ממילא כבר נמצא בכל הפורום.
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.
נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.
איש_ספר כתב:קמנו ונתעודד כתב:
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.
נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.
הדיבור, הראשון לא הבנתי.
השני, להד"ם. לא זוכר שעבר לי בראש מחשבה (בשעת שיקול האם להשאיר הודעה או למחוק), מה יאמרו אנשי נטפרי.
לענין חסימת נטפרי, מחד, מפסידים מכך כותבים ראויים. מאידך, המסה של הכותבים שהיתה מתדפקת על דלתות הפורום, לולי שהיתה חסימת נטפרי, היתה משהו שא"א לעמוד בו. אופי הפורום היה משתנה לחלוטין, ראו ערך הפורום התורני הפתוח בנטפרי. א"א לחסום אדם רק בגלל שכתיבתו רדודה. מצד שני ככל שהוא ועוד מאות כמוהו נוכחים בפורום, א"א לנהל שיח. בעיה ידועה. לפיכך, מן הטעם הזה (ומעוד כמה טעמים) אין לי הקטן שום מוטיבציה לטפל בחסימת נטפרי.
קמנו ונתעודד כתב:האם מותר לי להביע את דעתי כקורא?
כשהגעתי לפורום, - בעיקר לקרוא בו, ישבתי עליו שעות, חרשתי את רובו. וממש התפעלתי מכך שאף אחד לא מגיב - עד שיש לו מקור חדש בעל ערך לתת. בגלל זה גם כמעט ולא העזתי להגיב בו.
כשנפתח פורום אספקלריא מיד היה נראה שיש פה נטע זר - אשכולות שפתאום מתארכים ומתארכים להם, דיונים אינסופיים, ובעיקר סברות מהבטן. ומי שמצטרף בשביל לנהל וויכוחים בפורום אספקלריא - ממילא כבר נמצא בכל הפורום.
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.
נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.
יבנה כתב:הבעיה איננה מה שקורה באספקלריא, מי שזה לא מעניין אותו לא חייב לקרוא אותו, אלא מה שלא קורה בעיקר הפורום. כמות ההודעות היא פחות מחצי ממה שהיתה לפני שנים בודדות, נושאים שבעבר היו מקבלים מענה או דיון לא קורה איתם כלום, וכותבים איכותיים שבעבר כתבו הרבה כמעט אינם כותבים היום, ולעומת זה לא מצטרפים מספיק כותבים חדשים איכותיים.
ונתנו ידידים כתב:אז השאלה היא איפה כולם הלכו, האם נמצאים בפורום אחר או שהפסיקו להסתובב בין הפורומים אולי יש לאנשים עיסוקים יותר מטרידים.
איש_ספר כתב:קמנו ונתעודד כתב:אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.
הדיבור, הראשון לא הבנתי.
איש_ספר כתב:באמת כואב.
היום בזבזתי זמן יקר למחוק עשרות הודעות. לפעמים ההודעות כ"כ בזויות ונבזיות שאין ספק שהכותב יודע שהן ימחקו, ואולי דוקא משום כך הוא מרשה לעצמו לכתוב בסגנון כזה, אבל זה בלתי נסבל. בעיקר בגלל האוירה שזה משרה על המקום.
אני חושב לאמץ את הרעיון לסגור את אספקלריא לתקופה. זה לא יפתור את הבעיה לגמרי. יש כאן כמה כותבים שדיון בכל נושא שהוא מסתיים אצלם בחילופי מהלומות ובאכילת זה את בשרו של זה.
דרומי כתב:אפשר בהחלט להודיע שמי שמוחזק שהודעותיו צריכות להימחק נחסם מיידית ללא התראה, כדי שלא להעמיס על המנהלים והמוחקים.
ולאחר הודעה זו כבר פטור המנהל מלתת דו"ח מפורט מי נחסם וכמה מחיקות בדיוק היו אצלו.
והתועלת המיידית היא שכל אחד ייזהר שלא לכתוב הודעות שעלולת להימחק.
מה שנכון נכון כתב:לטעמי האישי לא צריך להיות כאן מקום לשום דיון בעניני אקטואליה, ולשום השקפות/ דעת תורה/ מחאות על עניני דיומא, תהא חשיבות הדברים לכשעצמם (האמתית או המדומה) אשר תהיה. כמו כן אין להכנס בשום אופן למחלוקות ישנות וידועות בין החוגים השונים על כל פלגיהם, וכל דיון כזה יש לקוטעו באבו.
אולי באמת חסר לציבור החרדי פורום שבו יוכלו 'לדסקס את הנייעס' ולפרוק את מה שיש להם לומר על כל מה שזז, אבל אין ולא אמור להיות לזה כל קשר לפורום אוצר החכמה. ומי שרוצה ללמוד ברצינות בבית מדרש, וכשהוא נכנס לשם הוא מוצא חבורות חבורות שיושבות ודנות ומתווכחות בקולי קולות על עניני השעה וכדו', לא יפלא אם ימלט משם כל עוד נפשו ושפיותו בו, למרות שבאופן עקרוני מי מפריע לו לשבת במקומו ולעסוק בלמודו.
מה שנכון נכון כתב:מי שרוצה ללמוד ברצינות בבית מדרש, וכשהוא נכנס לשם הוא מוצא חבורות חבורות שיושבות ודנות ומתווכחות בקולי קולות על עניני השעה וכדו', לא יפלא אם ימלט משם כל עוד נפשו ושפיותו בו, למרות שבאופן עקרוני מי מפריע לו לשבת במקומו ולעסוק בלמודו.
צופה_ומביט כתב:אם כנים הדברים מעתה השאלה אינה: פורום אספקלריא כן או לא, אלא איך באמת נראית/תיראה החבורה והדיון שם, כזה או כזה, ועל זה ניסו לתת הצעות איך לגרום שיהיה כזה ולא כזה.
הבאתי קישור (שכמובן, אינו יחיד מסוגו) המוכיח כי פותח האשכול הגרח"ב שליט"א התאונן וקונן על ירידת קרן הפורום גם לפני כעשור; ומה השיבני כת"ר, ש"אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי"?...נערי האוצר כתב:טוב שיש צדיק אחד המתריע בשער כי הפורום מדרדר מיום אל יום ומן הפח אל הפחת. כי אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי . .
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים