אור עולם כתב:יבנה כתב:א. הקפיצות הם הריקודים, וכפי שאומר בהם רוקד כנגדך.
ב. עושים מעשה לסימן טוב, זה לא תפילה ללבנה, ופשוט.
ג. הכל מבואר בסי׳ תכ״ו בשו״ע מ״ב וביה״ל.
א. ברמ"א משמע לא כדבריך, ואין לזה שום קשר לשאלה לגבי הריקודים אחרי קידוש לבנה שיש שנהגו ויש שלא.
מקור הרקידות הוא במסכת סופרים פ״כ ה״ב:
״ורוקד שלש רקידות כנגדה, ואומר שלש פעמים, כשם שאני רוקד כנגדך ואיני נוגע בך, כך אם ירקדו בני אדם כנגדי לא יגעו בי״
וברמ״א סי׳ תכ״ו סעיף ב׳:
״הגה: ורוקד ג' פעמים כנגדה ואומר כשם שאני רוקד כו' ... ולכן עושין שמחות וריקודין בקידוש החודש דוגמת שמחת נישואין (בחיי פרשת וישב ודברי עצמו)״
ובמ״ב ס״ק י״ד כתב:
״ורוקד וכו', וכתבו האחרונים דיזהר מאוד שלא יכרע ברכיו לרקוד דלא יהא נראה ככורע ללבנה אלא יסמוך על אצבעות רגליו וירקוד:״
מבואר שהרקידות האמורות הם בתוך קידוש הלבנה בזמן שאומר כשם שאני רוקד כו׳, ועושה כן ג׳ פעמים. והם השמחה והריקודין שהזכיר הרמ״א בסוף דבריו. והיינו שאומר רוקד כנגדך ואיני נוגע בך, משום שהוא קופץ כנגד הלבנה ואינו מגיע אליה.
מה שהרבה נוהגים לרקוד במעגלים לאחר סיום קידוש הלבנה שיהיה להם לבריאות, אבל אין לזה שייכות לדברי המסכת סופרים ורמ״א.
בפסקי תשובות הביא מכמה שלא נהגו לרקוד לאחר קידוש לבנה, והם הגרי״ז החזו״א הסטייפלר ורי״י פישר.