נסתפקתי בנושא נכרית שאין קידושין תופסין בה האם בכל זאת חשיב קרוב, או שאין כאן כלום.
נפק"מ לדוגמא, לפי הצד שצידד התומים (ריש סי' ט) שבעכו"ם אעפ"י שקרוב כשר להעיד מ"מ פסול לדון, בנשא נכרית האם קרוביו פסולין לדון אותה מדין קרובים?
עזריאל ברגר כתב:כל פסולי עדות שבדרך נישואין - דרבנן.
דמשק כתב:ככה??
פשטות הגמ' והרבה ראשונים שזה דאורייתא,
וגם בדעת הרמב"ם שכתב שהוא מדבריהם - נחלקו הראשונים והאחרונים בדעתו אם הכוונה לדרבנן או כשיטתו דכל מה שנלמד מי"ג מדות נקרא דברי סופרים.
עזריאל ברגר כתב:כל פסולי עדות שבדרך נישואין - דרבנן.
ולא מסתבר לי שגזרו בכגון דא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 381 אורחים