מלבב כתב:הדבר הזה שהתכלת נגנז מקורו בתשובת ישועות מלכו שכך הבין במדרש, אין לדבר הזה שום מקור אחר, יש אין ספור ראיות מראשונים ואחרונים שלא סברו את הפרשנות הזאת, וגם הישועות מלכו עצמו מעיד הראדזינר שחזר בו אחרי שהתווכח איתו וממש צחק על הפרשנות הזאת (אולי גם לראדזינר אתה לא מאמין) אז אומר הרב טופורוביץ שישב עם רבי חיים בשנת תשעח או ט והראה לו את הראיות שנגנז לא כפשוטו ורבי חיים אמר לו שנכון צריך להגיד שנגנז לא כפשוטו, איזה סיבה יש לא להאמין לו לדבר כה סביר? גם אם נגיד שהרב טופורוביץ מצץ את הסיפור מהאצבע, איזה ערך יש לדעת רבי חיים כשזה מנוגד לדעה של כל הקדמונים?
כעת י"ל ספר הזכרונות מכת"י הגרח"ק עם הערות מבנו ר' יצחק שאול קניבסקי והסימן על התכלת מובא כאן בקובץ, ואין שום זכר למה שאתה כותב שחזר בו ואדרבה שמה שנגנז התכלת הוא עד שיבא משיח (ויש שם מ"מ לתשובות ישועות מלכו עם תמצית דבריו). אך בנוגע לרב טופורוביץ, שהוא בנו של ר' טופורוביץ הגר במאנסי לא הרחק מאתנו, יש הקלטת וידאו קצרה המופצת ע"י מכון להפצת התכלת, שמשם כנראה שאבת את דבריך שהגרח"ק חזר בו, אז הנה התמליל:
הרב ע.ט.: נגנז - הרמב"ם והסמ"ג והרי"ף לא הזכירוהו להלכה בכלל, רק שנגנז לשעתו, שעד כמה שנגנז, נגנז...
הגרח"ק שליט"א: זייט געזונט - אתה מחוייב ללבוש.
חתן הגרח"ק: הוא (הרב ע.ט.) עוסק בזה שלוש שנים יומם ולילה.
הגרח"ק שליט"א: שיהיה בהצלחה ותכוין להוציא אותי.
הרב ע.ט.: איך אפשר... איך אפשר, שהרב אומר לי שאני מחויב זה כבר זכות.
הגרח"ק שליט"א: אם אתה מחזיק שאתה יודע ברור אתה מחויב ע"פ דין.
הרב מלבב היקר, היכן אתה רואה כאן שהגרח"ק חזר בו? כמובן זכותך להבין זאת, כמו שבהרבה מקרים בהלכה מתווכחים מה היתה כוונת פוסק זה או אחר, אך זה שהוא אמר לרב טופורוביץ שאם הוא יודע בבירור, לא משמע כלל וכלל שהגרח"ק חזר בו מדעתו ושזו הוראה לרבים, אלא לרב טופורוביץ שהלך ופרסם שהגרח"ק חזר בו. מן הסתם דברים אלו כבר דוסקסו אך מכיוון שמדבריך משמע כדבר וודאי שכעת יש הוראה ברורה מהגרח"ק שיש ללבוש תכלת (או יותר נכון שמסכים שהמורקס זה התכלת), באתי להראות שאין זה כך כלל וכלל, ואם אכן היה משנה את דעתו מן הסתם הדבר היה מובא באחת מההערות בקונטרס הזכרונות.