מלבב כתב: גם סגול אפשר לעשות מקלא אילן ע"י עירבוב
מלבב כתב:viewtopic.php?f=52&t=59941&start=720#p772045
וגם אתה בעצמך הבאת בקונטרס מד״ר קורן על האריג ממור על שיתכן והוסיפו לו קלא אילן
מלבב כתב:אם ויכוחי סרק לא היה לוקח זמן הייתי עונה לך
עכ''פ כתב:מלבב כתב:viewtopic.php?f=52&t=59941&start=720#p772045
וגם אתה בעצמך הבאת בקונטרס מד״ר קורן על האריג ממור על שיתכן והוסיפו לו קלא אילן
אם הוסיפו קלא אילן בהכרח שזה היה כדי לייצר סגול? או אולי כדי לעשות הסגול יותר כחול?
מלבב כתב:אין בדברים שום חידוש, טענות ישנות שכבר השיב להם בטוב טעם ודעת בחוברת חותם של זהב ולבוש הארון ועוד.
החידוש היחיד שיש בו שהאשים אלפי לובשי תכלת ביניהם מגדולי הדור, כאפיקורסים רח"ל, זה הוא חידוש גדול מאוד.
מלבב כתב:על זה עניתי לך שאענה שיעיין בחותם של זהב ימצא שם תשובות בטוב טעם ודעת על כל טענותיו.
זאב ערבות כתב:מלבב כתב:על זה עניתי לך שאענה שיעיין בחותם של זהב ימצא שם תשובות בטוב טעם ודעת על כל טענותיו.
אז בבקשה תאמר לו שיעיין... אך בכל מקרה את התשובה הוא כתב לך ולאחרים כמוך שמסרבים לקבל את העובדה שלמרות כל ההוכחות, מידי ספק לא יצאנו, ולדוגמא יש הוכחות חותכות ממדענים שהתקופה הפרסית היתה ארוכה ב186 ממה שמובא בסדר עולם, אך אצלינו קובע מה שמובא בס"ע ולא משנה כמה הוכחות יביאו לך המדענים.
(וד"א כעת נתגלה גלילי מהתקופה הפרסית שבו כתובים כל עשרת מלכי פרס כדעת אומות העולם, האם זה ישכנע מישהו?).
הפצת המעיינות כתב:לאאא אני רק אמרתי שאתה אמרת ובגלל זה אמרתי שאתה אמרת שאני אמרתי וחוזר חלילה כל הלילה
!!!RA RA RA
ונתנו ידידים כתב:גוט!! געוואלדיג!!
אמנם התשובה פשוטה:
כי פאות שאלה הלכתית, ותכלת שאלה השקפתית, ובהשקפה אין לרב קטן זכות להביע דעה.
כשתילי זיתים כתב:זאב ערבות כתב:(תגובה להנ"ל בלי לצטט)
יפה, בכמה שורות סכמת את כל נושא התכלת שנשפכו עליו אין ספור קולמוסים. אבל..... מה עונים לך המתנגדים ובינהם גדולי ישראל לא פחותים מאלו שהזכרת הטוענים שלמרות כל ההוכחות עדיין מדי ספק לא יצאנו ועוד טענות אחרות? כלומר הויכוח הזה לעולם לא יגמר עד ביאת גואל צדק וזה מה שבאתי לומר וכמדומני שעל זה באה התשובה בקונטרס שהעליתי
המתנגדים בדרך כלל לא עונים לו שכבר ענו באריכות לכל דבריו אבל חוזר על אותן דברים שכבר הופרכו עשרות פעמים ומייגע את המתנגדים.
(לדוגמא בעלמא, מה שכותב שיש ברבה אופנים לצבוע כחול, ופשוט שידעו כן בעבר,א. מקודם כל אין הרבה אופנים בכלל, ב. ואפילו אם כן מה ההכרח שידעו מזה, ג. ואם אולי היו אלו שידעו מזה מה נפק"מ, אין שום סיבה להגיד שהיו משתמשים בזה במקום קלא אילן, לכן לא רואים מזה כלום), וכהנה לכל שאר דבריו.
בקיצור רוב דברי המלבב שליט"א הם סתם דמגוגיא שלא מחייב כלל תשובה שכבר מובן מאליו.
מלבב כתב:אם אתה אוהב הומור רבי זאב, אז גם אני אענה חלקי ואומר, רבי זאב היקר, למה בעניין הפאות מהודו החלטת לסמוך על דעת רב ח"ד ווייס ורב בעלסקי בניגוד לדעת רב אלישיב ורבי חיים קנייבסקי, ואילו בעניין התכלת החלטת לסמוך על דעת רב אלישיב ורבי חיים קנייבסקי בניגוד לדעת רב בעלסקי ורבי ח"ד ווייס? האם בגמרא שלך הגירסא בדאורייתא הלך אחר המיקל?
מלבב כתב:ב. מי פתי יאמין שאתה מאמין בשטויות שאתה כותב
ג. אין גם שום סיבה להגיד שהשתמשו בתכלת במקום קלא אילן, ויותר מזה אין שום סיבה להגיד שהשתמשו לסגול בעירוב אק"ק עם אדומת הפה כמו שכותב פליניוס כשיכלו לעשות את זה עם קלא אילן.
זאב ערבות כתב: בקיצור, דיון חסר תועלת שאינו מוביל לשום מקום ורק הולך סחור סחור כמו הקרוסלה בלונה פארק.
מלבב כתב:ונתנו ידידים כתב:גוט!! געוואלדיג!!
אמנם התשובה פשוטה:
כי פאות שאלה הלכתית, ותכלת שאלה השקפתית, ובהשקפה אין לרב קטן זכות להביע דעה.
אתה מתכוון בהומור או ברצינות?
מלבב כתב:א. אכן יש כמה אופנים פשוטים לצבוע כחול
ונתנו ידידים כתב:לאחרונה למדתי כמה פעמים בכל מיני מקומות בש"ס שארגמן (וגם תולעת שני) היה נחשב יקר, ואף פעם לא כתוב תכלת. מה הפשט?
זאב ערבות כתב:מלבב כתב:א. אכן יש כמה אופנים פשוטים לצבוע כחול
ובאיזה אופן השתמשו כשהתכלת היה ידוע?
בכל אופן מה ענין שמיטה להר סיני, מה ענין פאות לתכלת? תכלת זו מצוה אלא שנאבדה לנו המסורת לזיהוי במשך הדורות, כך ששב ואל תעשה עדיף שכן מי ערב לך שאתה אכן מקיים את המצוה? לבישת פאה זו לא מצוה אלא נועדת לכך שלא יתגלו שערות הנשואות ותו לא (ודרך אגב בקרוב עומד לצאת ספר הכצעקתה השלם עם למעלה מאלף עמוד ובו מוכח באלף הוכחות שאין שום סרך ע"ז בפאות מהודו)
ונתנו ידידים כתב:מלבב כתב:ונתנו ידידים כתב:גוט!! געוואלדיג!!
אמנם התשובה פשוטה:
כי פאות שאלה הלכתית, ותכלת שאלה השקפתית, ובהשקפה אין לרב קטן זכות להביע דעה.
אתה מתכוון בהומור או ברצינות?
שכל אחד יחליט לבד
אבל הלכה למעשה כך אני נוקט לובש פאה ולא תכלת, יהיה הסיבה מה שהוא.
זאב ערבות כתב:והאם אתה סבור שרב יעקב משה הלל לא מכיר את הנושא ולמרות זאת כתב תשובה המשתרעת על פני 130 עמ'?
מלבב כתב:בעניין התכלת יש הסכמה מכל המדענים מקיר לקיר, וגם מגדולי ישראל מדורות קודמים שהיו בקיאים בספרים חיצוניים.
ביבליאטעק כתב:מלבב כתב:בעניין התכלת יש הסכמה מכל המדענים מקיר לקיר, וגם מגדולי ישראל מדורות קודמים שהיו בקיאים בספרים חיצוניים.
שכחת את האדמו"ר מראדזין שהיה בקי בספרים חיצונים.
מלבב כתב:ביבליאטעק כתב:מלבב כתב:בעניין התכלת יש הסכמה מכל המדענים מקיר לקיר, וגם מגדולי ישראל מדורות קודמים שהיו בקיאים בספרים חיצוניים.
שכחת את האדמו"ר מראדזין שהיה בקי בספרים חיצונים.
נכון, וגם הרב הרצוג, אבל אני מדבר על גדולים יותר מקובלים כהחוות יאיר והיעב"ץ והרש"ר הירש.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים