מן הדרום כתב:עקרונית נהרג בקרב על ידי כוחותינו
אראל כתב:מן הדרום כתב:עקרונית נהרג בקרב על ידי כוחותינו
צ"ל כוחות צה"ל
אראל כתב:מן הדרום כתב:עקרונית נהרג בקרב על ידי כוחותינו
צ"ל כוחות צה"ל
עזריאל ברגר כתב:האם כל מי שנהרג בקרב הוא בגדר של "אין אדם יכול לעמוד במחיצתן"?
שאול ובניו - שלפחות חלקם (שאול בחיר ה' ויהונתן) ידועים לנו כצדיקים גדולים ומפורסמים - נהרגו בקרב עם הפלישתים, וע"פ המתבאר באשכול זה ודומיו הם לכאורה שייכים להגדרה זו.
אבל, מצאנו בפירוש שהיה אדם במחיצתם - הלא הוא שמואל הנביא, שאמר לשאול "מחר אתה ובניך עמי", ואמר רבי יוחנן "עמי במחיצתי" (ברכות יב, ב)!
כלומר: שלמרות שהם נהרגו בקרב, ולמרות שעוד לפני כן גדלה מעלתם עד למאוד, רואים להם ככבוד וכשכר שיהיו במחיצתו של שמואל הנביא - שלא נהרג "על קידוש השם".
כדכד כתב:שאול נהרג בעוונותיו
ולכן הה מקום לחשוב ששכרו לא יהיה כהרוגי מלכות
אראל כתב:כוחותינו, זה התורה שלנו המגינא ומצלי, וכח התפלה שלנו, כמו שכתוב ביעקב אבינו 'אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי, ותרגם בצלותי ובעותי, ומי שמשתתף עם הציבור ומתפלל ולומד להגין על ישראל, הוא בכלל הכח שיש להם לישראל, ומי שאינו לומד ואינו מתפלל, הוא הוא ה'פורש מן הציבור, וכלשונך 'כופר בעיקר'....
אראל כתב:אולי תסביר לי, מה הגדולי ישראל סוברים?, וכי גאון כמו רבי דוב לאנדא אינו יודע היסטוריה? איך שבדורות עברו ג"כ יצאו ללחום נגד האויב בחרב?? למה הוא אסר להתגייס??
אראל כתב:הקב"ה עזר לנו במשך אלפיים שנות גלות, גם בלי צה"ל .... ויגאל אותנו במהרה בקרוב גאולת עולמים גם בלי צה"ל ...., וינקום לעינינו נקמת דם עבדיו השפוך, גם בלי צה"ל...., ומי שאינו מאמין בזה עליו אומר הרמב"ם שהוא כופר בעיקר ואין לו חלק באלקי ישראל!!
אראל כתב:לתומי סברתי שכתבתי ברצינות עלי 'כופר בעיקר', ממש צרם וכאב לי, ותדד שנתי מעיני...., היתכן שיהודי כותב עלי 'כופר בעיקר'..., ומה פשעי ומה חטאתי?, כתבתי על הצהלניקע"ס 'כוחות צה"ל' ולא 'כוחותינו'.. אוי רחמנא ליצלן, געוואלד....
אבל, אם ביקשת לקשקש סתם הבלים, כקשקושי ילד קטן, חידות חתומים וסתומים לדלי שכל כמוני ...., מה לי ולך?, חבל על הזמן
אראל כתב:שלא לדבר שהמדינה הזאת לא מייצג את עם ישראל, ולא את תורתה, כי חוקותיה אינם חוקי התורה וכו' וכו' וכו'...
אראל כתב:אולי תסביר לי, מה הגדולי ישראל סוברים?, וכי גאון כמו רבי דוב לאנדא אינו יודע היסטוריה? איך שבדורות עברו ג"כ יצאו ללחום נגד האויב בחרב?? למה הוא אסר להתגייס??
אראל כתב:שלא לדבר שהמדינה הזאת לא מייצג את עם ישראל, ולא את תורתה, כי חוקותיה אינם חוקי התורה וכו' וכו' וכו'...
טפח כתב:אראל כתב:שלא לדבר שהמדינה הזאת לא מייצג את עם ישראל, ולא את תורתה, כי חוקותיה אינם חוקי התורה וכו' וכו' וכו'...
מסתבר שהמדינה אכן לא מייצגת את תורת ישראל, ולדאבון הלב היא לא מתיימרת לעשות זאת, אבל על אפך ועל חמתך היא מייצגת בפועל ממש ובעיני כל העולם כולו את עם ישראל. שאל נא את שכניך האנטישמיים ותגלה. בוודאי שרשעי המדינה מייצגים את עם ישראל הרבה יותר מאשר כל חוגי הקנאים בארה"ב המניפים דגלי אשף וחמאס.
בפועל סיבב השי"ת שיתקבצו לכאן רוב ישראל, ויש במדינה רוב של ישראל, גם אם אינם שומרי תו"מ, והם מייצגים את העם כפי שכל מלכי ישראל הרשעים בזמן מקדש ראשון ייצגו את עם ישראל, אף שרוב ישראל היו מרשיעי ברית. גם רשעים מצווים להגן על עצמם, וכך עושים "כוחותינו", והרבה פעמים מתקיים בנו הפסוק "ומאה מכם רבבה ירדופו".
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:שאול נהרג בעוונותיו
ולכן הה מקום לחשוב ששכרו לא יהיה כהרוגי מלכות
א. רגילים לומר שאפילו חוטא ופושע - אם נהרג בידי הגויים וכו' - נחשב כהרוגי מלכות וכו'.
ב. היה מקום לחשוב, או שכך היא גם המסקנא? למסקנא מקומו עם שמואל ולא בגדר של "אין אדם יכול לעמוד במחיצתן"!
ג. ומה תאמר על יהונתן בנו (שהגמרא מתארת אותו בכמה מקומות כצדיק גדול מאוד)?
כדכד כתב:לגבי חוטא ופושע זה ענין אחר
שאול קיבל מראש את הידיעה שהוא הולך ליהרג בעוונתו
לכן היה מקום לחשוב
ברור שהתכוונתי שנהיה מקום לחשוב אבל לא כך זה באמת
על זה אמר לו שמואל "אתה ובניך עמי"
אראל כתב:מה שאני רוצה כאן להגיד לך, שלא כל אחד שחושב אחרת ממך, הוא בכלל 'כופר בעיקר'...., ואם אני לא מכיר את הצה"ל כ'כוחותינו' [ידוע לכל שכל 'כוחם' הוא רק מהמיסים שאני וכל הגוים כאן, משלמים לממשלת ארה"ב, השולחים מיליארדים עבור נשק למדינת ישראל...]
טפח כתב:אראל כתב:לתומי סברתי שכתבתי ברצינות עלי 'כופר בעיקר', ממש צרם וכאב לי, ותדד שנתי מעיני...., היתכן שיהודי כותב עלי 'כופר בעיקר'..., ומה פשעי ומה חטאתי?, כתבתי על הצהלניקע"ס 'כוחות צה"ל' ולא 'כוחותינו'.. אוי רחמנא ליצלן, געוואלד....
אבל, אם ביקשת לקשקש סתם הבלים, כקשקושי ילד קטן, חידות חתומים וסתומים לדלי שכל כמוני ...., מה לי ולך?, חבל על הזמן
אפתח ואסביר את חידותי החתומות והסתומות:
אם מכללא שמיע לך דעתו של הגר"ד לנדו (באופן זה הוא מקפיד לכתוב), בפירוש שמיע לי דעתו של הגרי"ג אדלשטיין על חיילי צה"ל כהרוגי לוד.
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:לגבי חוטא ופושע זה ענין אחר
שאול קיבל מראש את הידיעה שהוא הולך ליהרג בעוונתו
לכן היה מקום לחשוב
ברור שהתכוונתי שנהיה מקום לחשוב אבל לא כך זה באמת
על זה אמר לו שמואל "אתה ובניך עמי"
אני חוזר ושואל:
האם יהונתן בן שאול נמצא בדרגא יותר נמוכה מחייל "חילוני" רח"ל שנהרג בקרב?
אם כן - מפני מה?
אם לא - מפני מה שמואל יכול לעמוד במחיצתו של יהונתן?
לדעתי התשובה היא, שלא כל מי שנהרג בקרב נחשב כ"הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן" אלא יש בזה דרגות שונות וכו'.
אראל כתב:כן יש פסוק בתורה 'בצדק תשפוט עמיתך', כל עוד שאני עדיין מניח תפלין ומתפלל ג' פעמים ביום, יש לי קצת חשיבות במשקל אחד עם החיילים, לכה"פ כמו החילונים שבהם, שלא זכו להניח תפלין ולהתפלל, השי"ת יערה עליהם רוח ממרום ....., ואם הם עדיין בגדר יהודים, ולא 'כופרי בעיקר'.... אזי גם אנכי איני פחות מהם....
רמב"ם הלכות תשובה פרק ג כתב:הפורש מדרכי צבור, ואע"פ שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ וכאילו אינו מהן, אין לו חלק לעולם הבא.
טפח כתב:אראל כתב:כן יש פסוק בתורה 'בצדק תשפוט עמיתך', כל עוד שאני עדיין מניח תפלין ומתפלל ג' פעמים ביום, יש לי קצת חשיבות במשקל אחד עם החיילים, לכה"פ כמו החילונים שבהם, שלא זכו להניח תפלין ולהתפלל, השי"ת יערה עליהם רוח ממרום ....., ואם הם עדיין בגדר יהודים, ולא 'כופרי בעיקר'.... אזי גם אנכי איני פחות מהם....
לא עלי תלונותיך, אלא על רבינו משה:רמב"ם הלכות תשובה פרק ג כתב:הפורש מדרכי צבור, ואע"פ שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ וכאילו אינו מהן, אין לו חלק לעולם הבא.
אני מניח שבתגובה יבואו הרבה ציטוטים מרבינו יונה וחכמים אחרים, כיד ה' הטובה עליו. אך לעיקר העניין, צריך הרבה עזות מצח ואיבוד הנשמה היהודית כדי לגלות ניכור והפניית עורף לגורל הקיבוץ של מליוני יהודים, בנוסח "לי ולא לו", גם אם רובם אינם שומרי תורה.
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:לגבי חוטא ופושע זה ענין אחר
שאול קיבל מראש את הידיעה שהוא הולך ליהרג בעוונתו
לכן היה מקום לחשוב
ברור שהתכוונתי שנהיה מקום לחשוב אבל לא כך זה באמת
על זה אמר לו שמואל "אתה ובניך עמי"
אני חוזר ושואל:
האם יהונתן בן שאול נמצא בדרגא יותר נמוכה מחייל "חילוני" רח"ל שנהרג בקרב?
אם כן - מפני מה?
אם לא - מפני מה שמואל יכול לעמוד במחיצתו של יהונתן?
לדעתי התשובה היא, שלא כל מי שנהרג בקרב נחשב כ"הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן" אלא יש בזה דרגות שונות וכו'.
מי אמר שהחידוש ב"אתה ובניך עמי" היה כלפימ יונתו?
החידוש היה כלפי שאול.
אם ראיית מר היא מכך ששמואל יכול לעמוד במחיצתם צ - לא נראה לי ש"אין כל בריה" בהכרח כולל אנשים בדרגת שמואל הנביא השקול כמשה ואהרן
מן הדרום כתב:בעקבות המקרה שארע השבוע בו נהרגו שני קצינים בידי חברם שחשב שהם אויבים נזכרתי בדבר מפליא המופיע בתוי"ט על סנדל המסומר [שענינו דומה למה שארע השבוע]...
עזריאל ברגר כתב:לדעתי התשובה היא, שלא כל מי שנהרג בקרב נחשב כ"הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן" אלא יש בזה דרגות שונות וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים