במשנה בב"ק עט.
לגבי הגונב בהמה.. 'גנב והקיף..
ופירש רש"י 'גנב והקיף - מכר באמנה ואשראי ולא קיבל דמים'.
כיו"ב כתב רש"י בב"מ צו. לגבי השואל בהמה 'ליראות בה'.
'ליראות - שיהא נראה עשיר חשוב, ולא ימשכו בעלי בתים ידיהן ממנו להקיפו באמנה ובאשראי'.
וצריך ביאור, מה ההבדל בין 'אמנה' ל'אשראי'.
וראיתי בספר יד אליהו בב"מ שם
והנה זה נכון לגבי רש"י בב"מ, אבל לגבי רש"י בב"ק שמדובר בגונב 'בהמה', א"א לפרש כן.
[והן אמת שברש"י בב"ק שם כתב בהמשך 'גנב ופרע בהקיפו - שהקיפו חבירו פרקמטיא באשראי ופרע לו בהמה זו'. ומשמע שאשראי היא על מכירת סחורה. אך עדיין קשה מרש"י שלפנ"כ, דאם אכן כנ"ל, מדוע הכניס שם תיבת 'אשראי'. כמו"כ ראיתי כמה דיבורי רש"י בענין 'שטר אמנה', ומכולם משמע שזה מדובר רק לגבי ממון].
אשמח לקבל מענה.