במשנה ובמקומות נוספים בדברי חז"ל נזכרו כמה פעמים "זקני כהונה" ולפעמים גם "זקני כהונה ולויה".
מה טיבם של 'זקני' אלו? במה זה תלוי?
בגיל? בחכמה?
חד ברנש כתב:מניין כה פשוט לך?
חיפשתי הרבה ולא מצאתי שמישהו מתייחס לזה.
ואם מדובר בגיל, מהו הגיל? מבן חמשים שנה (אז פוסקים מהעבודה) או גיל אחר?
חד ברנש כתב:במשנה ובמקומות נוספים בדברי חז"ל נזכרו כמה פעמים "זקני כהונה" ולפעמים גם "זקני כהונה ולויה".
מה טיבם של 'זקני' אלו? במה זה תלוי?
בגיל? בחכמה?
אליהו חיים כתב:חד ברנש כתב:ואף בזמן המשכן לא משמע דזה גיל זקן דעי' בסוטה ל"ז א' לענין נתינת הברכות והקללות בהר גריזים והר עיבל ראב"י אומר זקני כהונה ולויה למטה והשאר למעלה ר' יאשיה אומר כל הראוי לשרת למטה והשאר למעלה וברש"י הראוי לשרת לשאת את הארון דהיינן מבן שלשים עד בן חמשים, משמע דאין זה גיל זקנה.
וק"ק למ"ד לעיל זקני כהונה ולויה היו למטה הא בההוא קרא מפורש שנושאי ארון הם ולא זקנים שפסולים לעבודת משא מבן נ' וצ"ל אליביה דלפי אותה שעה ע"פ הדבור היו אז נושאי ארון זקני כהונה ולויה וק"ל
חד ברנש כתב:תודה לכולם.
טור תלגא,
למהרש"א זה ציין 'עץ יהודה' דלעיל, וגם הוסיף לציין לעיון יעקב, סוטה שם.
את ההפניות למהרש"א ולעיון יעקב ראיתי גם בספר 'דף על דף' לסוטה שם.
אבל זהו? כאן זה מתחיל ונגמר? משונה.
שמואל דוד כתב:חד ברנש כתב:במשנה ובמקומות נוספים בדברי חז"ל נזכרו כמה פעמים "זקני כהונה" ולפעמים גם "זקני כהונה ולויה".
מה טיבם של 'זקני' אלו? במה זה תלוי?
בגיל? בחכמה?
ספר עץ יהודה:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים