מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » א' פברואר 04, 2024 9:17 pm

כדכד כתב:
לבנון כתב:
כדכד כתב:שמשו יחד באותו תפקיד (או בתפקידים מקבילים)

ר' יוסף דב הלוי סולובייצ'יק, ור' נפתלי צבי יהודה ברלין, ששמשו יחד בראשות ישיבת וולוז'ין, עונים על השאלה?

רצוני לומר בזה, שאם לא תגביל את זמנם של בעלי התפקידים, תוכל למצוא תשובות לאלפים.
שני שוחטים מוצי"ם או שובי"ם ששמשו יחד באותה קהילה, או סוחרים שותפים, שנשאו שמות של שנים משבטי ישראל, וכל כדומה לזה.

שני הזוגות בתנ"ך

יהודה ובנימין שרי יהודה (נחמיה יב לד)

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' פברואר 04, 2024 9:34 pm

אכן לזה כווונתי

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' פברואר 06, 2024 1:24 pm

חידה חדתא:
המלים הראשונות של החומש, בשנים מהחומשים לפחות, מופיעות באותם מלים גם בחומש הקודם לו.
אלו חומשים והיכן מופיעות המלים?

זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ג' פברואר 06, 2024 10:58 pm

כדכד כתב:חידה חדתא:
המלים הראשונות של החומש, בשנים מהחומשים לפחות, מופיעות באותם מלים גם בחומש הקודם לו.
אלו חומשים והיכן מופיעות המלים?

ג חומשים
ואלה שמות בני ישראל בפרשת ויגש
ויקרא אל משה בפרשתינו
וידבר ה אל משה עשרות פעמים בספר ויקרא.
רק אלה הדברים לא נמצא כי אם בספר שמות

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' פברואר 07, 2024 10:16 am

כיוונתי לשנים הראשונים
"וידבר ה' אל משה" נמצא עשרות פעמים בחומשים (חוץ מבראשית ודברים) ועל כן לא חשבתי שהוא נראה דווקא כמו פתיחה שלצ חומש במדבר. אם היה כתוב כמו בבהעלותך "וידבר ה' אל משה במדבר סיני"אז זה היה נחשב מקביל לפתיחה של במדבר

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' פברואר 21, 2024 6:58 pm

חידה נוספת:
היכן מצינו במקרא מלך שפנו אליו מספר אנשים ובתגובתו לפנייה הוא מזכיר את שמו של אחד מהאנשים אך לא בהקשר של קריאה בשמו אלא כמילה מתוך המשפט (השם הוא מילה שיש לה משמעות אחרת כמו למשל השם יאיר)?

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 22, 2024 11:56 pm

כדכד כתב:האין פותר?

זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ו' פברואר 23, 2024 3:01 pm

כדכד כתב:חידה נוספת:
היכן מצינו במקרא מלך שפנו אליו מספר אנשים ובתגובתו לפנייה הוא מזכיר את שמו של אחד מהאנשים אך לא בהקשר של קריאה בשמו אלא כמילה מתוך המשפט (השם הוא מילה שיש לה משמעות אחרת כמו למשל השם יאיר)?

ולמה בחרת למשל השם 'יאיר' ולא השם 'שלם'?

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' פברואר 25, 2024 10:05 am

דוגמא בעלמא
רציתי להבהיר שהשם המבוקש יש לו משמעות מצד עצמו ובתגובת המלך המכוון הוא למשמעות המלה ולא לשם
השם יאיר יכול לעזור להבהרת הענין
מסתבר שיש גם שמות אחרים אך לא ראיתי טעם להביא כולם

גלאגוזים
הודעות: 1119
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 1:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גלאגוזים » א' פברואר 25, 2024 5:26 pm

"וישמע שפט בן מתן וגדליהו בן פשחור ויוכל בן שלמיהו ופשחור בן מלכיה את הדברים אשר ירמיהו מדבר אל כל העם לאמור....
ויאמרו השרים אל המלך...
ויאמר המלך צדקיהו הנה הוא בידכם כי אין המלך יוכל אתכם"
[ירמיהו לח א-ה]

זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » א' פברואר 25, 2024 8:30 pm

גלאגוזים כתב:"וישמע שפט בן מתן וגדליהו בן פשחור ויוכל בן שלמיהו ופשחור בן מלכיה את הדברים אשר ירמיהו מדבר אל כל העם לאמור....
ויאמרו השרים אל המלך...
ויאמר המלך צדקיהו הנה הוא בידכם כי אין המלך יוכל אתכם"
[ירמיהו לח א-ה]

יפה אני חשבתי
וּבִימֵ֣י אַרְתַּחְשַׁ֗שְׂתָּא כָּתַ֨ב בִּשְׁלָ֜ם מִתְרְדָ֤ת טָֽבְאֵל֙ וּשְׁאָ֣ר (כנותו) [כְּנָוֹתָ֔יו] עַל־(ארתחששתא) [אַרְתַּחְשַׁ֖שְׂתְּ] מֶ֣לֶךְ פָּרָ֑ס וּכְתָב֙ הַֽנִּשְׁתְּוָ֔ן כָּת֥וּב אֲרָמִ֖ית וּמְתֻרְגָּ֥ם אֲרָמִֽית׃ פ
פִּתְגָמָ֞א שְׁלַ֣ח מַלְכָּ֗א עַל־רְח֤וּם בְּעֵל־טְעֵם֙ וְשִׁמְשַׁ֣י סָֽפְרָ֔א וּשְׁאָר֙ כְּנָוָ֣תְה֔וֹן דִּ֥י יָתְבִ֖ין בְּשָֽׁמְרָ֑יִן וּשְׁאָ֧ר עֲבַֽר־נַהֲרָ֛ה שְׁלָ֖ם וּכְעֶֽת׃ ס
בשלם הראשון שם אדם והשני הכוונה שלום. אך כמו שראיתי כדכד כיוון לפתרונך

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' פברואר 25, 2024 10:26 pm

אכן זה הפתרון שהתכוונתי

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ב' פברואר 26, 2024 7:01 pm

זיז שדי כתב:
גלאגוזים כתב:"וישמע שפט בן מתן וגדליהו בן פשחור ויוכל בן שלמיהו ופשחור בן מלכיה את הדברים אשר ירמיהו מדבר אל כל העם לאמור....
ויאמרו השרים אל המלך...
ויאמר המלך צדקיהו הנה הוא בידכם כי אין המלך יוכל אתכם"
[ירמיהו לח א-ה]

יפה אני חשבתי
וּבִימֵ֣י אַרְתַּחְשַׁ֗שְׂתָּא כָּתַ֨ב בִּשְׁלָ֜ם מִתְרְדָ֤ת טָֽבְאֵל֙ וּשְׁאָ֣ר (כנותו) [כְּנָוֹתָ֔יו] עַל־(ארתחששתא) [אַרְתַּחְשַׁ֖שְׂתְּ] מֶ֣לֶךְ פָּרָ֑ס וּכְתָב֙ הַֽנִּשְׁתְּוָ֔ן כָּת֥וּב אֲרָמִ֖ית וּמְתֻרְגָּ֥ם אֲרָמִֽית׃ פ
פִּתְגָמָ֞א שְׁלַ֣ח מַלְכָּ֗א עַל־רְח֤וּם בְּעֵל־טְעֵם֙ וְשִׁמְשַׁ֣י סָֽפְרָ֔א וּשְׁאָר֙ כְּנָוָ֣תְה֔וֹן דִּ֥י יָתְבִ֖ין בְּשָֽׁמְרָ֑יִן וּשְׁאָ֧ר עֲבַֽר־נַהֲרָ֛ה שְׁלָ֖ם וּכְעֶֽת׃ ס
בשלם הראשון שם אדם והשני הכוונה שלום. אך כמו שראיתי כדכד כיוון לפתרונך

רוב המפרשים פירשו בשלם בשלום, מלבד המלבי"ם שפירש שזה שם אדם, אבל גם לדבריו הב' היא חלק מהשם, ובשלם ושלם לאו היינו הך.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' מרץ 20, 2024 5:35 pm

אעלה ג' חידות
א. היכן מתייחס הרמ"א להמחבר בספר המפה, ומתייחס למה השמיט דין, והאיך קוראו
נערך לאחרונה על ידי מעיין ב ד' מרץ 20, 2024 5:38 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' מרץ 20, 2024 5:36 pm

ב. היכן נזכר בתנ"ך ענין השתנה במטה
נערך לאחרונה על ידי מעיין ב ד' מרץ 20, 2024 5:38 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' מרץ 20, 2024 5:37 pm

ג. היכן נזכר בתנ"ך בגנות לרכוש מטה רחבה

זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ד' מרץ 20, 2024 7:10 pm

מעיין כתב:ב. היכן נזכר בתנ"ך ענין השתנה במטה

וסרוחים על ערשותם?

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' מרץ 20, 2024 7:19 pm

לא, שום אחד מן המפרשים לא פירשו על מ"ר רק על ש"ז

זיז שדי
הודעות: 562
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ד' מרץ 20, 2024 9:36 pm

מעיין כתב:לא, שום אחד מן המפרשים לא פירשו על מ"ר רק על ש"ז

ועיין גמרא שבת דף נח

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' מרץ 20, 2024 10:28 pm

כוונתך על שבת סב
וזה הו"א בגמ', ולפי דרש זה 'על' בסמוך משמע
וכוונתי הי' על פסוק בישעי' נו, י
צפו עורים כלם לא ידעו כלם כלבים אלמים לא יוכלו לנבח
הזים שכבים
אהבי לנום:

ועל הוזים שוכבים פי' במהר"י קרא
משתינים כשהם שוכבים וישנים, כמו יזה גוים (נב, טו).

שוב התבוננתי שאף שהנמשל קאי אבני אדם, מ"מ המשל היא אכלבים, ואין שוכבין במטה.

מעיין
הודעות: 1978
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ה' מרץ 21, 2024 7:15 pm

מעיין כתב:אעלה ג' חידות
א. היכן מתייחס הרמ"א להמחבר בספר המפה, ומתייחס למה השמיט דין, והאיך קוראו

יו"ד סי' רמ"ו סעי' ט'
ורב הלומד על ידי מתורגמן ודיניו נתבארו בפנים, ולא כתבן הרב כי אינן שכיחין.

וכוונתו הרב, היינו על הרב בית יוסף.
ולשון בפנים צל"ע על מה כוונתו אם להטור או לספרו ד"מ או להב"י, ולמה קראו בפנים.

ולכאורה יש יותר פעמים בד' חלקי שו"ע, ואני הקטן כפי מיעוט לימודי איני זוכר יותר.
--
ובחיפוש מצאתי עוד או"ח סי' תרצ"ו סעי' ד', יו"ד סי' ר"ד סעי' א', סי' ש"ט סעי' ב', סי' של"א סעי' קי"ד, אהע"ז סי' קע"ז סעי' ב', וחו"מ סי' ל"ח סעי' א', סי' מ"ט סעי' ב', סי' ע"ב סעי' י"ח, סי' רי"ב סעי' ט', סי' רעד סעי' א', סי' שמח סעי' ד'

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 14, 2024 5:41 pm

מהם הימים בשנה שאנו מזכירים אותם בתפילותינו היום-יומיות?
יש מהם שמזכירים את היום עצמו, ויש שמזכירים מאורע שאירע ביום זה, או מצוה שצריכה להיעשות ביום זה.

אתן כאן רשימה לפי מה שזכור לי (בלי לפרט היכן מזכירים אותם), ויבואו המוסיפים ויוסיפו:

ראש השנה,
ערב יום הכיפורים,
יום הכיפורים,
י"ג, י"ד, ט"ו ניסן,
שלהי אייר (יש אומרים שזה כ"ח אייר).
ו'/ז' סיון (תלוי במחלוקת).
חג השבועות (הוא לא חייב לחול בתאריך מסוים, ויכול אפילו לחול בה' סיון, כידוע).
שלהי סיון.
ט"ז תמוז.
י"ז תמוז.
תשעה באב.
שלהי אלול.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' מאי 02, 2024 5:41 pm

עזריאל ברגר כתב:מהם הימים בשנה שאנו מזכירים אותם בתפילותינו היום-יומיות?
יש מהם שמזכירים את היום עצמו, ויש שמזכירים מאורע שאירע ביום זה, או מצוה שצריכה להיעשות ביום זה.

אפרט היכן מזכירים:
שלהי אלול וראש השנה - פעמים רבות מזכירים את בריאת העולם, כגון "לעת נעשה בחפצו כל", או "יהללו את שם ה' כי הוא ציוה ונבראו", "יוצר המאורות" וכו'. וכמובן את עקדת יצחק.
ערב יום הכיפורים ויום הכיפורים - בפיטום הקטורת.
י"ג ניסן - פסוקי "אל תירא מפחד פתאום ... עוצו עצה ותופר ... ועד זקנה אני הוא" - שלמנהגנו נאמרים אחרי כל תפילה - הקשר בין שלשתם הוא מהסיפור של מרדכי היהודי שאמר לג' ילדים "פסוק לי פסוקך" ביום חתימת אגרות-המן ימ"ש.
י"ד ניסן - ב"איזהו מקומן" - מזכירים את קרבן פסח.
ט"ו ניסן - כמה פעמים מזכירים את יציאת מצרים.
שלהי אייר (יש אומרים שזה כ"ח אייר) - זכירת מלחמת עמלק.
ו'/ז' סיון (תלוי במחלוקת) - זכירת מתן תורה.
חג השבועות (הוא לא חייב לחול בתאריך מסוים, ויכול אפילו לחול בה' סיון, כידוע) - "זבחי שלמי ציבור" ב"איזהו מקומן".
שלהי סיון - זכירת מעשה מרים.
ט"ז תמוז - זכירת מעשה העגל.
י"ז תמוז - ביום שאומרים תחנון בתפילת "ריבון העולמים" שאחרי פרשת הקטורת בשחרית אומרים "ובטל התמיד".
תשעה באב - שם (ובעוד מקומות) מזכירים ש"חרב בית המקדש". וכן ב"על נהרות בבל" מבקשים "זכור ה' לבני אדום את יום ירושלים" שבפשטות הוא תשעה באב.
ויה"ר שנזכה בקרוב לראות את נקמת ה' באדום ובישמעאל ובכל הצוררים וכו', "כי דם עבדיו יקום ... וכפר אדמתו עמו".

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' מאי 26, 2024 3:22 pm

סימן לארבעה המורכב מחמישה
כשהיא חובה פעמיים מתחייבים
השני, אדרבה רק לנפטרים
אחד בחושן ואחד באורח חיים

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ג' מאי 28, 2024 7:52 pm

נחומצ'ה כתב:סימן לארבעה המורכב מחמישה
כשהיא חובה פעמיים מתחייבים
השני, אדרבה רק לנפטרים
אחד בחושן ואחד באורח חיים


רמז לראשון: שניהם לברכה
רמז לשני: יקרה היא מפ"ז

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ד' מאי 29, 2024 9:22 pm

עזריאל ברגר כתב:יום הכיפורים - בפיטום הקטורת.

ובפרק איזהו מקומן

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ד' מאי 29, 2024 9:24 pm

היכן יש בתורה תשע תיבות זו אחר זו שבכולן יש אות אל"ף

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' מאי 30, 2024 7:42 am

במסתרים כתב:היכן יש בתורה תשע תיבות זו אחר זו שבכולן יש אות אל"ף

יש כמה מקומות שיש גם 10 תיבות רצופות כאלו, ובנ"ך מצינו עד 18 במספר.

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ה' מאי 30, 2024 7:47 am

לבנון כתב:יש כמה מקומות שיש גם 10 תיבות רצופות כאלו, ובנ"ך מצינו עד 18 במספר.

ייש"כ.
היה בדעתי לשאול אם יש מרובה ממנו.

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' מאי 30, 2024 8:01 am

במסתרים כתב:
לבנון כתב:יש כמה מקומות שיש גם 10 תיבות רצופות כאלו, ובנ"ך מצינו עד 18 במספר.

ייש"כ.
היה בדעתי לשאול אם יש מרובה ממנו.

ויתפלל אברהם, ואיש אשר ינאף, בבואכם אל הארץ.
בנביא 18 אצל מנוח.

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ה' מאי 30, 2024 6:45 pm

נחומצ'ה כתב:
נחומצ'ה כתב:סימן לארבעה המורכב מחמישה
כשהיא חובה פעמיים מתחייבים
השני, אדרבה רק לנפטרים
אחד בחושן ואחד באורח חיים


רמז לראשון: שניהם לברכה
רמז לשני: יקרה היא מפ"ז


וכשאין פוטרין אותו, אענה את חלקי ברמיזא.

חמש"ה הוא סימן בהלכות כוס של ברכה, ובהלכות שבועות [סימן פ"ז], עיי"ש.

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ה' מאי 30, 2024 6:47 pm

בגיל שלושים התאלמנה, כמעט הפכה לבית השלה
הספר נקרא על שמה, כך מרחיב בהקדמה.
ובכן מי האשה?

גלאגוזים
הודעות: 1119
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 1:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גלאגוזים » ה' מאי 30, 2024 10:23 pm

הצדקנית מרת חוה ע"ה.
זקנתו של בעל החוות יאיר.

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ו' מאי 31, 2024 12:24 am

גלאגוזים כתב:הצדקנית מרת חוה ע"ה.
זקנתו של בעל החוות יאיר.

אמת. ובכן מעיד שם בהקדמה שסירבה להינשא לרבנו השל"ה הק', מתוך כבוד לבעלה המנוח

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 04, 2024 1:12 pm

כידוע, פעמים רבות במעבר מלשון התורה ללשון חז"ל ולגלגוליה הבאים של לשון-הקודש לדורותיה, אחד השינויים הנפוצים הוא החלפת השין השמאלית בסמך.
כגון:
מאורשה - אירוסין.
כי תשטה אשתו - מסכת סוטה.
וכהנה רבות.

אך לפעמים חל מעבר הפוך.
יש לפחות ביטוי מקראי אחד שנכתב במקורו בסמך, אך בספרות המאוחרת ניתן למצאו (בעיקר במשמעות מושאלת) בשין שמאלית.
מהו? והאם יש דוגמאות נוספות?

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ג' יוני 04, 2024 7:17 pm

עזריאל ברגר כתב:מקרא

לא תסיג.

השי"ן יסודה בטעות.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 04, 2024 10:29 pm

במסתרים כתב:
עזריאל ברגר כתב:מקרא

לא תסיג.

השי"ן יסודה בטעות.

לאו דווקא.
היורד לאומנות חברו - יש בו גם צד של "השגה" (רדיפה אחרי מישהו ועקיפתו, כמ"ש "וישיגם" אצל אחי יוסף בסוף פרשת מקץ).

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ד' יוני 05, 2024 12:37 am

השגה היא הגעה, ולא הבנתי מה מצאת בפרשת מקץ.
עכ"פ הוא פירוש בדיעבד, כי "הסגת גבול" (ולא אומנות) באה מפרשת כי תבוא.
הוא אשר אמרתי "טעות ביסודה."

באיוב כד ב כתוב בסי"ן.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 18, 2024 12:08 pm

שברי לוחות כתב:מצאנו שיטה שיש הפטרה מסויימת של כמעט שמונים פסוקים (79 פסוקים), מה היא

ילמדנו רבינו?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 18, 2024 12:15 pm

חידה:
כמה מתוך שש הזכירות נאמרות בחג השבועות בהזדמנויות מפוזרות (כלומר: שלא במסגרת אמירת ה"שש זכירות" שאחרי התפילה)?
החידה מדברת על זכירת הענין. לאו דווקא בלשונם של הפסוקים שרגילים (רבים מהאשכנזים) לאומרם אחרי התפילה.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים