קו ירוק כתב:במגילה יא: משמע שהיה י"ח שנים.
אין שום מקור ליותר מזה.
ונתנו ידידים כתב:אציע פתרון איני יודע אם נכון הוא.
היה יח שנה עד תחילת הבנין כשנ"ת, ולקח עוד 4 שנים עד סוף הבנין, וביחד הוא כב שנה.
מן הדרום כתב:מספר משיב מלחמה-
לפי ההלכה של המשנה במס' שבועות שבאחד מכל אלו תנן הלא חידוש העבודה של המזבח היה לפי האמור לעיל כ"ב שנה לפני עלייתו של עזרא לארץ ככתוב בשנת שבע לארתחשסתא המלך ויבוא ירושלים בחודש החמישי היא שנת השביעית למלך עזרא ז' זי ושיציא ביתה דנה עד יום תלתה לירח אדר די היא שנת שש למלכות דריוש מלכא עזרא ו' ט"ו וכ"ב שנים לפני כן בנו את מזבח אלקי ישראל להעלות עליו עולות ככתוב בתורת משה איש האלקים עזרא ג ב' ולר"נ איך הקריבו על המזבח במשך כ"ב שנה הרי עדיין לא עלה עזרא ולא קידשו את מקום ...
קו ירוק כתב:בן מיכאל כתב:ונתנו ידידים כתב:אציע פתרון איני יודע אם נכון הוא.
היה יח שנה עד תחילת הבנין כשנ"ת, ולקח עוד 4 שנים עד סוף הבנין, וביחד הוא כב שנה.
פשוט כדבריך.
זה אמת אבל זה לא נכון.
כי בכל מקום מוזכר בניית בית המקדש על תחילת הבניה ולא על חינוכו. כך בבית שבנה שלמה וכך בבית שני.
קו ירוק כתב:ברגע שמתחילם לבנות, זו חומת הבית כמו הקלעים שנעשו לשם בית.
מה שאנו אומרים בית ראשון עמד ת"י שנים ובית שני ת"כ שנים זה מתחילת בנייתו. כי הוא כבר היה בית המקדש.
קו ירוק כתב:זה קבלה, וכך זה לדעת רב הונא בשבועות.
קו ירוק כתב:ברגע שמתחילם לבנות, זו חומת הבית כמו הקלעים שנעשו לשם בית.
מה שאנו אומרים בית ראשון עמד ת"י שנים ובית שני ת"כ שנים זה מתחילת בנייתו. כי הוא כבר היה בית המקדש.
קו ירוק כתב:אמרתי שדבריו נכונים, אבל אינם מדויקים.
א. כי מנין ימי שני הבתים הוא מתחילת בנייתם. ואילו מקריבין אע"פ שאין בית זה קודם בנייתו, וזה היה רק י"ח שנים.
ב. ולא בדקתי כעת בגדרי הקדושה מה נ"מ יש כשבונין ממש. אבל הוא פשיטא שיש קדושה יתירה בו כשמתחילין בנייתו, דמשו"ה עשו קלעים לצניעותא ולא עשו כל הי"ח שנה שקדמו לתחילת בנייתו.
ג. ומהיכי תיתי שעם תחילת הבנין אסור להקריב במזבח, עד שיושלם חינוכו, בבית ראשון, או בבית שני למ"ד קדושה בראשונה בטלה.
הוא לר' יהושע קלעים שאינן בית ועדיין לא חנכוהו, נחשבים כבית.
ד. ובמקד"ד שם כתב ע"פ ירו' דמגילה, שכל זמן שלא היה ארון במקומו, לא נאסרו הבמות. אבל לא שא"א להקריב במזבח כשיש קלעים.
ואחרי שהיה ארון אזי נאסרו הבמות לעולם למ"ד קדשה לעתיד לבוא.
קו ירוק כתב:א. אודות שכתבת שלא העמידו קלעים א"ז מוכרח שזה מוסכם. אפושי פלוגתא לא מפשינן. ו'שמעתי כו' עושין קלעים' היינו קבלה.
ב. מנין שנות בית מסתמא יש נ"מ, וא"ז פטפוטי מילא בעלמא. ובמה נגמרו שבעים שנות גלות כשהתחילו לבנות הבית, ולמה לא נאמר שהיו רק נ"ב שנה. שהרי עיקר העבודה זה קרבנות. וזה כבר היה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 364 אורחים