הוה אמינא כתב:ומה שענית על זה מגוחך לחלוטין
יושב הארץ כתב:
אברהם שרייבר כתב:הוא אומר שלא ילחמו עם מי שרוצה לעבור בדרך האדמו"ר...
היפך ממה שכתבת לעיל
צופה_ומביט כתב:מצ"ב צילום סימניה [לסידור?]:
תמונת ראש הכת ומעליה כיתוב:
"דע לפני מי אתה עומד" שטעל זיך פאר די הייליגע צורה יעדע מינוט
אברהם שרייבר כתב:למה זה יותר גרוע
הוה אמינא כתב:חלש. תפנה למי ששלחך אל ההגנה, שישלחו דובר מוצלח יותר.
לבי במערב כתב:אינני חושד במר שחסיד ויז'ניץ (על כל ענפי') הוא, ולא נתכוונתי אלא להעיר כי הטיעון (המעביר את הקושי לכתפי' של קהלה נוספת) אינו מוצלח במיוחד.
דרומי כתב:החוברת שהועלתה בה אין בה שמץ של עבודה זרה. יש בה הרבה טיפשות ונאיביות המעורבת ברשעות מסויימת. וככל שהטיפשות יותר גדולה ובולטת, כך יותר מובן שאין כאן שום דבר רציני ואמיתי. אנשים מבוגרים שמתנהגים כמו ילדים קטנים, זה מה יש כאן. אין כאן 'קרומקייט' אלא 'פוסטקייט'.
[אגב, יש גם להפליא את הכשרון האדיר לכתוב חוברת גדולה בלי דבר תורה אחד... באופן שאפשר להכניס בבית הכסא לכל הדיעות].
ועל כגון אלו אמרו: כמה רחמנות על מי שהתורה אוסרת לרחם עליו...
פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?
אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?
א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.
הוגדר והוגדר ולדיון הלכתי עדיין לא הוגענו...
ע"ז איננה הלכה?
יש רב או פוסק בישראל (איני מדבר על אנשים שגולשים באינטרנט יומם ולילה ומגדירים את עצמן גוגל [-גדול] הדור) שהגדיר קבוצה זו כעובדי עבודה זרה?
אברהם שרייבר כתב:אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?
האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!
לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום, והתנפלו עליהם ברציחה, לשון הרע ורכילות שאין כדוגמתה, מגעיל!
קו ירוק כתב:פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?
הרי כל איש מישראל הוא חלק אלוה ממעל שהבורא האציל....
יושב הארץ כתב:
יושב הארץ כתב:בי"ב שבט האחרון לא התביישו ושמו שלט ענק עם תמונתו מעליו עם המילים "אני אני הוא ואין מידי מציל", גם עבודה זרה וגם איום ברצח למי שיעזוב...
ארזי ביתר כתב:הפסוק הנ"ל לא מכוון לעבודה זרה ואף לא איום ברצח... הוא משמש כמשקל לשיטתם הקלוקלת: "אני-אני הוא", היינו הרבי ה'קדוש' הוא ה"אני" היחיד בהאי עלמא, "ואין", כאשר אדם מבטל את ישותו, הרי זה "מידי מציל" מציל מיד י' סכנות ל'אמונה' ברבי...
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?
צופה_ומביט כתב:כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?
גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.
דרומי כתב:כדי לפתור את הבעיה צריכים לחקור בדוגמא שהביאו מימי מנשה המלך וכו'.
מה באמת היה יהודי אמור לעשות אז, כשראה שהמלך הבנש"ק 'משתגע' (במחכ"ת וכו')?
האם יש התייחסות ברורה בספרים מה היו יהודים פשוטים אמורים לעשות בימי אחז, מנשה, אמון וכו'?
כדכד כתב:צופה_ומביט כתב:כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?
גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.
התכוונתי מי אמר שרק זה
צופה_ומביט כתב: לגבי הנוצרים כבר כתבו הראשונים שחוטאים או בהגשמה או בשיתוף, ממה נפשך.
הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
מה שנכון נכון כתב:הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 180 אורחים