מלבב כתב:אם אתה עושה כל החומרות של הרב שאתה סומך עליו בעניין התכלת אז אתה בסדר, בתנאי שהרב שלך חקר את הנושא היטב, אם לא אז הדעה שלו לא שווה כלום, וחזרינן להכלל שבדאורייתא הלך אחר המחמיר.
ב"ה שקבלתי הסכמה ממך שאני בסדר. האם כל רב חוקר כל נושא הבא אליו? לפעמים סומכים על אחרים שחקרו, אך לומר שהדעה שלו לא שווה כלום זה בזיון, כמו שתאמר מכיוון שהגרח"ק לא חקר את נושא התכלת הדעה שלו לא שווה כלום.
בכל אופן כעת אסתום את כל טענותיך. ר' עמיחי טופורוביץ, אביו של ר' חזקיה גר במאנסי לא הרחק מאתנו, יש לו מנין ותיקין בביתו ואחד המתפללים שם הוא ר' אשר שוורץ (אחיו של ר' יצחק שוורץ מסלובודקה), הוא מתגורר אצלו בדירה כבר עשרים שנה ומכיר אותו עוד מהארץ ומכיר את כל המשפחה היטב באופן אישי. מדי כמה שבועות הוא בא לספרייתי והגיע ביום שני של שבועות. שאלתי אותו לגבי מה שאתה אמרת "ששמעת" שר' חזקיה אמר שהגרח"ק שינה את דעתו בענין התכלת, ואמר שר' עמיחי אביו היה עמו אצל הגרח"ק ואמר שניסו לשכנע את הגרח"ק, אך בפירוש "
לא קבל את דעתם" ורק אמר להם שאם הם סבורים שזה התכלת - שילבשו, וכמו שאמר החזון איש אם לא יועיל לא יזיק.
וזה בא להוכיח לך מה ערכן של שמועות וכן כל שאר השמועות שאתה מביא שלא שוות קליפת השום. ודרך אגב סיפר לי (הנ"ל, שדרך אגב לובש תכלת) שר' מרדכי אדרת קנה בארץ מאות סטים של תכלת עבור אנשי קהילתו הפרסית בניו יורק ואצל כולם הצבע התחיל לדהות! והראה את זה לגרח"ק ואמר לו שיחזיר למוכר, ומסתבר שאפילו "אם נניח" שהתכלת שלכם הוא אמיתי, או שיש זיופים או שלא יודעים כיצד להכין את הצבע, מכיוון שהתכלת האמיתי אינו דוהה.
(וכעת הוספתי פסיק לאחר תיבת למוכר).