הוה אמינא כתב:צופה_ומביט כתב: לעיונא ופלפולא ורווחא דמילתא, דרוש וקבל שכר,
או במילים אחרות:
העיונא והפלפולא אינם רק סתם לדרוש בעלמא, אלא הם הסברים ברובד העמוק איך באמת הדבר חל. אבל לא שהאדם הפועל צריך בשעת מעשה לדעת זאת להבינו או להתכוין אליו, יש כאן מעשה אנושי, וברובד העמוק דעת התורה איך זה חל. אולי בחינת ירדה תורה לסוף דעתו של אדם - מה מונח ע"פ הדינים בתוך "תת הכרה" של הפועל.
דבר גדול דיבר הנביא.
עיקר זה שכתבת על קניינים נכון הוא גם על כוונות המקובלים. גם על אלה כבר נכתב כי האדם המתפלל אינו צריך בשעת התפילה להתכוון בכוונות אלו,
כי הוא מתפלל ומכוון למילים כפשוטן וכבקשתן וכזעקתן לפני הקב"ה, וברובד העומק הודיעו המקובלים כיצד התפילה פועלת בחיבור הספירות זו עם זו
וכיצד הקב"ה מחבר כוחותיו אלה עם אלה.