אליסף כתב:הלום התפרסם שגנץ ואייזנקוט נפגשו עם מיודעינו.
אולי זה פייק ניוז.
רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג
הלכה יב
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל, לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן, אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו, והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.
הלכה יג
ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה =עליו השלום= אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי. בריך רחמנא דסייען.
יג אָז יְרַד שָׂרִיד לְאַדִּירִים עָם יְהוָה יְרַד לִי בַּגִּבּוֹרִים. יד מִנִּי אֶפְרַיִם שָׁרְשָׁם בַּעֲמָלֵק אַחֲרֶיךָ בִנְיָמִין בַּעֲמָמֶיךָ מִנִּי מָכִיר יָרְדוּ מְחֹקְקִים וּמִזְּבוּלֻן מֹשְׁכִים בְּשֵׁבֶט סֹפֵר. טו וְשָׂרַי בְּיִשָּׂשכָר עִם דְּבֹרָה וְיִשָּׂשכָר כֵּן בָּרָק בָּעֵמֶק שֻׁלַּח בְּרַגְלָיו בִּפְלַגּוֹת רְאוּבֵן גְּדֹלִים חִקְקֵי לֵב.
רש"י שופטים פרק ה פסוק טו
ושרי ביששכר - שרים שביששכר הם סנהדראות עוסקין בתורה יודעי בינה לעתים הם תמיד עם דבורה ללמד בישראל חק ומשפט:
ושרי ביששכר - יו"ד זו טפילה היא ואינה משמשת כלום והרי היא כיו"ד בהמות שדי וקרע לו חלוני:
ויששכר כן ברק - ושאר העם של יששכר כן הם עם ברק לכל אשר יצוה:
בעמק שילח ברגליו - שלחם בכל שליחותו ולאסוף את העם ולכל צרכי המלחמה:
בן המחבר כתב:סימנא כתב:צופה_ומביט כתב:שיטתם בדורות האחרונים היא [בצורה מודעת, וכחלק מהנ"ל ותוצאה/מסקנה ישירה והגיונית מהנ"ל] לא לתכנן [מבחינת צעדי ההשתדלות מצדם] לטווח ארוך.
אחרי שהסוסים ברחו מן האורווה, כשאין סיכוי לאותו חוק לעבור, נזכרו נתניהו וחברי הכנסת מיהדות התורה לתמוך בו...
בן אליהו כתב:סוף האמת לנצח
פרנקל תאומים כתב:בן אליהו כתב:סוף האמת לנצח
יש"כ! תודה על העידוד.
יוצא פוניבז' כתב:בענין גיוס לצבא אף למי שאינו לומד,
יעוי' גם דברי הרב יעקב יוסף בקובץ מנורה בדרום אייר תשפ"ד שהובא כאן
הקלטה: https://www.kikar.co.il/haredim-news/se4ziaאך האם דעת גדולי הדור נוחה מגיוס בחורים שאינם לומדים, או לגייס חמישים אחוזים מעולם הישיבות? על פי שלל גדולי ישראל שהבאנו בתקופה האחרונה, מתברר שלא, והיום אנו חושפים לראשונה ב'כיכר השבת', הקלטה של המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל, שמבהיר נחרצות את דעתו בנוגע לגיוס בחורים שאינם לומדים.
ההקלטה המלאה
השואל: "המשגיח, אני קשור עם ראש הישיבה הרב צדקה, והוא בצער גדול שלא מדברים מספיק על הנושא שגם בחורים שהם חלשים בלימוד אסור לגייס אותם. מנסים להביא פשרות חמורות בדברים האלה".
המשגיח הגר"ד: "לא ידעתי".
השואל: "כן כן, הוא ממש בצער גדול ומנסה לפעול, אבל צריך שיפעלו עוד. שגם בחורים חלשים שלא לומדים שלא יגייסו אותם".
המשגיח הגר"ד: "בוודאי בוודאי מה השאלה".
שואל: "יש היתר לבחור שלא לומד ללכת לצבא?".
המשגיח הגר"ד: "חס ושלום. חשבתי שזה דברים ברורים".
יצוין, כי גורם המעורה בעולם הישיבות מסביר ל'כיכר השבת': "צריך להבין שהפעם באמת מדובר בגזירה, יש אלפי בחורים שחווים בימי הבחרות קשיים, והם הולכים לישיבות יותר חלשות ואז הם מתרצנים, מתחתנים ומקימים בית אמיתי של תורה וחלק גדול מהם אף נשארים אברכים".
לדבריו, "אין שום הצדקה לשלוח אותם לצבא, שם הם בטוח לא יגדלו בית של תורה והם יפרקו כל עול, זו גזירה וכליה על עולם הישיבות, אף פעם, שום גדול בישראל לא התיר דבר כזה".
טפח כתב:התביעה לגייס את מי שלא לומד היא קנטרנית לחלוטין. יש כאלה שכבר התבוללו לגמרי והתערבו בישראליות, הם מדברים ומתלבשים כמותם, והזיקה האחרונה שלהם לחרדיות היא העובדה שאינם מתגייסים. ברגע שהם יתגייסו הם יאבדו כל קשר עם החרדיות. אין שום הגיון לדרוש דווקא מהם להתגייס ולהחליף מגזר.
עקביה כתב:טפח כתב:התביעה לגייס את מי שלא לומד היא קנטרנית לחלוטין. יש כאלה שכבר התבוללו לגמרי והתערבו בישראליות, הם מדברים ומתלבשים כמותם, והזיקה האחרונה שלהם לחרדיות היא העובדה שאינם מתגייסים. ברגע שהם יתגייסו הם יאבדו כל קשר עם החרדיות. אין שום הגיון לדרוש דווקא מהם להתגייס ולהחליף מגזר.
אשמח לדעת מה ההגדרה של 'תביעה קנטרנית' ע"פ מעלתו.
לענ"ד, התביעה לגייס את החרדים מוצדקת ומובנת, אלא שיש עליה תשובה (או תשובות), ויש לדון כלפי כל מגזר וחוג משקלה של מי גובר, של התביעה או של התשובה.
אור עולם כתב:גא"ק
תוכן כתב:כשרצו לגייס נשים לתפקידים קרביים, אז הורידו משמעותית את דרשות הכושר. ואם לא עשו כן לציבור החרדי, אז אחד מהשנים. או שלא רוצים את הציבור החרדי, או שבאמת הבנות לא יכולות להלחם.
תוכן כתב:
הם משמידים את החרדים טיפין טיפין. אם יכניסו יותר מדי בבת אחת, זה יקשה עליהם את העבודה.
תוכן כתב:הבה נקוה שקליפת השמאל תעלם מן העולם במהרה, ונוכל לבסס פה בארצנו הקדושה מדינה תקינה, עם צבא חזקה שתטיל אימה בלב אויבינו.
עקביה כתב:לפני כשבוע נזדמן לידי עלון 'מצב הרוח'. היה שם מאמר שעסק בגיוס חרדים וכותרתו 'השתמטותם אומנותם'. הכותב, אדם בשם מנחם רהט, הוא משמיצן וטיפש, ועושה שירות דב לשולחיו.
אבל כנגדו יש שכותבים דברי טעם, ונראה לי שחשוב לדעת את דבריהם, ע"מ שגם התשובות שלנו תהיינה בעלות טעם. דלא כאחד העומדים בחזית ההסברה החרדית, שאע"פ שכוונתו רצויה טיעוניו אינם רצויים (http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 26#p832252).
מן הראוי שנדע מה שנשיב ונעשה זאת כהוגן, ולכן אני מעלה את הקובץ המצו"ב, המתיימר להיות 'פסק הלכה על גיוס חרדים ובני ישיבות'.
דרופתקי דאורייתא כתב:המזרחי הרדיקלי ממשיך להסית ולהדיח כנגד לומדי תורה, ביתר שאת וביתר עז
השבוע במקור ראשון פורסמה קריקטורה נוראה שיורה חץ בלבה של התורה.
למי שמכיר את הערב רב העלוב הזה במזרחי, הנאו רפורמי כלשונו של רב"צ אלגאזי, אין כאן חידוש, ועולם כמנהגו נוהג, יעוין ערך עדיף שבניי יהיו חילונים ציונים מאשר חרדים.
לסוג זה אצהיר, לא יעזור לכם מאומה, ילדינו לא יתגייסו לצבא השמד וההפקרות שלכם, גם ללא לימוד תורה!
1. שבועות, כמו כל החגים, זה יום שאנחנו חוגגים את ההיסטוריה. ה' לא נותן את התורה בהווה, אלא בעבר. ועל העבר, שמשמעותו נמשכת עד היום, אנו שמחים. זוהי משמעותו האמיתית של יום חג (עיין ערך יום העצמאות).
2. ובכלל על מה יש לחגוג בהווה, כש-90% ממה שמוצג בשם התורה, אינו תורה. העובדה שרוב עם ישראל לא לגמרי בעניין, ורוב היהודים הם 'חילונים', היא לא פדיחה של הקב"ה. הם גם לא תינוקות שנשבו. הריחוק הזה מהתורה אינו שאלה שצריכה תשובה, אלא התירוץ עצמו. התורה כפי שהיא מוצגת כיום (בעיקר על לידי נושאיה ומתיימריה) אינה כה מלהיבה, ורחוקה שנות אור מהתורה שקיבלנו בסיני. מה יעשה הבן ולא יחטא לה?
3. אז אולי צריך ליצור דת חדשה, כזו שתתאים לעם ישראל כעם, לא עוד תורה של עדה חרדית ומגזר דתי, אלא תורה לאומית. לא תורה שמזלזלת בצבא ובמדינה ובטבע, אלא שמחזקת אותם. אפשר שגם לדת החדשה יקראו יהדות, וגם היא תהיה על פי השולחן ערוך. אפשר שגם בה יאכלו בה טשולנט וקיגל, ויהיה בה כבוד לכל המנהגים הכי קטנים ומשעשעים. אבל היא תהיה יהדות אמיתית, ואליה ינהרו כולם. ישמעו רחוקים ויבואו, בלי שכנוע ובלי הפצה. בלי צורך בכפיה.
איך יקראו לה? אולי: יהדות המוסר. היא תהיה תנועת מוסר שדוחפת קדימה את העולם, ולא נגררת אחריו. ובעיקר, היא לא תהיה מתנגדת להיגיון ולנורמליות ולמדע ולביקורת, אלא אדרבה, מעודדת אותם.
והתורה החדשה הזאת הולכת ומתרקמת במסתרים, ומתגלה ליודעי חן, עד שיום אחד היא תופיע לעיני כל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים