תוכן כתב:המצוות האלו מכשירות את היהודי להיות אור לגוים.
יעקל כתב:גם בעניינא דיומא, למה המקדשות היו צריכין להיות בחלקו של בנימין ? מושכל ראשון הייתי אומר שמתאים לחלקו של יוסף או יהודה או ראובן ? מה לבנימין ולמקדש ? החלק של בנימין בשבטי י'ה מאוד מזעירי...
יעקל כתב:תוכן כתב:המצוות האלו מכשירות את היהודי להיות אור לגוים.
ק"ק לי להבין שלקיחת יפ"ת מכשירה את האדם הישראלי. מאוד אשמח למ"מ בעניין ...
כן מסתבר כתב:לקיחתה היא היתר, לא מצוה, המצוה היא סדר לקיחתה, וזהו אור לגויים.
על צבאותם. במשטר צבא. ולא מעורבבים. ויותר נכון לפרש מלשון הלא צבא לאנוש עלי ארץ. דמשמעו כל אנוש נוצר לתכליתו וזהו צבאו. וכן ישראל נוצרו להיות לאור גוים להעמידם על ידיעת אלהי עולם. וכמו אברהם אבינו שנקרא אב המון גוים משום זה הענין כמש״כ בס׳ בראשית י״ז ד׳. ולזה התכלית צירף הקב״ה מצות מילה לא״א כמש״כ שם מקרא ט׳. וכל זמן שהיו ישראל כבושים בגולה וגם היו ערלים. לא הגיעו לצבאותם. ועתה כאשר יצאו להיות עם ה׳ וגם נימולו כולם הגיעו לצבאותם. היינו למה שנוצרו על הארץ. ומש״ה כתיב זה המקרא בפ״ע. ולא ביחד עם מקרא מ״ב ביציאת צבאות ה׳. וכמו שכתובים יחד במאמר ה׳ למשה לעיל ז׳ ד׳ והוצאתי את צבאותי את עמי ב״י. אלא משום שבא לסמוך זה הענין למצות מילה. וכן לפ׳ קידוש בכורים דפ׳ הסמוכה כאשר יבואר:
הרואה כתב:התכלית היא שכל הברואים יעבדו את ה' שכם אחד כמפורש בדברי הנביאים במקומות רבים, ותפקיד ישראל הוא -
יעקל כתב:אבקש הסבר על אמרם ז"ל שנשים דעתן קלות, כאילו לגברים יש יותר דעת.
צריך לעמול חיים שלמים כדי להשיג דעת לא משנה גבר או אישה. וע"ז אנו מתפללים ג' פעמים ביום.
במובן שלי כרגע, הכוונה ל"דעת" - נאה דורש נאה מקיים, תוכו כברו מכבד את מה שהוא דוגל ומייצג (יתקנוני נא אם לדעת יש מובן אחר) ,...
כאילו גברים אין דעתן קלה
יעקל כתב:אבקש הסבר על אמרם ז"ל שנשים דעתן קלות, כאילו לגברים יש יותר דעת.
צריך לעמול חיים שלמים כדי להשיג דעת לא משנה גבר או אישה. וע"ז אנו מתפללים ג' פעמים ביום.
במובן שלי כרגע, הכוונה ל"דעת" - נאה דורש נאה מקיים, תוכו כברו מכבד את מה שהוא דוגל ומייצג (יתקנוני נא אם לדעת יש מובן אחר) ,...
כאילו גברים אין דעתן קלה
תוכן כתב:יעקל כתב:אבקש הסבר על אמרם ז"ל שנשים דעתן קלות, כאילו לגברים יש יותר דעת.
צריך לעמול חיים שלמים כדי להשיג דעת לא משנה גבר או אישה. וע"ז אנו מתפללים ג' פעמים ביום.
במובן שלי כרגע, הכוונה ל"דעת" - נאה דורש נאה מקיים, תוכו כברו מכבד את מה שהוא דוגל ומייצג (יתקנוני נא אם לדעת יש מובן אחר) ,...
כאילו גברים אין דעתן קלה
דעתן קלה הכוונה שאין להן דעה שאי אפשר להזיז ממקומו. אלא היום היא חושבת כך ומחר כך. היום היא פועלת לפי אמונה אחת ומחר לפי אמונה הפוכה. אין שום דבר קבוע אצל אשה. נשים יוזמות בין 70% ל-80% מגירושין. נכון היא התחייבה, אבל ההתחייבות שלה לא שוה יותר מדי. מה שאין כן אצל גברים, ברגע שיש להם דעה היא כבדה וקשה להזיז אותה ממקומה.
יעקל כתב:על הפסוק קניתי איש את הוי"ה מפרש הנצי"ב את הוי"ה דייקא ולא את אלדים כי הקב"ה המהווה את העולם ומשגיח בפרטות על גדולי ערך היה שותף איתם בהבאתם בן לעולם שיעזור להם לצרכיהם הבסיסיים.
אבל למה ההשגחה הפרטית הינה רק על גדולי ערך ולמה לא על כל הבריאה כולה ?
במסתרים כתב:השאלה אינה קשורה לנצי"ב
הראשונים בעלי שיטה זו ביארוה בספריהם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 164 אורחים