מגדל כתב:על משמרתי אעמודה. צ'.
מה זה אומר? אינני יודע.
אין עוד עדי נוסח? או שמדובר באוטוגרף?
הוד_והדר כתב:אחוז בחבלי בוז דין גֵּו .גורש, הנה הוא לי כסות עינים מרפא לצִירַי ומכאובי, עניי
מי יכול לפענח מקום המוזרח, התודה והברכה
מה שנכון נכון כתב:מן גו מגורש. מלה"כ באיוב.
תלמיד-חכמים כתב:פענוחו:
קבל אלצלאה
יקול מאה ברכות כמא כתבנא
פי אול הדא אלסדור
(אשמח לדעת, באיזה סידור מדובר?)
מעט דבש כתב:המילה שמוקפת בעיגול
613מצו כתב:הב"ס במז"ל
במסתרים כתב:613מצו כתב:הב"ס במז"ל
הר"ם במז"ל
מקורות כתב:ברור שכתוב "הר"ם במז"ל", אבל לפנינו ברמב"ם בסדר התפלות כתוב "וינוחו בם", שלא כלשון הכת"י שגם בסדר הר"ם במז"ל כתוב "וינוח בו" (וראה ילקוט שינויי נוסחאות ברמב"ם פרנקל שמביאים ב' מקורות שברמב"ם כתוב "בו"). ומה שהועתק מקודם "אמנם בס"ד כתוב", נר' דצ"ל "אמנם הכ"ד כת[ב]". ואיני יודע פשר הר"ת "הכ"ד".
יהודי מהצפון כתב:מקורות כתב:ברור שכתוב "הר"ם במז"ל", אבל לפנינו ברמב"ם בסדר התפלות כתוב "וינוחו בם", שלא כלשון הכת"י שגם בסדר הר"ם במז"ל כתוב "וינוח בו" (וראה ילקוט שינויי נוסחאות ברמב"ם פרנקל שמביאים ב' מקורות שברמב"ם כתוב "בו"). ומה שהועתק מקודם "אמנם בס"ד כתוב", נר' דצ"ל "אמנם הכ"ד כת[ב]". ואיני יודע פשר הר"ת "הכ"ד".
יתכן הר"ד
ברשילא כתב:יהודי מהצפון כתב:מקורות כתב:ברור שכתוב "הר"ם במז"ל", אבל לפנינו ברמב"ם בסדר התפלות כתוב "וינוחו בם", שלא כלשון הכת"י שגם בסדר הר"ם במז"ל כתוב "וינוח בו" (וראה ילקוט שינויי נוסחאות ברמב"ם פרנקל שמביאים ב' מקורות שברמב"ם כתוב "בו"). ומה שהועתק מקודם "אמנם בס"ד כתוב", נר' דצ"ל "אמנם הכ"ד כת[ב]". ואיני יודע פשר הר"ת "הכ"ד".
יתכן הר"ד
אכן הר"ד.
ונמצא כן בדברי הר' דוד אבודרהם.
613מצו כתב:ברשילא כתב:אכן הר"ד.
ונמצא כן בדברי הר' דוד אבודרהם.
בריושמא כתב:אבל אם הנכון הוא הר"ד, מהו במז"ל?
ועוד, כתוב במפורש הר"ם. לא הר"ד.
מקורות כתב:בריושמא כתב:אבל אם הנכון הוא הר"ד, מהו במז"ל?
ועוד, כתוב במפורש הר"ם. לא הר"ד.
"הר"ם במז"ל" הוא נכון, אבל בשורה שעליו, המתחיל "אמנם" כתוב "הר"ד" (ואני מסכים שהוא ריש ולא כף), כך שכתוב: "אמנם הר"ד כת[ב] וינוחו בו על שם וינח ביום השביעי, וכן הוא כתו[ב] בסדר הר"ם במז"ל".
משה לוי11 כתב:
'של מעלה' או 'שלמעלה'?
פייש כתב:בדף האחרון
פייש כתב:על הכריכה מצד האחר
יהודי מהצפון כתב:פייש כתב:על הכריכה מצד האחר
אתחלתי מסכת חולין
שבענו מטובך כתב:בשם רחום וחנון
דוגמא לזה:
והיה מצוי גם: בשם רחמן. וכדומה.
613מצו כתב:יישר כחך. מעין 'בס"ד' קדום?
משה לוי11 כתב:
'כאותו' או 'באותו'?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים