יהושפט כתב:לצחוק ולבכות
הגעתי עד עמוד 9, אכן לבכות הרבה.
יהושפט כתב:לצחוק ולבכות
יהושפט כתב:לצחוק ולבכות
יושב הארץ כתב:מה מאפיינים נפוצים של כתות דתיות:
בברכה המשולשת כתב:הקב"ה בתורתו הקדושה.
בברכה המשולשת כתב:הסברתי בדברים שבהמשך הודעתי (שנקטעה בציטוט של הדר"ג שליט"א, גם לי זה קורה הרבה בציטוטי הודעות, כשלוחצים בטעות על שליחה לפני בדיקה סופית)
כת, כפי שהוגדרה באפיון שהובא לעיל, היא מנוגדת לתורה, בהיותה ע"ז (והרבה פעמים גם ג"ע ושפ"ד ושאר עבירות)
בברכה המשולשת כתב:יש מושג בשם "כת" שהוגדר כאן בצורה מסויימת
אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?
צופה_ומביט כתב:סבל וכאב זה דבר סובייקטיבי. חברי הכת כנראה לא מרגישים סבל וכאב. אחרת היו עוזבים [אם כי במקומות כאלה יש גם סובלים שלא עוזבים מכל מיני סיבות]. אולי צ"ל נזק. ועכ"פ לכאורה הסבל אינו העיקר כאן, אלא הנזק הממשי, באמונות ודעות ובכל סדרי החיים. וזהו נזק לדורות.
בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?
א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.
אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?
אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?
א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.
הוגדר והוגדר ולדיון הלכתי עדיין לא הוגענו...
אברהם שרייבר כתב:אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?
האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!
לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום, והתנפלו עליהם ברציחה, לשון הרע ורכילות שאין כדוגמתה, מגעיל!
בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?
א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.
הוגדר והוגדר ולדיון הלכתי עדיין לא הוגענו...
ע"ז איננה הלכה?
אברהם שרייבר כתב:האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!
לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום,
אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?
צופה_ומביט כתב:אברהם שרייבר כתב:האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!
לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום,
גם לו יהי כדבריך, בדברים כאלו ומערכת כזו שעומדים על איזון דק בין הכרחים שונים, בשיקול דעת עצום ועמוק של חכמי הדורות והדור בעלי סייעתא דשמיא [שלא לומר רוח הקודש], הגזמה - ועוד בגדול - היא היא עצם החורבן וכל החורבן. היא ההופכת דברי אלוקים חיים לרעה ולדברי מינות. ובהרבה פחות מזה הופכים מעובדי השם ודתיים - לעובדי עבודה זרה ורוצחים.
צופה_ומביט כתב:תרשה לי לחלוק עליך. הם עצמם לוקחים את זה לגמרי ברצינות. ועל אלף מילין אחורה מזה הרעישו הראשונים עולמות מסכנת עבודה זרה.
אוי לנו שהתקיים בנו: "עבודה זרה היא דזל".
וגם לו יהי כדבריך, את האלימות כלפי אחרים אי אפשר לפטור בנעבעך, כי היא ממשית, לפחות עליה אי אפשר להתווכח.
הוה אמינא כתב:אברהם שרייבר כתב:צופה_ומביט כתב:תרשה לי לחלוק עליך. הם עצמם לוקחים את זה לגמרי ברצינות. ועל אלף מילין אחורה מזה הרעישו הראשונים עולמות מסכנת עבודה זרה.
אוי לנו שהתקיים בנו: "עבודה זרה היא דזל".
וגם לו יהי כדבריך, את האלימות כלפי אחרים אי אפשר לפטור בנעבעך, כי היא ממשית, לפחות עליה אי אפשר להתווכח.
לדאבונינו, אלימות ואכיפות יש בכל קבוצה, בין בחסידים, בין ביעקים, ובין אצל מתנגדים, פחות או יותר, וזה לא מצדיק להוציא קבוצה אחת מהכלל לשים אותם בהיקף ובמגדיל...
ההבדל "הקטן" הוא שאם יש אלימות ביעקים (ולא שמעתי על זה מעולם) או אצל מתנגדים, זה השוליים של השוליים שלהם, והתירוץ הוא שעלה למישהו האימפולסיביות לראש, ומעולם לא הנציחו את זה בכתב ובדפוס. ק"ו לא בכזאת גאווה ושמחה, וק"ו בן בנו של, לא במנוקד וצבעוני לילדים!!
כזאת מושחתות הנפש, לא היה מיום בריאת העולם.
אולי למעט דור המבול, שלא נשאר לנו תיעוד מכל מה שעשו שם.
יושב הארץ כתב:שמעתי דרשה בטלפון של ראש החבורה לבחורים לקראת י"ב שבט ראש השנה לזנבות שהמציאו, שאם הרבי עובר ברחוב ואחד עומד שם בדרכו מצווה להפילו ולהדפו ולא להסתכל מה יאמרו הבריות.
הוה אמינא כתב:אברהם שרייבר כתב:הוה אמינא כתב:אברהם שרייבר כתב:צופה_ומביט כתב:תרשה לי לחלוק עליך. הם עצמם לוקחים את זה לגמרי ברצינות. ועל אלף מילין אחורה מזה הרעישו הראשונים עולמות מסכנת עבודה זרה.
אוי לנו שהתקיים בנו: "עבודה זרה היא דזל".
וגם לו יהי כדבריך, את האלימות כלפי אחרים אי אפשר לפטור בנעבעך, כי היא ממשית, לפחות עליה אי אפשר להתווכח.
לדאבונינו, אלימות ואכיפות יש בכל קבוצה, בין בחסידים, בין ביעקים, ובין אצל מתנגדים, פחות או יותר, וזה לא מצדיק להוציא קבוצה אחת מהכלל לשים אותם בהיקף ובמגדיל...
ההבדל "הקטן" הוא שאם יש אלימות ביעקים (ולא שמעתי על זה מעולם) או אצל מתנגדים, זה השוליים של השוליים שלהם, והתירוץ הוא שעלה למישהו האימפולסיביות לראש, ומעולם לא הנציחו את זה בכתב ובדפוס. ק"ו לא בכזאת גאווה ושמחה, וק"ו בן בנו של, לא במנוקד וצבעוני לילדים!!
כזאת מושחתות הנפש, לא היה מיום בריאת העולם.
אולי למעט דור המבול, שלא נשאר לנו תיעוד מכל מה שעשו שם.
כל אחד ממעיט ומגדיל לפי טעמו ורוחו, הכל תלוי בנקודת מבט...
חלש.
תפנה למי ששלחך אל ההגנה, שישלחו דובר מוצלח יותר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 373 אורחים