עוד נתכוון במאמר זה להעיד עליו כי כל התעצמו במדות הטובות הידועות לו לא היו אלא לצד יראתו מאלהיו לא שהיה טבעו מסייעו אל הדבר, כאומרם ז"ל (יומא כ"ב ב) שאול באחת ולא עלתה לו ודוד כו' כי שאול היה מטבעו מזוג ולא היה חם ומהיר לטעות ולזה באחת ששגג יצתה ממנו המלוכה לפי טבעו משערים בני עליון שאם היה כטבעו של דוד אדמוני היה עושה כדוד עשר ידות, והן האיש משה יש מקום לחשוב שהיה עניו מטבעו והיה בכולן מטבעו, לזה העידה התורה עליו שכל התעצמותו ותגבורתו הרמוז בתיבת איש היה לצד האלהים היה ירא, והוא אומרו איש האלהים:
מפני איחוד האשכולות שהתבצע.זאב ערבות כתב:דרך אגב הקישור לעיל מפנה למידע שהאשכול אינו קיים
אשי ישראל כתב:מצורף מאמר מקיף שנדפס היום (בירחון האוצר גליון צ' עמ' שצ"א), שבו השתדלתי בס"ד לסכם בדייקנות את רשימת ספריו של המגיד מווילקומיר, את תולדות חייו, את דרכו בקונטרסיו ללמד זכות על גדולי האומה,
ובעיקר סיכמתי בהרחבה רבה ובדייקנות את כל הפולמוס שעורר המגיד כנגד הסיפור שהובא בתפארת ישראל על ציור פני משה רבנו. הבאתי רשימה ארוכה של חכמים שכן ציטטו את הסיפור שבתפאר"י [אין הכוונה רק לספרים שהובאו כאן באשכול, אלא לספרים רבים נוספים], ועוד מקורות רבים בנושא.
אשמח כמובן להערות תיקונים והוספות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 175 אורחים