חיוב? למה שיהיה?
מקסימום תספור ז"נ ותטבול בלי ברכה (או תביא איתה כפית מתכת וככל הרייד הידוע)
כנראה טעיתי. יש נידון באחרונים האם ספק דרבנן לקולא גם כשאפשר לברר או "דלא חשיב ספק כל שיכול להתברר", אבל ל"מ דיון על עתיד להתברר לאחר זמן.אור עולם כתב:איפה הנידון באחרונים?עושה חדשות כתב:כמדומה שיש נידון באחרו' האם ספק דרבנן לקולא גם בעתיד להתברר לאחר זמן.
עושה חדשות כתב:כנראה טעיתי. יש נידון באחרונים האם ספק דרבנן לקולא גם כשאפשר לברר או "דלא חשיב ספק כל שיכול להתברר", אבל ל"מ דיון על עתיד להתברר לאחר זמן.אור עולם כתב:איפה הנידון באחרונים?עושה חדשות כתב:כמדומה שיש נידון באחרו' האם ספק דרבנן לקולא גם בעתיד להתברר לאחר זמן.
וגם לא עבדינן מעשה בדבר שיכול להיות לאחר זמן בבירור שיהי' אסור וכעין שהעיר המהרי"ט בחלק יו"ד סי' ב' והמהרשד"ם ח' יו"ד סי' מ"ה על הא דקיי"ל דאסור למכור ספק דרוסה לא"י וכן ההוא ארבא דטבע בחישתא דאסרו למכור לא"י שמא ימכור לישראל והובא במג"א סי' תס"ז ס"ק ב' ע"ש וקצרתי. ואף באיסור דרבנן אמרו כן ולא אמרינן בזה ספק דרבנן לקולא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 285 אורחים