ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ראיתי מאחד המקורבים של הרב שטיינמן שסיפר שהרב שטיינמן ביאר אח"כ שחינוך תלוי בשכל ותבונה, ואסור לתלות את החינוך בהנהגה זו או אחרת.
איפה?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ראיתי מאחד המקורבים של הרב שטיינמן שסיפר שהרב שטיינמן ביאר אח"כ שחינוך תלוי בשכל ותבונה, ואסור לתלות את החינוך בהנהגה זו או אחרת.
זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:זאב ערבת כתב:
אלו דברי הזאב:
כמובן שבשביל לפרנס את הבעל צריך לקחת סיכונים, אז במקום שהבעל יסתכן וכפי שהיה מאז ומתמיד, נתהפכו היוצרות וכעת הנשים מסתכנות. ממש עולם הפוך.
ואלו דברי פ"ת:
כשגבר אומר לאישה "את נראית טוב", היא לא עברה בזה שום איסור, ולא משנה מה יעבור לה בראש, לעומת זאת הגבר שאמר לה זאת עבר בכך באיסורים חמורים... גברים בעבודה אם הם אינם חזקים מאד ביר''ש ובסייגים שלהם ובפנימיותם (וכולי האי ואולי), כמעט אינם ניצולים מלעבור מדי יום ביומו באיסורי הסתכלות חמורים והרהורים וכיו''ב, ובפרט עם הסמארטפונים וכו'. מה שא"כ נשים.
ועוד הוסיף:
ישנם המון סיפורים על גברים רח''ל, וכולם (ובפרט כולן) יסכימו שאין גבר שמחוסן מניסיון (ולא רק במקום העבודה), הן באר''י והן בחו''ל, ואעפ''כ א''א לאסור על גברים לצאת לפרנס, או לצאת מהבית בכלל, כי מה אפשר לעשות שצריך פרנסה וכו', ולכן אע"פ שזה מסוכן מאד וכמעט ברי היזיקא שגברים יצאו מהבית וק''ו שהם יצאו לעבוד שיבואו חלילה לידי מכשולות נוראים, בכל זאת, אם אין להם פרנסה, יש להתיר לגברים בשעת הדחק לצאת לעבודה, כיוון שההכרח לא יגונה, ובלבד שיקפידו להתנהג עפ''י ההלכה ויסייגו את עצמם בסייגים ויתפללו לה' שלא יבואו לידי מכשול. וכמובן שה''ה גם לנשים, אך להן יש יתרונות רבים בעניין זה, הלכתיים, סוציולוגיים ופיזיולוגיים.
ש"י מד"נ.
גא"מ! ש"י מד"נ ודפח''ח.
מי זה הפנחס תעיזי הזה שכותב כ"כ טוב? תמסרו לו בשמי יש"כ.
נ"ב:
הדברים הנ"ל שכתב הפ"ת והביאם הזאב מבית גנזיו נכתבו בשעתו לזאב באישי בדיוור ישיר למייל שלו, אחר שהוא פנה לפ"ת מיוזמתו ונענה כנ"ל. הדברים אמנם נכונים וכאמור גם מקיימים ומוכיחים בעליל את התנערותי דלעיל מהניסיון המצחיק לייחס לי דברים שמעולם לא נאמרו או נכתבו על ידי. ויש''כ לזאב שטרח טובא כדי להביאם ולהביע בכך באופן עקיף אך נחרץ למדיי את חרטתו הכנה ואת חזרתו מדבריו, וכאמור, מודה וזאב ירוחם.
עם זאת, יש להעיר, שאין זו מן המידה להביא דברים מתוך התכתבויות אישיות ואיתא בזה משום לתא דחדר"ג רח"ל. והוא רחום יכפר וגו'.
כל השנינות והעקיצות לא יעזרו לך,
נכון. ויש להאריך.אתה טוען שמוטב לשלוח את הנשים לעבודה מאשר את הגברים עם כל מיני טיעונים מדוע ושהם יותר מוגנות מהגברים.
זה ההפך ממה שמובא במקורות שהגבר הוא זה שצריך לצאת ולפרנס,
ועוד אתה טוען אין נסיונות כשלונות לנשים במקומות העבודה.
לא אנסה לשכנע אותך שאתה טועה
ובקשר להתכתבות אישית, מכיוון שפרנקל תאומים זה רק ניק ככל הניקים,לא חל חדר"ג וזה כמו לספר לשון הרע על ניק כלשהו, ומה זה משנה באיזה אופן נשלחו הדברים.
ודבר נוסף, כמו שאין לך מושג מה שקורה במקומות עבודה ותשאר בתמימותך
ברגע שכתבת משהו למישהו אתה צריך לסבור שזה נהפך לרשות הרבים! מנין לך שלא שיתפתי את דבריך עם אחרים?
צופה_ומביט כתב:
ידיעה חשובה ביותר.
זה נראה שהוא מדבר בציניות, ע"ד מה ששמעתי פעם מהרב יעקובזון שעדיף הורים שלא "מחנכים", שלא עם שיטת חינוך, כי ככה לא עושים את אותה טעות כל הזמן, וכיו"ב.
אבל גוף דבריו משמע שהוא טוען שאותן נשים / נשות אברכים שעובדות בהייטק בלא"ה אינן אותה היידישע מאמע של פעם, וממילא אדרבה, עדיף שהילדים יהיו כמה שפחות עם כזו אמא. ובמעט שהיא תהיה בבית הם כבר יקבלו מספיק חום ואהבה של אמא כפי שמספיק לילד, אבל מצד השאלה שהיתה לגבי "חינוך" של יידישע מאמע - עדיף שכמה שפחות יהיו עם האמא הזו. [וגם אם לא יקבלו מספיק חום ואהבה, רק בימי שישי ושבת, גם טוב, העיקר שהאמא הזו כמה שפחות "תחנך" אותם].
וככה ענה בבת אחת על שתי השאלות ששאלו אותו, על הנדסאיות ועל שנמצאות מעט בבית.
וכוונתו לומר שבאמת עדיף לא ללכת למקצועות כאלה, ומי שכן הולכת - זה יכול להשפיע לרעה על החינוך שלה את הילדים ועדיף שלא תהיה בבית.
זה מה שאני מסוגל להבין בדבריו ומכפי שנאמרו.
האומנם כך? האומנם זו היתה דעתו? האומנם אין כאן אמצע, אמא טובה ויראת שמים שיש לה מה לתת לילדים ויחד עם זה עובדת בהייטק? האומנם מצד עצם המציאות של "אמא" די לילדים במפגש קצר בבוקר לפני שהאמא רצה לעבודה ובזמן קצר בערב כשהאמא חוזרת מאוחר ועייפה? האומנם גם אם הילדים לא יקבלו מספיק חום ואהבה של אמא עדיף שיהיו כמה שפחות עם אמא עובדת הייטק?
בקיצור, האם מישהו יודע / מבין ויכול להסביר יותר טוב?
הוה אמינא כתב:ר' זאב, תחליף את השם שלך לכבש. דחוף.
במקום לטרוף אתה מעלה גרה
זאב ערבות כתב:הוה אמינא כתב:ר' זאב, תחליף את השם שלך לכבש. דחוף.
במקום לטרוף אתה מעלה גרה
מה דעתך על וגר זאב עם כבש? (כידוע אני אוהב ניקים מפסוקים בנ"ך).
בכל אופן בספר הליכות והנהגות ממרן הקהילות יעקב מר' משה אריאל עמ' יח מובא הציטוט הבא (בקשר למה שציטטתי לעיל דברים שנכתבו לי במייל)
במסתרים כתב:מניין לאומר דבר לחבירו שהוא בבל יאמר עד שיאמר לו לך אמור שנאמר וכו'
במסתרים כתב:מה עםבמסתרים כתב:מניין לאומר דבר לחבירו שהוא בבל יאמר עד שיאמר לו לך אמור שנאמר וכו'
זאב ערבות כתב:הודעה זו היא תגובה לדברי פ"ת בהערה הארוכה לעיל.
1. בנוגע לעקיצות וכו', כמובן שניתן לעקוץ ולגחך ועוד אך ספק רב עם זה עוזר ומשיג את מטרתו בפרט לכותב הדברים שמרגיש טוב שעקץ וגיחך. בסוף המכתב אתה כותב שלא ראוי לפרסם דברים שנכתבו באופן פרטי. אענה על כך עוד מעט, והאם לכתוב בסרסטיות ובעקיצות וגיחוכים זה כן ראוי? כל אחד מראה לעצמו היתר במה שנח לו ומה שמשרת את מטרתו, קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.
2. אתה אוען שמוטב שנשים יעבדו. ראה בתחתית ההודעה את דברי רב שטיינמן. מן הסתם תאמר לי שדבריו לא מוסכמים על הכל ושזו דעתו המוקצנת וכו', אך כנראה הוא יודע דברים שאתה לא יודע. איני יודע במה אתה עוסק, מה גילך, ואם עבדת אי פעם במקום מעורב (חילוני או דתי לא משנה), אך לי כן יש נסיון ומן הסתם עבדתי במקומות כאלה לפני שנולדת או כשהיית ילד קטן, ואני אומר לך בפה מלא ומנסיון: לשלוח נשים לעבודה במקום שיש גברים זה לא מומלץ לאשה חרדית. אם זה מקום שיש בו רק נשים ממש ללא שום שייכות לגברים בכל דרך שהיא, אפילו לא בטלפון ובטקסט ובמייל זה בסדר, אך ברגע שצריך קשר כלשהו עם גברים באופן קבוע ואפילו לא פנים בפנים - יש סכנות. מצידי תתוכח אתי כמה שתרצה, לא אזוז מקביעתי הנחרצת המתבססת על עובדות מוצקות. אתה טוען שאין כל סיכון, ואני טוען שאפילו עם הסיכון אחוז אחד, כבר לא שווה.
3. כתבתי שבמקורות מובא שהגבר צריך לפרנס ועל זה הגבת לא נכון. יש לך מקור שהאשה צריכה לפרנס, או שמא זו הלכה חדשה שהתחדשה במדינה הציונית בגדר עת לעשות לה' הפרו תורתך, וכבר דנו בצורך לשנות את נוסח הכתובה.
4. כתבת שאתה מכיר הרבה נשים עובדות ואין ולא היו להם שום נסיונות, ועל זה הגבתי שאתה טוען שאין נסיונות וכשלונות לנשים... ואתה מגיב לא נכון, להד"ם. על מי אתה עובד? האם אתה כן מסכים שיכול לקרות נסיון? ואם כן מה האחוז המקובל עליך? ומה האחוז שאתה סבור שקורה בפועל.
5. וכעת בקשר להתכתבות אישית, כל עוד לא ידוע במי מדוברואף מצטט הדברים לא יודע במי מדובר איני רואה שום סיבה לא לצטט את דבריו, זכותך לחלוק עלי אך לא תשנה את עמדתי. בכל אופן לא יטטתי שום דבר אישי או פרטי רק את דעתו של פלוני האלמוני המתכנה בשם פ"ת בענין הליכת נשים למקומות עבודה, דברים שכתב בצורה זו או אחרת גם בפורום, ואתה הוא שגילית מה מקור הדברים, לולי היית זאת איש לא היה שואל או מתעניין, ואם היה מתענין לא הייתי עונה שכן זה לא העסק של אף אחד.
6. על מה שכתבתי שאין לך מושג מה קורה במקומות העבודה אתה כותב שזה הקשקוש החביב עלי, כבר עניתי לעיל, וכעת אוסיף, אני יודע מה שאני יודע ומה שאני יודע זה מנסיון, ואם אתה יודע מה קורה במקומות עבודה מעורבים, לא היית מעז לשלוח לשם נשים. ואיני צריך להיות בסביבה מסוימת בכדי לדעת מה שקורה שם בפרוטרוט, אני מכיר שעובדים במקומות ההי טק בארץ ומעדכנים אותי, ואין הבדל בין מקומות עבודה בארץ לבין מקומות בארה"ב, הנסיונות הן אותן נסיונות. ושוב, כל עוד איני יודע מי אתה ומה מעשיך ועיסוקיך, מותר לי לשער מה שאני רוצה, ואתה יכול להכחיש כמה שאתה רוצה, (גם ביבי מכחיש כל ההאשמות נגדו) וכמובן אין לי אפשרות לדעת בוודאות.
7. בקשר לפרסום דברים שכותבים שאתה כותב זה חמור מאוד. יש להבדיל אם זהות כותב הדברים ידועה או לא, אם היא לא ידועה מה זה משנה? אז כולם יודעים שפ"ת לא מתנגד שנשים יעבדו, הוא גם כותב זאת בפורום. כבר כתבתי לעיל שיש הבדל בין לפרסם דברים שכבר ידועים לבין דברים פרטיים ואישיים. אך יותר מכל אל תיתמם! מנהג העולם שאנשים משתפים דברים שנכתבו ונאמרו להם וזה קורה גם בפורום מאחרי הקלעים. יש כלל ידוע, מה שאינך רוצה שידעו - שמור לעצמך, גם משוכבת חיקך! ברגע שכתבת או אמרת, זה נהפך לרשות הרבים. לכל אחד יש אינטרסים משלו ואם הדברים משרתים את האגנדה שלו הוא יפרסם אותם או יגלה אותם למי שרואה לנכון. אם זה נכון או לא אולי נפתח על זה דיון.
כך שאני מסכים עם קביעתך שכל מי שחרד לפרטיותו - שימנע מכתיבת דברים אישיים לכל חברי הפורום ולא רק לי.
צופה_ומביט כתב:צופה_ומביט כתב:
ידיעה חשובה ביותר. זה נראה שהוא מדבר בציניות... אבל גוף דבריו משמע שהוא טוען שאותן נשים / נשות אברכים שעובדות בהייטק בלא"ה אינן אותה היידישע מאמע של פעם, וממילא אדרבה, עדיף שהילדים יהיו כמה שפחות עם כזו אמא. ובמעט שהיא תהיה בבית הם כבר יקבלו מספיק חום ואהבה של אמא כפי שמספיק לילד, אבל מצד השאלה שהיתה לגבי "חינוך" של יידישע מאמע - עדיף שכמה שפחות יהיו עם האמא הזו. [וגם אם לא יקבלו מספיק חום ואהבה, רק בימי שישי ושבת, גם טוב, העיקר שהאמא הזו כמה שפחות "תחנך" אותם]. וככה ענה בבת אחת על שתי השאלות ששאלו אותו, על הנדסאיות ועל שנמצאות מעט בבית.
וכוונתו לומר שבאמת עדיף לא ללכת למקצועות כאלה, ומי שכן הולכת - זה יכול להשפיע לרעה על החינוך שלה את הילדים ועדיף שלא תהיה בבית. זה מה שאני מסוגל להבין בדבריו ומכפי שנאמרו.
קיבלתי באישי עם רשות לפרסם:
הסתובבתי אצלו הרבה פעמים, עוד בשנים שלא היה כ"כ זקן ולא היה מנהיג.
היטבת לפרשו. הוא לא דיבר דרך לציבור - כשלא עמד לפני ציבור ודיבר.
ליחידים היה עונה בדרך חידוד הרבה פעמים,
בפרט לאלו שהכירם והכירוהו. הוא היה קיצוני מאוד נגד חדשנות, ונגד פרנסה בריווח ועולם הזה מושלם,
ורוב ככל הסביבה שלו היו כאלו, וזה מה שהשתוקקו לשמוע ממנו.
זה היה סגנון השיח, ולא בא בזה להורות דרך לרבים, רק לבטא את הסלידה האישית שלו מהמודרנה וההתערבבות עם העוה"ז שפשתה בציבור.
פרנקל תאומים כתב:ר' וועלוועל דרלינג, זה ארוך לי. טרם יצאתי לפנסיה.
אם תוכל לתת תמצות של עד 15 שורות מקסימום אשתדל בל"נ לקרוא. אם אינך מסוגל לזאת, אסתפק בכך שאעמיד גברא על חזקתיה שמסתמא שוב העמסת עליי דברים שלא כתבתי מעולם ושלא עלו על קצה דעתי, ומסתמא שוב גיבבת מעשיות מקווה מן הגורן ומן היקב ועשית מהם תורה למשה מסיני שאין לערער ואין להרהר אחריה (בפרט כי כה אמר הזאב ומי יבוא אחר המלך), ומסתמא שוב כתבת דברים שאינם עניין לאשכול ואינם עניין לנידון ואינם עניין לדו שיח המייאש דלעיל וכו' וכו', ואין לי אלא לשוב ולהעיר את תשומת ליבם של יושבי הבית הגדול הזה שאין להאמין כי הוא זה ואין לקבל שום דבר הנאמר בשמי ע"י ידיד נפשנו הרב ר' זאב הע"י, שכן דרכו בקודש היא כנ"ל, ויש ללמד עליו זכות שמן הסתם יש לו בזה כוונות עמוקות למתק את הדינים וכיו"ב ומי יבוא בסוד קדושים.
מה שכן, בזווית העין קלטתי את המשפט האחרון שכתבת ובו שגית בהוצש"ר חמורה על מרבית חברי הפורום שליט"א, והנני במחאה. תהילה לד' אינך צודק, וכי לסדום דמינו? שאדם צריך לחשוש על כל מילה שכותב באישי שמא מחר ימצאנה תלוייה בראש כל חוצות? וכי אנשי אמנה אבדו? הפסו מבין יושבי הפורום? חלילה וחלילה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:כעת ראיתי מה שכתבת ושימחת אותי מאד יש"כ. מקוה שפ"ת מסכים לזה.
זאב ערבות כתב:תראו מי מדבר על דברים ארוכים ראו כאן, בנוסף לעובדה שכל כולה ליצנות ולגלוג ואין בה דבר אחד לתועלת. ומדוע אתה סבור שלמי שיצא לפנסיה יש זמן לקרוא את הגיגך.
ובקשר לבקשתך לתמצת תבקש זאת מהבינה המלאכותית של גוגל (רק אל תטען שאינך יודע מה זה).
הלשון המליצית שלך ממש משובבת נפש ורק בשבילה כדאי להקניט אותך ולכתוב בשמך דברים שלא כתבת ושלא עלו על דעתך,
וכן לקבל ממך תארים כגון דרלינג וכדומה, דבר ששמור למשרדים בהם עובדות נשים וכך פונים אליהם הגברים.
ופלא עליך שאתה בכלל טורח להגיב להגיגיי ההזויים.
ובקשר למה שקלטת בזוית העין שבו אתה מאשים אותי בהוצאת שם רע על מרבית חברי הפורום, כנראה אתה באמת חי על המאדים ואין לך מושג מה קורה במסדרונות הפורום העמומים, וזה דרכו של עולם ואכן כל אחד צריך לחשוש על כל מילה שכותב ואומר הן בפורום והן בכל מקום אחר, ומהרגע שיצא אינך בעלים עליו והרי הוא הפקר לכל העולם, ונזכרתי בקטע הזה שראיתי ספר אבן שלמה עם ביאור עץ ארז מר' א"י דויטש (ראו שם בקטע משמאל באותיות הקטנות).
ועוד לא משנה את העובדה הבסיסית שאין אפוטרופוס לעריות וכל איש או אישה שהולכים למקום עבודה עם נשים או גברים יכולים להיתקל בנסיונות ולקבל השפעות לא רצויות שכמובן לא ניתן לזהות וברגע שכן ניתן לזהות בדרך כלל הנזק כבר נעשה.
לעשות רצונך כתב:שמעתי מיהודי, מקור ראשון, שהיה אצל הרב וואזנר זי''ע והרב אמר לו: "אם היית יודע כמה דמעות של הורים נשפכו בשולחן הזה על בנותיהן שעבדו אצל מעסיקים חרדים, היית מצטמרר".
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פרנקל תאומים כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:כעת ראיתי מה שכתבת ושימחת אותי מאד יש"כ. מקוה שפ"ת מסכים לזה.
ראה הודעתי לעיל: viewtopic.php?f=51&t=52048&p=840345#p840327
(אבל מה זה משנה? נניח שלא היה מוצא חן בעיניי מה שמרן הגראי''ל זי''ע אמר, הייתי יכול לפתור את העניין ב"צ"ע" וחסל סידור פסח, הלא כן?).
רעק"א נשאר בצע על תוס'. כמובן אני לא רעק"א.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פרנקל תאומים כתב:לעשות רצונך כתב:שמעתי מיהודי, מקור ראשון, שהיה אצל הרב וואזנר זי''ע והרב אמר לו: "אם היית יודע כמה דמעות של הורים נשפכו בשולחן הזה על בנותיהן שעבדו אצל מעסיקים חרדים, היית מצטמרר".
ודו"ק טובא במילים המודגשות. בעווה"ר.
וכ"ש אצל בעלי תאוווויס חילונים.
פרנקל תאומים כתב:קדיש דרבנן? מישהו?
זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:קדיש דרבנן? מישהו?
בלה בלה בלה...
ולסיום אשאל אותך: אף פעם, אבל אף פעם לא מסרת מידע שמישהו כתב או מסר לך בין בפורום או בכל מצב אחר לאף אחד אחר, אפילו לא לנוות ביתך? אם אכן כך אז באמת אתה מלאך.
פרנקל תאומים כתב:[/size] על חטא שחטאנו לפניך ברכילות, ביאר ה"חיי אדם" שהוא כולל גם את כל המגלה סוד חבירו.
הרואה כתב:אומנות נקיה וקלה מפורש בגמ' מחטא דתלמיותא, בימינו גם יש מקצועות דומים לזה כמו סופר סת"ם או מקצועות בענף הבניה והתעשיה, אולי גם אדריכלות למשל.
מסתמא כל מה שלא מצריך גישה לאינטרנט מעבר לנטפרי ודומיו, ושאינו עם הנשים זאת אומנות לגיטמית.
לגבי הבקשות שלך לא יודע מה קורה לך לאחרונה אתה מתדרדר מדחי אל דחי :) אולי בגלל שאינך בעל אומנות אתה יושב על פרשת דרכים ומלסטם (משנורר) את הבריות. לגופו של עניין זכיתי לשני שולחנות אחד בבית ואחד במשרד. שניהם ריקים פחות או יותר :) מי שבעל עסק לא אומר שהוא מרוויח זה שני תחומים... עם הגביר מארה"ב הצלחת להסתכסך לכן אתה נופל עלי? :)
פרנקל תאומים כתב:הלו, אומנות קלה ונקייה זה בשבילך.. לא בשביל הבת שלך... אתה צריך לעבוד באומנות קלה ונקייה ולא בהיי-טק וכיו''ב.
הבנות אמורות בכלל להישאר בבית, לבשל, לנקות, לסרוג גרביים, לרדוף אחרי התרנגולות ולחלוב את הפרות, ובשבת קצת לקרוא תהילים ו''צאינה וראינה'' (אם הן אשכנזיות. נשות עדות המזרח לא ידעו קרוא וכתוב). האין זאת?
נ"ב:
אגב, זה נשמע שאתה גביר גדול למדיי, אפשר אולי להתרים אותך ל"מוסדות" שלנו? חומש וכו'? :)
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ליצן אין מילים אחרות. בנ"א מביא לך את האמת בפנים ואתה בורח?
פרנקל תאומים כתב:נ"ב:
נו, לא ראית שאיבדתי סופית את הגביר מארה"ב.. אני חייב לפתוח ראש לאפיקים חדשים..
פרנקל תאומים כתב:
אני לא מבין, מה הקשר בין "אומנות קלה ונקייה" ובין עבודה עם נשים? ידידי מערבב כאן במלט שני נושאים שאינם קשורים אהדדי.
סת''ם זה אומנות קלה? מה בדיוק קל בזה? אדרבה, היי טק זו אומנות קלה (יושב במשרד ומתקתק על המחשב עם סנדוויץ' ביד). אמנם קשה להתפלא על כך שחז''ל לא הזכירו אותה..
בניין ותעשייה זו אומנות קלה???!! זו עבודת פרך. אפילו אדריכלות כוללת המון התרוצצויות וכו'. לא תודה.
אגב, אתה באמת יכול לשלוח את הבת שלך למגמת אדריכלות שגם היא נפוצה היום בסמינרים (אבל כמובן שגם היא מצריכה גישה לאינטרנט, כמעט כמו כל דבר בימינו).
נ"ב:
נו, לא ראית שאיבדתי סופית את הגביר מארה"ב.. אני חייב לפתוח ראש לאפיקים חדשים..
הרואה כתב:פרנקל תאומים כתב:
אני לא מבין, מה הקשר בין "אומנות קלה ונקייה" ובין עבודה עם נשים? ידידי מערבב כאן במלט שני נושאים שאינם קשורים אהדדי.
סת''ם זה אומנות קלה? מה בדיוק קל בזה? אדרבה, היי טק זו אומנות קלה (יושב במשרד ומתקתק על המחשב עם סנדוויץ' ביד). אמנם קשה להתפלא על כך שחז''ל לא הזכירו אותה..
בניין ותעשייה זו אומנות קלה???!! זו עבודת פרך. אפילו אדריכלות כוללת המון התרוצצויות וכו'. לא תודה.
אגב, אתה באמת יכול לשלוח את הבת שלך למגמת אדריכלות שגם היא נפוצה היום בסמינרים (אבל כמובן שגם היא מצריכה גישה לאינטרנט, כמעט כמו כל דבר בימינו).
נ"ב:
נו, לא ראית שאיבדתי סופית את הגביר מארה"ב.. אני חייב לפתוח ראש לאפיקים חדשים..
אומנות נקיה מפרש בתפארת ישראל שנקיה מחשד נשים, התוספות יו"ט מפרש נקיה מגזל. רש"י מפרש 'מפרש בגמ' שפיר' והגמרא לא מדברת על נקיות מלבד נשים (אוי לו למי שאומנותו בורסקי בפשטות זה משל על החטא ולא שזו הכוונה נקיה מטינופת של עיבוד עורות), כלומר לכאורה זה הדיוק ברש"י נקיה מנשים.
סת"ם בטח שזו אומנות קלה, זה הכי דומה למחטא דתלמיותא. שניהם עבודה פיזית מתונה ומונוטונית שאפשר לעשותה לבד בבית בלי עסק עם נשים, ושניהם יש מה ללמוד ולהתאמן בה.
בניין ותעשיה ב90% מהמקצועות זה לא עבודת פרך אלא מלאכה בידיים (למשל חשמל, חלונות, נגרות, וילונות, תאורה, ועוד, וכל שכן מהנדסים ואדריכלים, שרטטים, מפקחים וכו') כמו כל מלאכה שהיתה בעבר. נכון שזאת לא בטלנות כמו הייטק שעל זה אי אפשר לומר שיגיעת שניהם משכחת עון, כי אין כמעט יגיעה בעצם המלאכה (ויסלחו לי הדור המפונק לחץ מהבוס או דד ליין לא נקרא יגיעה).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים