חד ברנש כתב:לאור התחדשות הקובץ בשנים האחרונות,
האם לא הגיע הזמן להתחדשות עיצובית?
האם הגופן והעיצוב הוא הלכה למשה מסיני שאסור לשנותם?
וזה פלא, שדווקא בחסידות קרלין-סטלין הידועה בחדשנותה נתקעו עם גופן ועיצוב ישנים שהתאימו לפני שנות דור.
האם זה מפריע רק לי?
ישיבה מאן דהו כתב:קשה למצוא חצר יותר שמרנית ומקובעת מאשר חסידות קרלין, שאינה מוכנה לשום שינוי וחדשנות, והיא מחזיקה בעקרונותיה למרות כל הרוחות הנושבות בעולם. ...הוא הדין לגבי האיסורים החדשים מקרוב באו לגבי הטלפונים וכיו"ב.
צופה_ומביט כתב:ואילו הם מחזיקים בעקרונותיהם ומעשה אבותיהם בידיהם שנהגו היתר והשתמשו בטלפונים ניידים. בסמארטפונים ובאינטרנט?
מכון חכמי ליטא כתב:טוב אז נסביר ברחל בתך הקטנהכדכד כתב:תגובתך תמוהה
מי שמחליט על עיצוב הקובץ אינם הלומדים אלא המו"לים
מהלומדים מגיעות תגובות אחרות כפי שאתה רואה
מי ש"לא קורא בקביעות את הגליונות, אבל לאחרונה הזדמן לידי גליון אחד" לא נחשב בין תגובות הלומדים
ואפשר לשער איזה מאמרים וכמה קורא הרב ברנש שליט"א
מעט מים כתב:מתי יצא חוברת של סיון-תמוז שבדרך כלל יוצא בר"ח
מכון בית אהרן וישראל כתב:ב"ה
שלום וברכה.
בחודש השלישי, יום ז' דהשלמה לחג מתן תורתינו, מגישים אנו בזה קדם ציבור לומדי ושוחרי 'קובץ בית אהרן וישראל' את גליון רל"ג – סיון תמוז תשפ"ד, מלא דעה כמים לים מכסים, באר היטב חקוקים, זוהר לעינים מבהיקים, ומנופת צופים ומדבש מתוקים, יחד עם חמדה גנוזה חביבה מילתא חדתא אלבישייהו יקירא, ה"ה צוואת מרן אדמו"ר הזקן בעל 'בית אהרן' זצוקלה"ה זיע"א, שנתגלתה כעת ומתפרסמת בזה לראשונה סמוך ונראה להילולא קדישא טו"ב סיון.
בגליון זה תמצאו בין היתר:
כתבי קודשהצוואה הקדושה של מרן אדמו"ר הזקן בעל 'בית אהרן' מקארלין זיע"א לבנו מרן אדמו"ר הצעיר רבי אשר זיע"א, שנכתבה בלילה שקודם הסתלקותו י"ז סיון תרל"ב במלינוב ונחתמה בעצם חתימת ידו הקדושה.
חבצלת כתב:רצו"ב מה שקבלתי, מאמר מהרב טובי' פריינד על גילוי הצוואה, וכן תמונה ממנו אצל כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א עם תדפיס המאמר בבאו"י. מסתבר שתוכל לפנות אליו לקבלת יותר פרטים. הנה הדוא"ל שיש לי: <[email protected]>.
ארזי הלבנון כתב:חבצלת כתב:רצו"ב מה שקבלתי, מאמר מהרב טובי' פריינד על גילוי הצוואה, וכן תמונה ממנו אצל כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א עם תדפיס המאמר בבאו"י. מסתבר שתוכל לפנות אליו לקבלת יותר פרטים. הנה הדוא"ל שיש לי: <[email protected]>.
סליחה, אך אני מוכרח לוודא: איני קורא נכון, או שבשעון כתוב 13 במקום 12?
רציני כתב:ייש"כ גדול.
בפירוש 'ובכן' שב'פירוש מזמן הגאונים וכו' וכו'.
א. הצדיקים יראו וישמחו, והישרים יגדלו, והמעולים ברינה יעלצו, ועושי התורה ירננו.
למה כולם ישמחו יעלצו וירננו, ורק הישרים גודלים?
איני יודע ערבית, אולם בחתימת הברכה גילה לנו את הסוד: והממלכה העליזה תיעקר במהרה. ובהערה 48: 'תרגם ''העליזה'' במונח ''גדל'' שמשמעותו שביעות רצון'.
אז 'יגדלו' אולי זה יעליזו, וה'שביעות רצון' שבהערה אולי זה סוג של שביעות רצון עם שמחה שהרי בפירוש כתב ''העליזה".
ב. והדת הרעה תסתום פיה. ובהשערה של נוסח התפילה 'ועולתה קפצה פיה'. ואולי נשער 'ועולתה תקפוץ פיה'.
בפירוש עלינו
ג. הארצות. ובהערה 57 שגורס הארצות ולא האדמה. ואולי 'האדמה' זה ארצות 'הגסות'. אולם קשה כגויי הארצות שכתב הטיפשים וזה מנלן.
בהיברובוקס אין את קובץ בית אהרן וישראל גליון 155 וגליון 158.
האם תוכלו להעלות אותם פה?
בתודה מראש!
יאיר אתמר כתב:נתבקשתי להעלות:בהיברובוקס אין את קובץ בית אהרן וישראל גליון 155 וגליון 158.
האם תוכלו להעלות אותם פה?
בתודה מראש!
מה שנכון נכון כתב:יאיר אתמר כתב:נתבקשתי להעלות:בהיברובוקס אין את קובץ בית אהרן וישראל גליון 155 וגליון 158.
האם תוכלו להעלות אותם פה?
בתודה מראש!
ישנם.
https://hebrewbooks.org/60439
https://hebrewbooks.org/60440
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 409 אורחים