במסתרים כתב:והרעותם היינו תרועה; ותקעתם - תקיעה.
מה קשה בזה?
יעקל כתב:בראשית ד,י"ז : וידע קין את אשתו וגו' ויהי בונה עיר ויקרא שם העיר כשם בנו חנוך
למה יצא הכתוב מדרכו, ויבן מבעי לי' ? מאי אתא לאשמועינן ויהי בונה ?
יעקל כתב:בספר שמות וויקרא כאשר מדובר בבתי בנ"י משתמש הכתוב במושג מושבה או בבית
תשביתו וגו' מבתיכם
בתינו הציל
אור במושבותם
לא תבערו וגו' בכל מושבותיכם
בעוד שספר דברים מדובר בשערים. (שער = פתח.) אפי' כאשר מדובר בדבר שלכאור' לא קשור ישירות לפתח הבית ( מצוות הקשורות ליו"ד ולא לח"מ ליושבי על מדין לדייני די בבא)
רק בכל אוות וגו' בכל שעריך
לא תוכל לאכול בשעריך
ואכלת בשעריך
כי יימצא וגו' באחד שעריך
אשר עשו את הדבר הרע הזה אל שעריך
מה כל אלו קשורים לשערים ?
יעקל כתב:...הסברא של ראו גידולים וכו' שייכת רק בכה"ג ששם לה עלילות דברים (לפי הבנתי את הדברים כמדומני שמפשוטו של מקרא) ...
כדכד כתב:על החלק השני שבשאלה השניה יש דרשות של חז"ל ע"ש ברש"י.
השאלה הראשונה לא קשה כלל - דין פתח בית האב יש לנערה מאורסה שמבית אביה כבר הגיע לזנות ולא לאשה שכבר היתה בבית בעלה במשך שנים ואין להאשים את מגדליה במחדליה.
וְהֵיכָן סוֹקְלִין נַעֲרָה מְאֹרָשָׂה שֶׁזִּנְּתָה. אִם זִנְּתָה בְּבֵית אָבִיהָ ... הֲרֵי זוֹ נִסְקֶלֶת עַל פֶּתַח בֵּית אָבִיהָ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים