מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג, מאמרים לעיון והורדה
חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חיים » ג' אפריל 17, 2012 10:03 pm

נוטר הכרמים כתב:ל'שם הכותב' כמובן יכול להיות הרבה פירושים, לענ"ד כאן אין הכוונה באחד האופנים המוצעים כאן, לא ע"י שם והשבעת קולמוס (אגב, עי' שו"ת חת"ס ח"ו סי' כט שכך כתב משה רבינו ביום פטירתו י"ג ספרי תורה, יעו"ש), ולא ע"י 'מכונה אוטומטית', אלא הכוונה בשם הכותב עצמו, כלומר, ר"מ דיליאון, ופשוט. וזה בהחלט שיח קטן להיתלות בו.

על חשבון מי אתה מתבדח? (סליחה על הניסוח)
ר"מ דילאון היה אדם גדול [מבית מדרשו של הרמב"ן], וספר היוחסין גם הוא ספר רציני.
[מה זה "בכח שם הכותב"?]
נערך לאחרונה על ידי חיים ב ג' אפריל 17, 2012 10:16 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' אפריל 17, 2012 10:15 pm

חיים כתב:
נוטר הכרמים כתב:ל'שם הכותב' כמובן יכול להיות הרבה פירושים, לענ"ד כאן אין הכוונה באחד האופנים המוצעים כאן, לא ע"י שם והשבעת קולמוס (אגב, עי' שו"ת חת"ס ח"ו סי' כט שכך כתב משה רבינו ביום פטירתו י"ג ספרי תורה, יעו"ש), ולא ע"י 'מכונה אוטומטית', אלא הכוונה בשם הכותב עצמו, כלומר, ר"מ דיליאון, ופשוט. וזה בהחלט שיח קטן להיתלות בו.

על חשבון מי אתה מתבדח?
ר"מ דילאון היה אדם גדול [מבית מדרשו של הרמב"ן], וספר היוחסין גם הוא ספר רציני.
[מה זה "בכח שם הכותב"?]


זה שיח קטן (הכוונה כמובן לספר יוחסין ולא לר"מ דיליאון עצמו) לעומת האילנות הגדולים שהזכרתי בהמשך דברי. אני מוצא טעם לפגם בעצם הדיון בזה, אלא שאין בכך כדי לשבש את הבנת הנקרא בס' יוחסין, ותל"מ.

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חיים » ג' אפריל 17, 2012 10:17 pm

על הבנת הנקרא אני מתפלא!
כך אתה מפרש את הדברים?
אתמהה!

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' אפריל 17, 2012 10:32 pm

חיים כתב:על הבנת הנקרא אני מתפלא!
כך אתה מפרש את הדברים?
אתמהה!


שוב עיינתי, והדרנא בי.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חכם באשי » ד' אפריל 18, 2012 12:21 am

נוטר,
אתה כותב מהרהורי לבך ותו לא.
צורת הכתיבה ע"י 'שם הכותב' ידועה ומוכרת, היא ניכרת בצורת הכתיבה. בכתביו של רמח"ל רואים הבדל בין כתיבה 'רגילה' לכתיבה שהאותיות 'מרוחות' משהו, שזה לפי המשוער, נכתב ב'שם הכותב'.
המונח 'כתיבה אוטומאטית' (לא: 'מכונה אוטמטית'! אתה עושה ממני צחוק?!) הוא פשוט 'לשון מכובסת' ל'שם הכותב'. ה'חוקרים' לא מחבבים 'שמות' וכדומה, והם מעדיפים את המונח 'כתיבה אוטמטית'.
לאחרונה יצא ספר מעניין ביותר, מאת עמוס גולדרייך, על כתיבה אוטמטית. תעיין שם ואז תכתוב מה שברצונך לכתוב. איני אומר שאתה חייב להסכים לכל מה שהוא אומר, גם אני איני מסכים, אך לכתוב דברים בלא שום בירור רציני קודם לכן - זה לא מתאים לך!
כיום מקובל במחקר, ש'כתיבה אוטומטית' מתבצעת תחת אקסטזה וכדומה (ואם המילה 'אקסטזה' קשה לכם, תבחר: 'התפשטות הגשמיות'...). המעיין בכתבי ר' אברהם אבולעפיה יראה, שהוא מדריך את הלומד להגיע לאקסטזה דרך כתיבה, ואחרי הגיעו לאקסטזה הוא מורה עליו להמשיך לכתוב וכו'. אלא ששם הכתיבה היא יותר 'מיכנית', לא איזה טקסט אלא צירופי מילים חסרי פשר.
טוב, הארכתי מדי הרבה.

ושוב, אין ברצוני להיכנס לגוף דבריו של 'ספר יוחסין'. אין זה המקום ואין זו השעה (רק תיקון קטן כאן: viewtopic.php?f=27&t=9052#p83871 - השמט, בבקשה, את החת"ס, וד"ל). כל מה שכתבתי מתייחס רק למושג 'שם הכותב'.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' אפריל 18, 2012 12:34 am

באשי, תודה על הבהרת דבריך, ואתנצל על אי-הבנתם בתחילה.

וסתם שאלת תם, גם יש סיכוי גם בהקלדה לפעול ב'שם הכותב'?

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חכם באשי » ד' אפריל 18, 2012 12:38 am

איני יודע אם יש 'שם המקליד'.
אבל, אם כבר, אני הייתי מעדיף 'שם האוצר' או 'שם הפידיאפים', דרכו אוכל להזין למוחי את כל ספריית אוצר החכמה והפידיאפים שיש לי... זה יכול להיות משהו עצום (רק איני יודע מה אעשה עם השטויות שיש שם..). מי ירים את הכפפה?!...

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' אפריל 18, 2012 12:41 am

חכם באשי כתב:איני יודע אם יש 'שם המקליד'.
אבל, אם כבר, אני הייתי מעדיף 'שם האוצר' או 'שם הפידיאפים', דרכו אוכל להזין למוחי את כל ספריית אוצר החכמה והפידיאפים שיש לי... זה יכול להיות משהו עצום (רק איני יודע מה אעשה עם השטויות שיש שם..). מי ירים את הכפפה?!...

אולי גם את מפעל הביב' ואת רמבי"ש?
ביחד עם כרכי ה'אלפא ביתא' שלא זכו להכנס ל'אוצר', ואולי נמצאים אצלך בפיד'?

בגולה
הודעות: 1404
הצטרף: ב' אוגוסט 16, 2010 7:28 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי בגולה » ד' אפריל 18, 2012 1:03 am

כתבי יד גם יצליחו להיכנס? או רק דברים מוקלדים?

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חכם באשי » ד' אפריל 18, 2012 1:04 am

אם יצליחו להזין את הפידיאפים למוח, ישירות, מה זה משנה אם זה מוקלד או בכת"י...

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: 'כשירד רבון העולמים אינו מסדר הגדה' - במה מדובר?

הודעהעל ידי חיים » ד' אפריל 18, 2012 1:17 am

חכם באשי כתב:כיום מקובל במחקר, ש'כתיבה אוטומטית' מתבצעת תחת אקסטזה וכדומה (ואם המילה 'אקסטזה' קשה לכם, תבחר: 'התפשטות הגשמיות'...). המעיין בכתבי ר' אברהם אבולעפיה יראה, שהוא מדריך את הלומד להגיע לאקסטזה דרך כתיבה, ואחרי הגיעו לאקסטזה הוא מורה עליו להמשיך לכתוב וכו'. אלא ששם הכתיבה היא יותר 'מיכנית', לא איזה טקסט אלא צירופי מילים חסרי פשר.

בדרך כלל זה עובד הפוך, מי שקשה לו עם "התפשטות הגשמיות" אז הוא בוחר "אקסטזה", לא להיפך.

אם מישהו עדיין זקוק להוכחה כי קריאת ספרי השכלה וכפירה מעוותת לאדם את השכל הישר עד כדי שלילת קדמות הזהר, כאן הזדמנות להיווכח בדבר באופן בלתי אמצעי.


חזור אל “פסח”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 114 אורחים