מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תנא לפני 200 שנה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
זאב ערבות
הודעות: 9298
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' מאי 21, 2024 4:25 pm

ויבא מלך הכבוד = שיירת המלכות
קבצים מצורפים
נסיעה.jpg
נסיעה.jpg (92.72 KiB) נצפה 5108 פעמים

דרומי
הודעות: 9424
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ג' מאי 21, 2024 4:56 pm

למעלה מצינו 'ארבע רגלי המרכבה'.

וכנראה כדי שלא יהיה חשש ודימוי כו' הדגישו כאן שיהיו חמשה מרכבות.

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מאי 21, 2024 6:44 pm

זאב ערבות כתב:ויבא מלך הכבוד = שיירת המלכות

מזויף.

אברהם שרייבר
הודעות: 228
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ג' מאי 21, 2024 6:48 pm

ג"א חשבתי כך, יש כמה טעיות בהמודעה

לגוף הדיון, האם יאות לדון בהנ"ל בימי הספירה כשמנסים להתחזק באהבת חברים ולתקן פגמי המחלוקת ובין אדם לחבירו...?

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מאי 21, 2024 11:42 pm

לבי במערב כתב:
זאב ערבות כתב:ויבא מלך הכבוד = שיירת המלכות

מזויף.

כתבתי כן ע"פ הנטען כאן, אך לכאורה יש מקום לחשוד שטענת 'מזויף' היא המזויפת.

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מאי 21, 2024 11:44 pm

אברהם שרייבר כתב:לגוף הדיון, האם יאות לדון בהנ"ל בימי הספירה כשמנסים להתחזק באהבת חברים ולתקן פגמי המחלוקת ובין אדם לחבירו...?
אם הדיון מתנהל בכבוד הראוי - אין שום סיבה להמנע ממנו, ואדרבא - "גם" בימי הספירה מוטלת עלינו החובה להשתדל מכח אהבת ישראל שילמדו תועים בינה (ועוי"ל, שע"י סגולת הימים יתנהל הדיון בכבוד ההדדי הראוי).

ישעיהו לוריא
הודעות: 624
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » ד' מאי 22, 2024 11:01 am

לבי במערב כתב:
זאב ערבות כתב:ויבא מלך הכבוד = שיירת המלכות

מזויף.

זה אכן מזוייף.

אבל הנה פרסום אמיתי ורשמי.
ובו הפסוק ’כבוד מלכותך יאמרו’, בהקשר ברור.

צריך לומר ביושר, דברים כאלו קורים בהמון מקומות, לצערנו, מי פחות ומי יותר. ויז’ניץ למעשה הקדימה את כל העולם בהרבה דברים.
פארענצ’ס, באטיס’, מקהלה מסודרת, ועוד דברים שוליים יותר או פחות היו המצאות ויז’נמצאות.
קבצים מצורפים
IMG-20240522-WA0004.jpg
IMG-20240522-WA0004.jpg (140.16 KiB) נצפה 4861 פעמים

צופה_ומביט
הודעות: 5895
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' מאי 22, 2024 11:09 am

"להשרות שכינתו בינינו", "מלך במלוכה" [מפיוט אדיר במלוכה הנאמר על הקב"ה].

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ד' מאי 22, 2024 12:34 pm

הוא הודה ולא היא...

בינתיים זכינו לכבוד מלכותך יאמרו..

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי במסתרים » ד' מאי 22, 2024 2:32 pm

ישעיהו לוריא כתב:צריך לומר ביושר, דברים כאלו קורים בהמון מקומות, לצערנו, מי פחות ומי יותר.

viewtopic.php?t=618
viewtopic.php?t=44024

ישעיהו לוריא
הודעות: 624
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » ד' מאי 22, 2024 3:21 pm

צופה_ומביט כתב:"להשרות שכינתו בינינו", "מלך במלוכה" [מפיוט אדיר במלוכה הנאמר על הקב"ה].


ראה, גם מודעות שכותבים לגבירים כוללות פעמים רבות ביטויים כמו ’בואו שעריו בתודה’, והרבה מאוד משתמשים בתארים שנאמרו על האבות הק’, על מרע’’ה או אף על הקב’’ה.
ובאמת צריכים לשים לב לזה ולהעיר/לעורר/לחייך בסלחנות/למחות בתוקף/להמשיך הלאה.

השאלה תמיד צריכה להיות האם האובייקט מהווה תחליף ח’’ו לקב’’ה, ואשכול זה עסק ברובו בחצר זו שהגיעו ממנה ומהפרסומים שלה הרבה שאלות.

אח’’כ ראיתי שכבר הביאו כאן אשכולות אחרים, עם מקורות וכו’. תשו’’ח.

יושב הארץ כתב:הוא הודה ולא היא...

בינתיים זכינו לכבוד מלכותך יאמרו..


אחד מראשי הקיבוץ הארצי אמר פעם : רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי ארצות...

ולדידנו, חוששים כאן מעבודה זרה ובסוף מדובר סתם ב...

נ.ב. הבנתי כוונתך בכבוד מלכותך ’יאמרו’, שכותבים ’היא’ במקום ’הוא’, כי כך רגילים מהאמירה בע’’פ, וכפי שהרב עובדיה אהב לצחוק על הביטוי של החסידים.

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ד' מאי 22, 2024 3:28 pm

התכוונתי שזוכה שעם ישראל מדבר מהדר כבוד מלכותו...

הוה אמינא
הודעות: 1654
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הוה אמינא » ד' מאי 22, 2024 3:48 pm

בויזניץ דייקא נפוץ מאוד טעות כתיב של הניקוד. בגלל ההיגוי שורוק כחיריק.
יכול אחד מהם בהחלט לכתוב אליהו הנבוא וכיוצ"ב וכן לאידך גיסא.

כדכד
הודעות: 8906
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כדכד » ד' מאי 22, 2024 6:13 pm

למה זה שייך לויזניץ יותר מלכל חצר גליציאנית הונגרית וכד' אחרת?

הוה אמינא
הודעות: 1654
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הוה אמינא » ד' מאי 22, 2024 6:58 pm

כדכד כתב:למה זה שייך לויזניץ יותר מלכל חצר גליציאנית הונגרית וכד' אחרת?

אינני יודע. כך התרשמתי מהיכרות בלתי אמצעית.
אולי האחרים יותר דוברי עברית יחסית, וממילא קוראים ספרים והשגיאות מתוקנות להם בראש בלי כוונה. וויזניץ לפחות בדור המבוגר יותר עבדו חזק על היבדלות ועל חאניוקעס ומדברים אידיש והעברית שלהם גם בדיבור פחות צחה.

השאיר לי שותף חסיד ויז'ניץ פתק פעם כשאיחרתי לו, והוא נסע. וז"ל: נתתי. (זה היה הכתיב. והקרי היה מכוון להיות "נסעתי").

גביר
הודעות: 3082
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי גביר » ה' מאי 23, 2024 8:46 am

סיפר לנו, בכתה ג או ד, הרה"ח המורה שיחי' ברגר, הזכור לטוב -

מעשה בעולה חדש, שפתח חנות מכולת וראה ברכה בעמלו,
לקראת הפסח טרח מיודענו והביא לחנותו מוצרים כשרים לפסח, בהכשרים טובים ומהודרים, והנה - חדלו ארחות, ואיש אינו פוקד את חנותו.
תמה היהודי לפשר הדבר, מה גם שהחג מתקרב ועליו להרוויח לשם הוצאות החג, ופנה לחבריו בנסיון לפתור את התעלומה.
מה הנך תמה? ענוהו ידידיו, ודאי שאיש לא יכנס לחנות הנושאת שלט המזהיר מפני כלב הקשור לפתחה!
כלב, מה לי ולכלב?
ניגש וקרא שוב את השלט שתלה, המודיע על אודות החלב הכשר לפסח שאותו הוא משווק -
'כלב קשור לפתח'
ותיקן -
'חלב כשר לפסח'.
נערך לאחרונה על ידי גביר ב ו' מאי 24, 2024 1:08 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

ביבליאטעק
הודעות: 29
הצטרף: א' מאי 19, 2024 6:21 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ביבליאטעק » ה' מאי 23, 2024 9:28 am

הוה אמינא כתב:אינני יודע. כך התרשמתי מהיכרות בלתי אמצעית.
אולי האחרים יותר דוברי עברית יחסית, וממילא קוראים ספרים והשגיאות מתוקנות להם בראש בלי כוונה. וויזניץ לפחות בדור המבוגר יותר עבדו חזק על היבדלות ועל חאניוקעס ומדברים אידיש והעברית שלהם גם בדיבור פחות צחה.

השאיר לי שותף חסיד ויז'ניץ פתק פעם כשאיחרתי לו, והוא נסע. וז"ל: נתתי. (זה היה הכתיב. והקרי היה מכוון להיות "נסעתי").

טעות כזה "נתתי" במקום "נסעתי", לא היה קורה אפילו פה בגולת אמעריקא, שלא נגה עלינו אורה של השפה החדשה, ולשון הקדש היא לשון שבכתב לבד.
וכן לגבי אליהו הנבוא. (אבל חילופי זכר-נקיבה, רבים-יחיד, רגילים מאוד - בפרט היא-הוא. אבל כך הוא הדבר גם אצל רבותינו הקדמונים.)
אולי זה דוקא בוויזניץ מפני איזה טעם שהוא. וברוך היודע.

למען יזמרך
הודעות: 19
הצטרף: ה' ינואר 11, 2024 8:58 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי למען יזמרך » ה' מאי 23, 2024 9:36 am

מלך הכבוד שעבר קיצור מעיים

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2314
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ה' מאי 23, 2024 12:27 pm

הוה אמינא כתב:בויזניץ דייקא נפוץ מאוד טעות כתיב של הניקוד. בגלל ההיגוי שורוק כחיריק.
יכול אחד מהם בהחלט לכתוב אליהו הנבוא וכיוצ"ב וכן לאידך גיסא.

היה לי לאחרונה לקוח שכתב משהו בכתב ידו והייתי צריך לסייע בעדו להוציאו לאור עולם. לקח לי כמה דקות להבין מה הפירוש "יבנה המקדש ורציון תמלא"...

בן ראובן
הודעות: 1003
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בן ראובן » ה' מאי 23, 2024 8:41 pm

ובאחד הפירושים על ההגדה ראיתי שאינו מבין מה נתחבטו בפירוש "והיא שעמדה", שהרי פשוט ש"והיא" קאי על הקב"ה.

דרומי
הודעות: 9424
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ה' מאי 23, 2024 9:27 pm

סבי ע"ה היה מיוצאי רוסיא והתעסק במסחר בספרים.

פעם פנה אליו שכנו מיוצאי פולין וביקש ממנו לקנות ספר בשם "גוטון".

לא הובנה הכוונה, עד שנתברר שהפולני שידע על הבדלי ההגייה שינה את השם כדי להתאים למבטא הרוסי...

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' מאי 23, 2024 11:22 pm

'לבדו ימלך מלך'
'כי גדול בקרבך קדוש ישראל'
זה כן אמיתי
לקוח מפה https://www.jdn.co.il/gallery/2204892/
ברור שזה ממומן השאלה איך מייצרים לחץ כנגד
קבצים מצורפים
צילום מסך 2024-05-23 231736.png
צילום מסך 2024-05-23 231736.png (1.5 MiB) נצפה 4317 פעמים

אראל
הודעות: 3507
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אראל » ה' מאי 23, 2024 11:36 pm

הרואה כתב:'לבדו ימלך מלך'
'כי גדול בקרבך קדוש ישראל'
זה כן אמיתי
לקוח מפה https://www.jdn.co.il/gallery/2204892/
ברור שזה ממומן השאלה איך מייצרים לחץ כנגד


אקעי..
'כי גדול בקרבך קדוש ישראל', ביטוי שכבר השתמשו בזה על האדמורי"ם, מאז ומקדם, עוד טרם נולדתי...

'לבדו ימלוך מלך' קאי על הקב"ה, וכן כאן 'לאורו של הרבי נסע ונלך 'עד' [ביאת המשיח שאז] לבדו ימלוך מלך.... [השמטת לקרות 'עד']....

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' מאי 24, 2024 1:24 am

השאלה אם עד ועד בכלל...

זאב ערבות
הודעות: 9298
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' מאי 24, 2024 2:37 am

אראל כתב:
הרואה כתב:'לבדו ימלך מלך'
'כי גדול בקרבך קדוש ישראל'
זה כן אמיתי
לקוח מפה https://www.jdn.co.il/gallery/2204892/
ברור שזה ממומן השאלה איך מייצרים לחץ כנגד


אקעי..
'כי גדול בקרבך קדוש ישראל', ביטוי שכבר השתמשו בזה על האדמורי"ם, מאז ומקדם, עוד טרם נולדתי...

'לבדו ימלוך מלך' קאי על הקב"ה, וכן כאן 'לאורו של הרבי נסע ונלך 'עד' [ביאת המשיח שאז] לבדו ימלוך מלך.... [השמטת לקרות 'עד']....

יחי ההבדל הקטן, אותם אדמורים וחסידיהם לא באמת האמינו שכך הוא, לעומת... שכן מאמינים

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' מאי 24, 2024 8:58 am

אבל כדי שיהיו הדברים נשמעים, רצוי להעיר על הדברים שאינם משתמעים כשני פנים.

חברא
הודעות: 487
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 8:00 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי חברא » ד' מאי 29, 2024 2:13 pm


בית הגנזים
הודעות: 349
הצטרף: ג' נובמבר 24, 2020 9:17 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בית הגנזים » ש' יוני 01, 2024 9:36 pm

דברי הגר"ש אלתר שליט"א

אמונה 1.PNG
אמונה 1.PNG (281.78 KiB) נצפה 3561 פעמים
אמונה 2.PNG
אמונה 2.PNG (246.46 KiB) נצפה 3561 פעמים

גליון 37 בחקותי.pdf
(959.95 KiB) הורד 114 פעמים

דרומי
הודעות: 9424
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ש' יוני 01, 2024 10:38 pm

בענין זה שהקב"ה גוזר גזירה והצדיק מבטלה פשוט כמו שהובא שהכוונה היא שהצדיק מגיע לעומק הרצון וכו'. וידוע בקבלה שהתואר "הקב"ה" מבטא גילוי בדרגה מצומצמת כו'.

וראה אריכות - בדרך החסידות - בענין המארז"ל השונים שמצינו בזה שהצדיקים יש להם כח לבטל גזירות כו', בתורת מנחם חלק מ"ה ע' 289 ואילך (שם מדייק בלשון "צדיק מושל ביראת אלקים", עיי"ש).

בברכה המשולשת
הודעות: 14500
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ש' יוני 01, 2024 10:47 pm

דרומי כתב: וידוע בקבלה שהתואר "הקב"ה" מבטא גילוי בדרגה מצומצמת כו'. .


אשמח למקורות בקבלה (לא בחסידות!) לכך (בהקשר שמדרגת הצדיק היא מעל למדרגה זו)

דרומי
הודעות: 9424
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ש' יוני 01, 2024 11:12 pm

אני לא כתבתי שהצדיק למעלה ממדרגה זו, אלא שיש לו הכח 'להמשיך' ממדרגה עליונה יותר

(יש פסוק מפורש "שרפים עומדים ממעל לו", ואכ"מ)

בברכה המשולשת
הודעות: 14500
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ש' יוני 01, 2024 11:32 pm

דרומי כתב:אני לא כתבתי שהצדיק למעלה ממדרגה זו, אלא שיש לו הכח 'להמשיך' ממדרגה עליונה יותר

(יש פסוק מפורש "שרפים עומדים ממעל לו", ואכ"מ)


א. תודה רבה על הסבר כוונתכם.
ב. היכן יש מקורות על כך בקבלה (לא בחסידות!) שמקשרים זאת לעניין זה.
ג. היכן מצאנו מקורות (לא בחסידות!) שמקשרים שרפים עומדים ממעל לו לעניין זה.

ישעיהו לוריא
הודעות: 624
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » א' יוני 02, 2024 12:10 am

בית הגנזים כתב:דברי הגר"ש אלתר שליט"א

אמונה 1.PNG
אמונה 2.PNG

גליון 37 בחקותי.pdf


זכאה דרא דא, ווי לדרא דא.

אשרי הדור שגאון וצדיק זה שרוי בתוכו, עם נכונותו לפתוח הכל ולא להשאיר בלבול, עם בהירותו, עם פשטות וצחות לשונו.
אוי לדור שצריכים לכתוב דברים כה פשוטים, להציל מעבודה זרה ממש או חשש עבודה זרה רח"ל, וכפי שלא מעטים, רבים ואף טובים ותמימים, נבוכו והסתחררו מזה.

אראל
הודעות: 3507
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אראל » א' יוני 02, 2024 4:51 pm

העליתי משהו שכבר הועלה לעיל, מחקתי..
נערך לאחרונה על ידי אראל ב ב' יוני 03, 2024 12:33 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אברהם שרייבר
הודעות: 228
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » א' יוני 02, 2024 6:40 pm

לי נראה ששום דבר לא השתנה מדורות הקודמים וכו', אלא שבדור זה, שכל פעולה והגה נעשה קל דעת, יותר קל לדבר מעבודה זרה רח"ל, ולהגיד על אחרים שהם רח"ל עובדי עבודה זרה.
(ומן הסתם, שישנם הרבה בעלי תשובה שבקיאים בעבודה זרה רח"ל, ורואים החסידות במבט זו, או אנשים קלי דעת שגולשים באינטרנט יום ולילה, גם במקומות גויים וטמאים, ונדבק בהם וכו')

בברכה המשולשת
הודעות: 14500
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' יוני 02, 2024 7:16 pm

יאמר לי נא כת"ר, מדוע אין הוא מוכן לסבול שאנשים מקיימים מצוות תוכחה (על ע"ז!), בעדינות רבה ובזהירות?
וכי לא כדאי הוא להיזהר מפני החמורה שבחמורות?

גביר
הודעות: 3082
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי גביר » א' יוני 02, 2024 9:00 pm

פעם אמר לי ידיד ת"ח [חסיד ויז'ניץ דאז, איני יודע לאיזה פלג משתייך היום, לפי דברים שאמר לי בזמנו כנראה סרוליסט או דז'יקוב] שלדעתו כדאי להכיר לפחות קצת את עיקרי הע"ז כדי להישמר מלדמות לה [דיברתי אתו אז על אודות דברי הבינה לעתים בדרוש שלישי לשבת הגדול המתארים את כעסם של המצרים לנוכח אכילת הפסח - 'כי שם בתוך הבית ההוא הם עתה חותכים לחתיכי חתיכות את אלהיהם ונושכים אותו ואוכלים את בשרו, היתכן לא ינתקו מורשי לבבם להקהל ולעמוד בפחי נפש ולהיכנס בחרבות וברמחים אל תוך בתי היהודים (ח"ב, ירושלים תשמט עמ' רנג), ואמרתי לו שכנראה כוונתו של רבי עזריה פיג'ו גם לרמוז לע"ז מסויימת שהייתה בזמנו ובמקומו, ובמידה מסוימת ישנה שם עד היום, ולעלילת הלחם שנכרכה בה ].
נערך לאחרונה על ידי גביר ב ב' יוני 03, 2024 8:51 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אברהם שרייבר
הודעות: 228
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » א' יוני 02, 2024 10:44 pm

בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:לי נראה ששום דבר לא השתנה מדורות הקודמים וכו', אלא שבדור זה, שכל פעולה והגה נעשה קל דעת, יותר קל לדבר מעבודה זרה רח"ל, ולהגיד על אחרים שהם רח"ל עובדי עבודה זרה.
(ומן הסתם, שישנם הרבה בעלי תשובה שבקיאים בעבודה זרה רח"ל, ורואים החסידות במבט זו, או אנשים קלי דעת שגולשים באינטרנט יום ולילה, גם במקומות גויים וטמאים, ונדבק בהם וכו')


יאמר לי נא כת"ר, מדוע אין הוא מוכן לסבול שאנשים מקיימים מצוות תוכחה (על ע"ז!), בעדינות רבה ובזהירות?
וכי לא כדאי הוא להיזהר מפני החמורה שבחמורות?

כדאי וכדאי, אבל הכא מוצצים חטא כביכול ורוצים להוכיח על זה!

בברכה המשולשת
הודעות: 14500
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יוני 03, 2024 8:43 am

אברהם שרייבר כתב:כדאי וכדאי, אבל הכא מוצצים חטא כביכול ורוצים להוכיח על זה!


לצערי לא הבנתי את כוונת כת"ר.
אשמח מאוד להסבר.

יהושפט
הודעות: 1083
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יהושפט » ג' יוני 04, 2024 3:00 pm

לצחוק ולבכות
לעבעקינד אייר תשפ''ד.pdf
(20.9 MiB) הורד 392 פעמים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים