יודקרת כתב:אוצר החכמה כתב:א. לא כתוב בגמרא שהאשה וודאי תפיל כך שלא מובן למה יש קושיה ממקרה שאינה מפילה.
כאמור יש להסתפק בזה, אם כוונת הגמרא שמא תעבור ושמא תפיל, או שמא תעבור וודאי תפיל.
פלא עליכם שאתם דנים בזה מסברא, וכנראה שנעלם מכם לפי שעה דברי חשוקי חמד המפורשים:
חשוקי חמד נדה - הערות דף יז עמוד א הערה לד
וגיסי הגר"ח קניבסקי שליט"א העיר על דברי הגמרא שלכן הזורק ציפורניו לרשות הרבים דמו בראשו מפני שאשה מעוברת עוברת עליהן ומפלת. ומלשון הגמרא משמע שכל אשה העוברת עליה תפיל, וקשה שהרי בעינינו ראינו שפעמים הרבה אין המעוברת מפילה ואם כן למה כתבה הגמרא בלשון ודאי, וצ"ע.