מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
היושב בגנים
הודעות: 90
הצטרף: ג' יולי 27, 2021 2:11 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי היושב בגנים » ו' אפריל 19, 2024 6:06 pm

וגם זה יש בו מן השיגעון אשר נתשתרש בכמה מקומות דרשת שבת הגדול בעניינים אשר אינם הלכה למעשה שזהו עיקר ניין הדרשה, עד כדי שיוכל הרואה לראות דרשת שבת הגדול בשנה זו (תשפ"ד) בעניין פסח שחל בשבת מה דין מצה שלא הופרש תרומת מעשר וכו'... ודי למבין

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' אפריל 19, 2024 8:41 pm

היושב בגנים כתב:וגם זה יש בו מן השיגעון אשר נתשתרש בכמה מקומות דרשת שבת הגדול בעניינים אשר אינם הלכה למעשה שזהו עיקר ניין הדרשה, עד כדי שיוכל הרואה לראות דרשת שבת הגדול בשנה זו (תשפ"ד) בעניין פסח שחל בשבת מה דין מצה שלא הופרש תרומת מעשר וכו'... ודי למבין

ואם בדרשות עסקינן, ומה עם שיעור למדנות במשך כשעה לפני ברכו בליל שבת כשכולם עייפים וכבר מצפים בכליון עינים לשבת בשולחן השבת, שלא נדבר על הילדים שמשתגעים

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' אפריל 19, 2024 8:49 pm

עבד הבורא כתב:דובר כאן על חרפה של חברות פרסום שבינם לבין קדושה אין כלום שלוקחים דברי קדושה והופכים אותם לחול שבחול ואני שואל מה עם הקופות צדקה של אנ''ש שהפכו את כל עניין התפילה וביטחון בהשם למסחרה של ברכות וקמעות כמו אחרוני הצ'חצ'חים ואין פוצה פה ומצפצף???

יש פוצה פה ומצפצף וכבר נכתב על כך רבות, אך כל הצפצופים הולכים לריק שכן כל עוד יש משוגעים שמאמינים לפרסומות ימשיכו לפרסם, והאם לגזול פרנסת בני ישראל באת? לו כל הצרכנים היו חכמים ובוחנים את האמת בפרסומות ומגלים שברובם זה שקר דובר כסף נוטל, לא היה לך שבועונים ועלונים ועוד מיני פרסומים שברובם ממומנים ומסובסדים ע"י הפרסומות.
והנה דוגמא: (נעזוב את הכותרת שהיום היום האחרון להרשמה בלי תאריך), האם מישהו מאמין בסתר לבו שהמחנך הנפלא... מומחה בתורת הנפש זה רבות בשנים (מעניין כמה זה רבות) מסוגל להחדיר בבחורים את כל הדברים המפורטים בהודעה בבין הזמנים ניסן תשפ"ד? כל הורה נורמלי (קרי לא משוגע) היה ממהר לרשום את ילדיו שיצליחו בחיים בזמן כה קצר כבין הזמנים.
קבצים מצורפים
היינט.jpg
היינט.jpg (114 KiB) נצפה 3142 פעמים

הערש כ''ץ
הודעות: 29
הצטרף: ד' יוני 14, 2023 3:59 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי הערש כ''ץ » ב' אפריל 22, 2024 1:11 am

פעמים הרבה, בנסעי בשכונות חרדיות (כולל השכונה בה אני גר, שהיא שכונה חרדית אמריקאית פה עיה''ק), אני נתקל בתופעה מתמיהה. אנשים הולכים על הכביש במקום על המדרכה. ישנן מדרכות טובות, רחבות ידיים וריקות, והיהודי מבכר על פניהן את הכביש על שלל סכנותיו.
והיום הגדיל: פוסע לו האברך במרכז הכביש ומעיין בטלפון (הכשר) שלו, ממש שקוע בו. כשצפרתי (בעדינות) על מנת שלא יתקע במכוניתי (כפשוטו ממש) הוא הסתכל עליי במבט, ספק כועס ספק תמה, מדוע זה ולמה אני מפריע אותו ממלאכתו והוגה אותו מן המסילה.הלוא שגעון מוחלט הוא.

שמר
הודעות: 778
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי שמר » ג' אפריל 23, 2024 11:41 pm

שיגעון - מנהג עתיק יומין בקהילות ישראל בעת שריפת חמץ לזרוק את הלולב יחד עם הנרתיק, בעבר חשבתי שהדבר נובע מעצלות, אלא דהשתא חזיתי באחד מן חבריא שבא לבער חמצו ולולבו בידו, לאחר שהשליך את החמץ התפנה להוציא את הלולב מן הנרתיק והשליכו לאש על מנת לסייע בהדליקה, ולאחר שנשרף הלולב התפנה ידידינו לאחוז מנהג אבותיו בידו ולהשליך את הנרתיק הריק אחר כבוד לאש.

עובדיה חן
הודעות: 1903
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' אפריל 24, 2024 12:41 pm

עוד מנהג משונה בשמחת שבע ברכות, או שבת שבע ברכות,יש ריבוי של דרשנים ,עד שהעומד מן הצד חושב שהגיע לבר בי רב דחד יומא, שדרשה רודפת דרשה וביני וביני איזה מיני תרגימה.

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » ד' אפריל 24, 2024 2:10 pm

יהודה בן יעקב כתב:בעיני מוזר מנהג הספרדים, המתפללים בבית כנסת אשכנזי, שכולם עומדים בקדיש, כפסק רבותינו האשכנזים, ואילו הם מקפידים על מנהגם לישב בקדיש, כאילו ויש בזה איסור לעמוד.
ומה עם 'לא ישב בין העומדים'? הבדלי הגזענות פוטרים גם את זה?

נכון. ויש גם להפך.

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » ד' אפריל 24, 2024 2:15 pm

יוצא פוניבז' כתב:מנהג שגעון של הרבה מהמדפיסים הוא להדפיס את המגילות בסוף החומש בכתב קטן. מילא ההפטרות, אולי צריך שיהיה איזה היכר בין הפרשה להפטרה שבין הפרשיות, אבל המגילות שבסוף החומש למה שלא ידפיסו באותיות גדולות.
(אולי זה קשור גם למנהג להדפיס את שמונ"ע של שחרית באותיות גדולות, ושל מנחה ומעריב באותיות מוקטנות, ושל שבת עוד יותר קטן...)
ויבורכו אותם הגבאים בכמה מקומות שהביאו לציבור חוברות של מגילת אסתר באותיות גדולות ומאירות עינים.

עוד חלק משיגעון זה - והפסדו בא בעיקר במניינים של בע"ב - שמדפיסים את ההפטרות לד' פרשיות, בלי לטרוח מעט ולהביא גם את ה"פרשיות" עצמן, או למצער אפילו איזה ציון אליהן, ואנשים במקום לשמוע 'זכור' ו'פרה' צריכים לדפדף אנה ואנה כולי האי ואולי, בקריאה בנוסח התימני-חבאני **(אחרי שכבר עברו את הקריאות הליטאי, החסידי, הספרדי ירושלמי, המרוקאי, התימני והשרעבי) ימצאו את הפרשה שהחזן קורא.

**כ"ז לצורך הבדיחה - בד"כ בבתי כנסת של בעלי בתים לא נחתי לשיגעון הקריאות המרובות של פרשת זכור....

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » ד' אפריל 24, 2024 2:17 pm

הוה אמינא כתב:אחד מגדולי רבני וחשובי הפורום שאל אותי, כמה אפשר להשאר בהוה אמינא, כמה שנים לוקח להגיע למסקנה?
ואני שואל אותך: כמה שנים אפשר להשאר צורב מתחיל, עברו כבר שנים. אולי כבר תהיה צורב באמצע? אם לא צורב מסיים?

היום צורבים כבר יצאו מהאופנה,
בימינו משתמשים בכונן USB, או בגוגל דרייב...

עזריאל ברגר
הודעות: 13929
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:33 pm

עובדיה חן כתב:עוד מנהג משונה בשמחת שבע ברכות, או שבת שבע ברכות,יש ריבוי של דרשנים ,עד שהעומד מן הצד חושב שהגיע לבר בי רב דחד יומא, שדרשה רודפת דרשה וביני וביני איזה מיני תרגימה.

לכבוד טז ניסן - יום תליית המן - אענה ב"פורים תורה":
נקיטינן, שבכל סעודת שבע ברכות חייבים להיות לפחות שני דרשנים.
והוא מפני מארז"ל שדיברו על עונשו של הנהנה מסעודת חתן ואינו משמחו, וע"י הדרשה - בטוחים שכל השומעים לא יהיו בגדר של "נהנה".
אלא שהדרשן עצמו נהנה, ולכן צריכים דרשן שני, שכל אחד לא יהנה בעת דרשתו של חברו.

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » ד' אפריל 24, 2024 2:39 pm

עובדיה חן כתב:תרבות הנהיגה בעיר בני ברק פשוט גובל בבנ"א לחבירו,-בחורף אתה מקבל שפריץ של מים סרוחים מהרכב הנוסע ועולה על שלולית שאריות מגשם [ כי משום מה בכבישי בני ברק יש בורות שיחין ומערות שלא טורחים לתקנם] -ובקיץ מפני דחיפות הנוהגים, וחוסר סבלנות, צופרים בצופר חזק מחריש אוזניים,[שזה גם נגד החוק וגם נגד ההלכה]
רבותי לא הגיע זמן שנהיו מתחשבים אחד בשני יותר?

אכן כן, אם כי מהותה של בני ברק דהיום (מהבחינה העירונית מוניציפלית) ו"בין אדם לחבירו" - מעולם לא היה הבדל כל כך גדול בין שני מושגים.
וכבר מרגלא בפומי בביתי - כאשר הנני נדרש לירד למשכן הטומאה תל-אביב, בוכה אני על בין אדם למקום,
וכשיורד אני לבני ברק - בוכה אני על בין אדם לחבירו.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 12:46 am

אם מדברים על תרבות "בני-ברקית",
מה דעתכם על השלכת פסולת ברחוב.
שקיות ניילון, עטיפות ממתקים, ניירות וטישו, שברי משחקים, וכמובן זכוכיות ושברי רהיטים.
הפחים העירוניים (יש שם דבר כזה ?) יותר נקיים מהעיר עצמה.
בכל זאת עיר התורה, לא הגיע הזמן לעשות שינוי ?
אני לא מאשים את הילדים הנפלאים, אני מאשים את ההורים והמלמדים שלהם, הם עצמם לא מחונכים.
אולי זה לא תורני כ"כ לדבר על סדר וניקיון ? אולי זה מחוץ להשקפה הטהורה ?
אולי זה ציוני מדאי ? או שזה מראה על תכונות הפוכות מאד ממה שהעיר הנפלאה הזו צריכה לסמל ?

צורב מתחיל
הודעות: 819
הצטרף: ד' יוני 24, 2015 1:46 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי צורב מתחיל » ה' אפריל 25, 2024 1:40 am

הפחים מפוצצים, לא עומדים בעומס. (עכ"פ כך הוא באיזור שלי).
---
כשלמדתי בישיבת פוניבז' לצעירים, היו הבחורים מזלזלים ברכוש הישיבה, והפועלים היו מתלוננים אצל ר' מיכל יהודה ליפקוביץ שהיה צועק ע"ז בשיחות, פעם אחרי שצעק ע"ז שאלני מה הציבור מגיבים. העזתי פני ואמרתי לו שכשהסטנדרים רעועים, לא מפריע לבחורים לשבור, כשהקירות מחוררים, הם לא נמנעים מלבעוט בקיר. הגרמי"ל שמע ושתק, אמנם פעל בהקדם למינוי איש תחזוקה - מנהל, שהמקום יראה מכובד יותר ועי"ז ישמרו עליו יותר. כמדומני שזה חלק גדול מהמצב של ב"ב.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 2:21 am

ראשית אם הפחים מפוצצים, אז יש לבקש מועד הבית לקנות עוד אחד.
ובכל מקרה זה לא מצדיק לזרוק ניירות על הרצפה.
מה שאמרת לר' מיכל יהודה, זה נכון שכאשר ישנו זלזול מצד הישיבה בבחורים, אז הבחורים ממשיכים לזלזל באותה הדרך.
אבל לזרוק כוס חד פעמית מיותרת ברחוב, זה קלקול בנפש. זה שברחוב יש עלים שנופלים, וחול ואבק, ומדרכות שבורות, עדיין לא הופך את האדם לחיה, ולא הופך את העיר לחיריה. יש נוהל אנושי שזבל משליכים לפח. ואם אין פח קרוב אז מתאמצים ומחזיקים ביד/בכיס עד הפח. הבעייה שהתרבות הזו לא קיימת בבני ברק.
והסיבה לכך דומה למה שאמרת, והיא שאם האבא מוציא פסולת (רהיטים שבורים, פסולת של בניה, צבע וכו') לרחוב,
והאמא כשרואה את הילד משליך עטיפה של במבה לרצפה ושותקת, (ואולי ההורים עצמם זורקים לרצפה).
והמלמד לא מעיר לילד שעושה כן בחיידר, או בחוץ כשהולכים לטיול.
אז באמת כשהכירות האלו שבורים הילד ממשיך לשבור.
מאד חבל שצריך להיות ר' מיכל יהודה כדי להעיז ולצעוק על זה בשיחות. למה משגיח/ראש ישיבה/מלמד בחיידר, מהשורה
רואים בזה משהו מופקע מתפקידם, ומופקע מהצביון הרוחני של הילד/בחור.
ולמה ההורים רואים בזה משהו שלא קשור למצות חינוך.
אבל למרות הכל, אין על בני-ברק ! לא יעזור לכם כלום, ושהירושלמים לא יספרו לכם סיפורים !

עזריאל ברגר
הודעות: 13929
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אפריל 25, 2024 9:12 am

צורב מתחיל כתב:הפחים מפוצצים, לא עומדים בעומס. (עכ"פ כך הוא באיזור שלי).
---
כשלמדתי בישיבת פוניבז' לצעירים, היו הבחורים מזלזלים ברכוש הישיבה, והפועלים היו מתלוננים אצל ר' מיכל יהודה ליפקוביץ שהיה צועק ע"ז בשיחות, פעם אחרי שצעק ע"ז שאלני מה הציבור מגיבים. העזתי פני ואמרתי לו שכשהסטנדרים רעועים, לא מפריע לבחורים לשבור, כשהקירות מחוררים, הם לא נמנעים מלבעוט בקיר. הגרמי"ל שמע ושתק, אמנם פעל בהקדם למינוי איש תחזוקה - מנהל, שהמקום יראה מכובד יותר ועי"ז ישמרו עליו יותר. כמדומני שזה חלק גדול מהמצב של ב"ב.

קשור ל"תיאוריית החלונות השבורים"

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 9:54 am

עזריאל ברגר כתב:קשור ל"תיאוריית החלונות השבורים"

אם ככה בני ברק אבודה,
שם אין אכיפה על שום דבר!
אוכלוסיות שלימות מאנ"ש יכולים להרחיב ולבנות על הגג ובחניה ולהתרחב עם או בלי אישור של השכנים ושלא ע"פ המתאר המקורי.
למי שיש קשרים, יכול לדאוג להעלמת עין של הרשויות.
גינות ציבוריות נהפכים בין לילה לקרוון תפילה.
חסידויות רשאיות לסגור את הכביש והמדרכה, ככה, כי עכשיו הרב'ה מגיע. או כי עכשיו יש להם טקס שריפת נרות חנוכה וכו' וכו'.
מכירות של חסד בכל פינה, לא משנה השעה והרעש, ולא משנה כמה שעות המשאית שפרקה את הסחורה חסמה את הכביש.
ואם זו המכירה של גור ברחוב בן זומא, אזי הרחוב גם יראה כמו אחרי קרב. אלפי קרטונים מכל הסוגים ובכל הגדלים, בכל פינה בשביל בכביש ובמדרכה. (במשנת יוסף הם יותר בני אדם, לפחות אוספים את הקרטונים לתוך ניילונים גדולים).
הכביש בבן זומא כמובן יהיה חסום בשעות המכירה ע"י רכבים של הלקוחות, זה הרחוב של אבא שלהם (או של הרב'ה שלהם), ושהאוטובוסים והנהגים שאינם של גור יתפוצצו.
כשחיידר חסידי מעלה תלמידים להסעות/אוטובוס, אז הנהג יעמוד איך שבא לו, ושהעולם יתפוצץ. שיחכו ! זהו!
וכשיש אירוע שמצריך עזרה ראשונה, אז כל הרחוב יהיה חסום בעשרות אופניים/אופנועים/ומכוניות של עשרות אנשי איחוד הצלה.
מה צריך כ"כ הרבה ? ראית שיש שתים לפניך, לך הביתה (אולי הם אנשים חסרי מעש שפשוט משעמם להם).
וכשיש קריאה, אז בנתיב הנגדי אפשר לראות שלשה אופנועים עושים תחרות מי יגיע ראשון ואחריהם מדשדש איזה אופניים מסכן.
והכי מצחיק/מרגיז שלפעמים התחרות היא לא פחות ולא יותר עם האמבולנס עצמו. אז יאלל'ה לכו הביתה.
למה לחסום, ליסוע בפראות, ולעבור על כל חוקי התנועה ולסכן חיים, אם אתה יודע שממילא אתה לא הולך להציל חיים. רק לעמוד שם ולנייע'ס עם החברה.
ואם זה כיכר דסלר, אז בשעה מאוחרת אפשר לראות שם לפעמים 4-5 חברה מהצלה ואחד עם אמבולנס של מד"א, יש כמה צפירות פאפ' פאפ', ושריקות קצרות של סירנה, ואח"כ התוועדות קולנית, וברקע מכשירי קשר רעשניים. השכנים שימשיכו לישון.
והרשימה עוד לא התחילה.
והכל בחסות הרשויות, ובעידוד הרבנים הגאונים שליט"א. (מכירות חסד, קהילתיות, הצלת חיים וכו' וכו').
ואם כבר דברנו, אז מה נגיד על הקופות צדקה שעומדות בכל פינה בעיר, בלי קשר, בלי חזות, ובלי יופי לעיר.
והקופות הגדולות גם יחסמו חצי מהמדרכה הצרה בלא"ה. - והעיקר תתרום ע"פ הוראתם של רבני העיר שליט"א.
ואם כבר, אז לפני חדשיים בערך, נפצעה אחייניתי הקטנה מקופה כזו, הרופא שתפר לה בעזר מציון סיפר שזו הילדה ה-1000 בימים האחרונים שנפצעה מקופות כאלו.
נו, אז מה ?

הנה לנו אשכול שלם של "כי בשיגעון (נ"א: כי באיחוד) ינהג" רק מהעיר בני ברק, אבל עדיין אני אומר שהירושלמים לא יספרו לכם סיפורים, אין על בני ברק. נקודה.

הערש כ''ץ
הודעות: 29
הצטרף: ד' יוני 14, 2023 3:59 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי הערש כ''ץ » ה' אפריל 25, 2024 10:55 am

[
הנה לנו אשכול שלם של "כי בשיגעון (נ"א: כי באיחוד) ינהג" רק מהעיר בני ברק, אבל עדיין אני אומר שהירושלמים לא יספרו לכם סיפורים, אין על בני ברק. נקודה.[/quote]
והנה שגעון נוסף,
התחרות האינפנטילית בין העיר 'שלך' לעיר 'היריבה'.
ולמרות שאצלינו מזעזע ביותר, אל תאמין כשאומרים לך שיש מקומות טובים יותר...
כמובן, שככה''נ הכל נאמר בציניות עצובה. אבל הציניות הזו בנויה על תפיסה ילדותית רווחת.

יאיר1
הודעות: 1652
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי יאיר1 » ה' אפריל 25, 2024 11:08 am

אבי-העזרי כתב: אבל עדיין אני אומר שהירושלמים לא יספרו לכם סיפורים, אין על בני ברק. נקודה.

זה באמת מדהים, שאנשים מוכנים לגור בבני ברק לשלם הרבה כסף ולסבול כל כך.....
באמת יש בבני ברק עוד ועוד דברים יפים טובים ומועילים.
ויש אנשים שיש להם את הכח לא לסבול מהחסרונות. זו תכונה מרתקת.
חן המקום על יושביו

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 12:32 pm

אבי-העזרי כתב:כשחיידר חסידי מעלה תלמידים להסעות/אוטובוס, אז הנהג יעמוד איך שבא לו, ושהעולם יתפוצץ. שיחכו ! זהו!

לינצל מלשה"ר והוצש"ר, היה אסור לי להכליל, זה לא כל החיידרים החסידיים חלילה, אלא חיידרים מסויימים. ועם החיידרים החסידיים הסליחה.

הערש כ''ץ כתב:והנה שגעון נוסף, התחרות האינפנטילית בין העיר 'שלך' לעיר 'היריבה'.
ולמרות שאצלינו מזעזע ביותר, אל תאמין כשאומרים לך שיש מקומות טובים יותר...
כמובן, שככה''נ הכל נאמר בציניות עצובה. אבל הציניות הזו בנויה על תפיסה ילדותית רווחת.

חשבתי שתגיד שגעון נוסף, מתלונן על העיר שלו ואומר שאין עליה.
אבל התחרות האינפנטילית בין העיר 'שלך' לעיר 'היריבה', אינה בהכרח תפיסה ילדותית, אלא לפעמים נובעת מתפיסות עולם שונות והרגלים שונים, שיש להם השלכות על חיי היומיום. - אם כי לפעמים זה בודאי שיגעון.

יאיר1 כתב:זה באמת מדהים, שאנשים מוכנים לגור בבני ברק לשלם הרבה כסף ולסבול כל כך.....
חן המקום על יושביו

א"כ יוצא שאין בזה שיגעון "כי חן המקום על יושביו", אבל לפעמים יש בזה כן מן השיגעון, כמו שכתב הערש כ"ץ.

===

ולענייננו: אין לך שיגעון גדול מזה, להגיב בפורום על כל מה שנכתב. (ויש לי הרגשה שאני לא לבד).

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 3:00 pm

מנהג המחברים והמולי"ם, שכאשר מציינים לדברי איזה מחבר מביאים בסוגריים (שם), ולפעמים צריך לדפדף כמה דפים כדי למצוא איפה ה"שם" הזה, בתקווה שלא דילגת בטעות על המקור האחד לפני האחרון והגעת למקור אחר.
האם לא יותר טוב היום (בעידן העימוד הממוחשב) שכל חצי עמוד, או כשעוברים לנושא אחר, לציין את המקור במדוייק.
נראה לי שיש מהדו' חדשות ומחברים בימינו ששינו נוהג אוילי זה, אך עדיין ישנם כאלו שסבורים שאוילות זו נותנת חשיבות מה לספר.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' אפריל 25, 2024 6:17 pm

תגובות קצרות להנ"ל, ב"ב לא אבודה, היא פשוט לא מנוהלת כמו שצריך, כנראה ראש העיר עסוק בפוליטיקה כל היום, יש הרבה מקומות בעולם שנראים הרבה יותר גרוע (עזה לדוגמא). זה ענין של תרבות וכל עוד התושבים לא מתקוממים, כך זה ימשיך. ממולינו יש משפחה שבאופן עקבי מניחים כל השבוע את האשפה ברחוב (כל הבתים כאן עם גינה כך שיש מקום היכן להערים את האשפה עד שמגיעה משאית הזבל), פניתי אליהם בנימוס ובקשתי שיחזירו את הפחים עם שאריות הזבל שנפלו ברחוב לגינה לאחר האיסוף והסתכלו עלי בתמהון.
ובענין השגעון להגיב בפורום על כל מה שנכתב, הלא זו מטרת הפורום להגיב, הנה לפני כמה ימים פתח אחד אשכול בטענה שלא כדאי לכתוב הודעות אם לא יגיבו...
ובענין לציין "שם" כנראה זה נוצר מכך שהדיו היה יקר וכן הכנת הגלופות לדפוס ולכן משתמשים הרבה בר"ת, וגם יתכן שבאותם ימים זכרו מהו השם, ואילו היום לא באמת שמים לה למ"מ מכיוון שסומכים על חיפוש באוצר החכמה.
ולסיום, מגיע בבוקר יום טוב בחור ממשפחה אורחת ופותח על השולחן 4 סידורים בברוך שאמר לשמירת מקום... אמרתי לו שזה לא כבוד הספרים לפתוח אותם בשביל לשמור מקום והסתכל עלי בתמהון כאילו אינו מבין מה אני סח ושהדבר מותר!... ממש באותו רגע נכנס המרא דאתרא (שבמקרה הוא גם סבו של הנער) ושאלתי אותו האם מותר או אסור לעשות זאת, וענה: שניכם צודקים, מצד הדין אין זה כבוד הספרים, אך הנער ומשפחתו באים מליקוואד, ושם המנהג לעשות זאת!

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 7:11 pm

זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל...

נחמתני נחמתני

אברךפשוט
הודעות: 228
הצטרף: ד' ספטמבר 04, 2019 3:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אברךפשוט » ה' אפריל 25, 2024 9:32 pm

עקב כך שהוזכר העיר הקדושה בני ברק, אזכיר עוד תופעה מעניינת. בזמני בחירות (מקומיות או ארציות) משום מה אחת שיטות הפרסום היא זריקת עשרות ומאות דפים ברחובות העיר. מעבר לדבר המזעזע הזה כשלעצמו, הגדילו לעשות ועל הדפים יש כמובן את גדולי ישראל שתומכים על אותה מפלגה. ככה שבעיר התורה זוכים לראות אחת לכמה זמן מכוניות ועמך ישראל דורכים הלוך ושוב על תמונות הגדולים, ויהי לפלא. (מפאת חילול ה' אני מתאפק לא לעמוד באחד הרחובות ולעשות תמונה יפה של רגל דורכת.)

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ה' אפריל 25, 2024 11:10 pm

אברךפשוט כתב:עקב כך שהוזכר העיר הקדושה בני ברק, אזכיר עוד תופעה מעניינת. בזמני בחירות (מקומיות או ארציות) משום מה אחת שיטות הפרסום היא זריקת עשרות ומאות דפים ברחובות העיר. מעבר לדבר המזעזע הזה כשלעצמו, הגדילו לעשות ועל הדפים יש כמובן את גדולי ישראל שתומכים על אותה מפלגה. ככה שבעיר התורה זוכים לראות אחת לכמה זמן מכוניות ועמך ישראל דורכים הלוך ושוב על תמונות הגדולים, ויהי לפלא. (מפאת חילול ה' אני מתאפק לא לעמוד באחד הרחובות ולעשות תמונה יפה של רגל דורכת.)

לדרוך על תמונה, עוד ניחא (אגב: יש הסוברים שיש מצוה לדרוך על תמונות של גדולים מסויימים. בבדיחותא בלבד)
אך מה נגיד על פסוקים וחזלי"ם למכביר שכתובים בדפים הללו, ובדפי הצדקה, ובלוחות המודעות (בכל מיני עיתויים), שבסוף כולם מגיעים לאשפה. (ולא תמיד זו מליצה בלשון הפסוק, לפעמים זו כוונה לצטט פסוק או הלכה בשו"ע, וד"ל).
כמובן שיש למצוא קולות מצד שזה רק דפוס, ולא למדו בזה, וכו' וכו', אבל הרגש ודאי זע קצת.
ובמאמר המוסגר: מסופר על גדול אחד שביקש לא לקרא שם של רחוב על שמו לאחר פטירתו. שאלו אותו מדוע? השיב: אני מתפלץ לחשוב שהשם שלי יופיע על כל פחי האשפה...

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' אפריל 25, 2024 11:58 pm

אברךפשוט כתב:עקב כך שהוזכר העיר הקדושה בני ברק, אזכיר עוד תופעה מעניינת. בזמני בחירות (מקומיות או ארציות) משום מה אחת שיטות הפרסום היא זריקת עשרות ומאות דפים ברחובות העיר. מעבר לדבר המזעזע הזה כשלעצמו, הגדילו לעשות ועל הדפים יש כמובן את גדולי ישראל שתומכים על אותה מפלגה. ככה שבעיר התורה זוכים לראות אחת לכמה זמן מכוניות ועמך ישראל דורכים הלוך ושוב על תמונות הגדולים, ויהי לפלא. (מפאת חילול ה' אני מתאפק לא לעמוד באחד הרחובות ולעשות תמונה יפה של רגל דורכת.)

ופה מחלקת מרפאה קופסאות טישו לבתי כנסת בחינם כמובן עם שם המרפאה ואזהרה שבית הכנסת נועד אך ורק לתפלה ולא לדברים בטלים ובצד אחד תמונות של צדיקים... וצ"ע מה ענין תמונות של צדיקים על קופסת טישו
ובכדי לא לפתוח הודעה חדשה, אזכיר את השגעון של חלוקת עלונים שכמדומני לא נזכר עדיין באשכול משוגע זה

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » ו' אפריל 26, 2024 9:54 am

זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל, ב"ב לא אבודה, היא פשוט לא מנוהלת כמו שצריך, כנראה ראש העיר עסוק בפוליטיקה כל היום, יש הרבה מקומות בעולם שנראים הרבה יותר גרוע (עזה לדוגמא). זה ענין של תרבות וכל עוד התושבים לא מתקוממים, כך זה ימשיך.

באמת? זה הסטנדרט שלך להשוואה? עזה?!?!
עיר של יהודים יראים ושלמים, עם כל הערכים, והתורה, והדרך ארץ, שאמורים להיות בפוטנציאל - מושווית לעזה? (אגב, לפני המלחמה האחרונה היו דווקא מקומות די יפים בעזה, למרבה הפלא).
אם זו נקודת הייחוס (ככף זכות אומר שהתכוונת להתלוצץ) אז מה הפלא...


****
בעניין אחר - בעניין ה"שם" בספרים - בתור עורך תורני, אסביר (ולא אצדיק) את הנלע"ד מדוע עושים את זה, וזאת כיון שייתכן ואותו קטע/סימן שבו קראת זאת נועד ללמדו ברצף, וממילא כיון שהקטע נועד ליקרא ברצף, זה יותר ממתבקש שלא להכפיל ולהרבות בציוני מ"מ זהים (וכבר יצא לי לעבור על ספר שערכתי, וראיתי שבאותו עמוד/דף ישנם שני ציונים זהים סמוכים, ונראה לי מוזר, ונזכרתי שבדיוק איפשהו שם באמצע העמוד עצרתי לכמה ימים, וכששבתי לערוך לא זכרתי שכבר היה המ"מ הזה למעלה וציינתיו).
לכך ישנם שני פתרונות חלקיים: בספרים עם הערות - מציינים פעמיים את אותו מספר הערה (לדוגמא: וראה ברמב"ם8 בעניין מומי בכורות, שפסק כדעת ר"י9, [50-60 מילים הלאה] וכמו שכתב הרמב"ם8).
ובספרים בלי הערות - מציינים רק את שם הספר, ואחריו "שם", כדי לצמצם את היקף החיפוש אחורנית, לחפש רק את אותו שם ספר.

עובדיה חן
הודעות: 1903
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי עובדיה חן » ו' אפריל 26, 2024 10:13 am

יש לציין שראש העיר הנוכחי[זייברט] שם דגש על נקיון נראה שיש איזה שינוי לטובה.
באופןכללי אדם שבה לגור בבני ברק, וחי בה,לא יכול לדרוש נקיון כמו בר"ג, העיר צפופה היא ללא תשתיות שבנויות לעיר אלא לעיירה של סוסים ועגלה ,כמו לפני 70 שנה.
אין אפשרות לשנות כהיום באופן משמעותי את העיר [ מי שחשוב לו נקיון וחזות העיר, וכן בניה חוקית וכו ,ללא פקקים ורעש כמעט סביב השעון, שיגור באלעד,ביתר עילית, וערים אחרות.
בני ברק יש נוף אנושי וריכוז תורני וזה העיר. אם אין ציפיות אין אכזבות.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ו' אפריל 26, 2024 1:59 pm

עובדיה חן כתב:יש לציין שראש העיר הנוכחי[זייברט] שם דגש על נקיון נראה שיש איזה שינוי לטובה.
באופןכללי אדם שבה לגור בבני ברק, וחי בה,לא יכול לדרוש נקיון כמו בר"ג, העיר צפופה היא ללא תשתיות שבנויות לעיר אלא לעיירה של סוסים ועגלה ,כמו לפני 70 שנה.
אין אפשרות לשנות כהיום באופן משמעותי את העיר [ מי שחשוב לו נקיון וחזות העיר, וכן בניה חוקית וכו' ,ללא פקקים ורעש כמעט סביב השעון, שיגור באלעד,ביתר עילית, וערים אחרות.
בני ברק יש נוף אנושי וריכוז תורני וזה העיר. אם אין ציפיות אין אכזבות.

זהו שאמרתי "אין על בני ברק",
לגבי הניקיון, מסכים אתך בהחלט, מקווה שימשיך ושיצליח.
איש לא בא להתלונן על כך שאין חזות חיצונית לעיר וכו' וכו', כמובן שזו רק היתה תגובה למאמר של "תיאוריית החלונות השבורים",
התלונה היתה רק על הלכלוך הידני שזורקים וחוסר החינוך של ההורים בענין זה.
בני ברק לכשעצמה היא עיר ואם בישראל.
כל בית גמ"ח, כל חצר מכירת חסד ("בלי הכללות כמובן").
בתי כנסת ובתי מדרש ומקוואות בכל פינה, פתוחים 24/7 אפשרות לתאורה (ומזגן בתשלום),
ובהן ספרייות עמוסות לעייפה במגוון נושאי היהדות,
ת"ח, ומוצי"ם בכל מקום. עיר של חכמים וסופרים.
כוללים גדולים מפוצצים בתחי"ם ומחברי ספרים חשובים.
איך אמר לי משגיח אחד (אברך בכולל חזו"א), יש לך שאלה בעירובין תסובב את הראש ימינה, במקוואות תסובב את הראש שמאלה, בזרעים החברותא, בתורת הסוד ספסל אחד קדימה...
גדולי עולם שכנו בה בעבר, ותלמידיהם ותורתם עדיין בהווה.
עיר שוקקת חיים, מלאה בילדים, מוסדות חינוך, (חיידרים, ישיבות קטנות וגדולות, וסמינרים), וכבר אמר המשורר:
"ילדים זו שמחה" (ומי שלא אוהב, אז יש כאן גם "בתי אבות", ומרכזי בריאות הנפש... - ולעייפים עד מאד מחדוות החיים יש גם בית החיים גדול...).
להזכיר את המפעלים הברוכים שכאן, מעייני הישועה, עזר מציון, עזרא למרפא,
יש גם חסדי נעמי, וכו' וכו', (יש שיר כמדומה לי של ליפא שמלצר שמזכיר את כולם, חלק לא מבוטל מהם הוא בני ברקי, או לפחות יש לו שלוחות מכובדות כאן).
מניינים בכל שעות היום (בהתעלם מהחלק השלילי, יש גם דבר חיובי בזה).
בקיצור עיר ללא הפסקה.
(אגב: על האנונימיים כאן לנקוט באמצעי זהירות, כבר מתחילים לדעת מי גר בבני ברק...).
===
ולגבי תופעת ה"שם" בספרים, ודאי שיש פה דבר מובן, אך אם בעבר היה על המחבר/מדפיס לחפש בעצמו את המקור הקרוב כדי לוודא שבאמת מתאים לכתוב כאן את המילה "שם", הרי שאז אפשר להטיל זאת גם על הלומד.
אבל עתה שהכל נעשה באופן אוטומטי ע"י הזנת נתונים לתכנת העימוד (המחברים כבר התעייפו, לא כן?), אז אולי באמת גם הלומד כבר התעייף מלחפש, וצריך לחזור לשיטה הישנה של חיפוש ידני. ומה שהמחבר/מדפיס יהיה מסוגל למצוא, גם הלומד יהיה מסוגל, אך מה שהוא לא, גם הלומד לא. וללומד הרי אין תכנה אוטומטית שתגלה לו איפה ה"שם" הקרוב. אלא מה; תכנות חיפוש? מי פותח ספר מנייר כשיש לו מחשב, מדובר על מי שיושב בבימ"ד שאין שם מחשב ומעיין בספר, או בשבת קודש כשהחברותא הגאון אמור להיעדר.
===
ולתופעת העלונים בבתי הכנסת, זה באמת גובל בשיגעון. העלונים נופלים כל הזמן על הרצפה.
עשרות מהם מגיעים לפח האשפה (המנקה לא תמיד קורא עברית).
וגם ליד הגניזה מתגוללים הרבה כאלו על הרפצה.
מישהו קורא את כל מאות (אני לא מגזים) העלונים האלו ?
פעם היה רק שיחת השבוע (חב"ד), ותפארת רפאל (זביחי), ואח"כ גם מעין השבוע (אל המעיין). אולי היו עוד כמה, אבל אלו בכל אופן היו המפורסמים.
היום צריך מוסף של יוה"כ של שנה מעוברת, כדי להספיק לקרא את הכל.
אולי כדאי לעשות מנויים לעלון, וכך כל 'כותב' ידע אם באמת קוראים את העלון שלו, וגם יגיע ליעדו, ולא יצטרך להדפיס אינספור עותקים ולבזבז כסף, וגם לא יפוצצו את הגניזה.
ואלו שלא יהיו להם מנויים ידעו שצריכים להדפיס בהתאם רק כמה עותקים ולחלק בשכונה, לא חבל ?

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' אפריל 26, 2024 4:29 pm

תא חזי כתב:
זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל, ב"ב לא אבודה, היא פשוט לא מנוהלת כמו שצריך, כנראה ראש העיר עסוק בפוליטיקה כל היום, יש הרבה מקומות בעולם שנראים הרבה יותר גרוע (עזה לדוגמא)

באמת? זה הסטנדרט שלך להשוואה? עזה?!?!
ככף זכות אומר שהתכוונת להתלוצץ

יפה כוונת

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » ו' אפריל 26, 2024 5:12 pm

זה מזכיר לי שימוש חיובי ב"שגעון",
אומרים בשם אחד מחכמי בית בריסק, למה נבראה הסברא העקומה (אחד מששים בשיגעון, לא ?) כדי שיהיה אפשר לדון לכף זכות גם במקרים רחוקים.
כמובן שלפעמים זה דבר מתבקש מאליו (כמו הדו"ד לעיל), ואי השימוש בכף זכות הוא הוא השגעון, והוא הוא הסברא העקומה. ופשוט.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' אפריל 26, 2024 5:29 pm

יפה כותב אבי העזרי על מעלותיה של ב"ב, אך אדם צריך לדאוג לא רק לנקיון גופו ובגדיו (שלא ימצא רבב על בגדו), אלא גם על נקיון וסדר סביבתו, שזה לא רק ענין בריאותי אלא משפר את איכות החיים, האם ניחא לתושבי ב"ב לצאת מביתם ומיד להתקל בריח האשפה והלכלוך סביב הפחים ולראות גינה בלתי מטופחת בפתח הבנין? וכנ"ל פיסות לכלוך ברחובות שנושאת הרוח או שאנשים פשוט משליכים דברים לרחוב במקום לסל האשפה (אם יש בכלל)? מן הסתם זה מפריע לרוב האנשים אך כנראה מתייאשים שיש לעשות משהו בנדון, ואמנם שוב, כל המעלות טובות ויפות אך מדוע לא לדאוג גם לזאת? זה לא דורש מאמץ גדול, רק קצת שימת לב, למשל נניח יש איזו פיסת נייר מושלכת ברחוב או בחצר הבנין, להרים ולזרוק לפח ולא לחכות שפועל הנקיון או מישהו אחר יעשה זאת, זה נקרא לקיחת יוזמה, ואם האב יראה דוגמא לילדיו, יש סיכוי סביר שאף הם יעשו זאת ואם כל אחד יעשה זאת זה יתרום הרבה לנקיון העיר בלי עזרתו של ראש העיר שספק אם יוזמתו הברוכה תשנה הרבה. כך שלבא ולמנות את כל מעלות העיר על מוסדותיה והגמחי"ם וכו' וכו' לא מכפר על חוסר האסטטיות המשווע, ובין השאר מחסור בפינות נוי וגנים בהם הילדים יכולים לשחק, ומה שכעת הולכים לגבעת שמואל ומביאים את הרעש והלכלוך לשם לא ניחא לתושבים שם ובצדק, איך היו תושבי בני ברק מרגישים ומגיבים לו בשבתות אחר הצהריים היו באים אלף מתושבי גבעת שמואל לרחובות בני ברק על מלבושיהם ומנהגיהם (ולא משנה מה הסיבה לשמה הם באים).

הערש כ''ץ
הודעות: 29
הצטרף: ד' יוני 14, 2023 3:59 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי הערש כ''ץ » א' אפריל 28, 2024 9:20 am

היום בשחרית שני בחורים שרוח ה' נוססה בהם וחפצו להדבק בקונם בתפילה נרגשת, עמדו לשפוך שיח בדיוק במעבר של הכהנים אל הדוכן, האחד מצד אחד והשני מהצד שכנגדו.
ומצוי שאנשים המשערים בנפשם שיאריכו הרבה בתפילה לא חשים לרווחת זולתם ולעמוד בקרן זוית או מול הקיר למען אשר לא 'יתקעו' את האדם העומד לפניהם 20 דקות בהמתינו לסיום תפילתם.
בעיניי, שגעון הוא זה.

לעשות רצונך
הודעות: 269
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי לעשות רצונך » א' אפריל 28, 2024 2:33 pm

אבי-העזרי כתב:
עזריאל ברגר כתב:קשור ל"תיאוריית החלונות השבורים"

אם ככה בני ברק אבודה,
שם אין אכיפה על שום דבר!
אוכלוסיות שלימות מאנ"ש יכולים להרחיב ולבנות על הגג ובחניה ולהתרחב עם או בלי אישור של השכנים ושלא ע"פ המתאר המקורי.
למי שיש קשרים, יכול לדאוג להעלמת עין של הרשויות.
גינות ציבוריות נהפכים בין לילה לקרוון תפילה.
חסידויות רשאיות לסגור את הכביש והמדרכה, ככה, כי עכשיו הרב'ה מגיע. או כי עכשיו יש להם טקס שריפת נרות חנוכה וכו' וכו'.
מכירות של חסד בכל פינה, לא משנה השעה והרעש, ולא משנה כמה שעות המשאית שפרקה את הסחורה חסמה את הכביש.
ואם זו המכירה של גור ברחוב בן זומא, אזי הרחוב גם יראה כמו אחרי קרב. אלפי קרטונים מכל הסוגים ובכל הגדלים, בכל פינה בשביל בכביש ובמדרכה. (במשנת יוסף הם יותר בני אדם, לפחות אוספים את הקרטונים לתוך ניילונים גדולים).
הכביש בבן זומא כמובן יהיה חסום בשעות המכירה ע"י רכבים של הלקוחות, זה הרחוב של אבא שלהם (או של הרב'ה שלהם), ושהאוטובוסים והנהגים שאינם של גור יתפוצצו.
כשחיידר חסידי מעלה תלמידים להסעות/אוטובוס, אז הנהג יעמוד איך שבא לו, ושהעולם יתפוצץ. שיחכו ! זהו!


קלאסי, לכתוב שאין על בני ברק, להסביר את כל הנקודות המיוחדות, ומכירת חסד שמתקיימת שלש פעמים בשנה למשך כמה שעות, היא הבעיה של העיר...
[וכמובן משנת יוסף שזה מכירה שבועית עם כל הרעש והבלאגאן, שם לפחות אוספים... פחח....

קלאסי לבני ברקי לבזות את כל האוטובוסים 'החסידיים' שמורידים ילדים, ואחר כך 'להינצל מחשש לשוה''ר'... להתנצל ולכתוב שרק חלקם...
אחרי ששכח מאיסור לשה''ר שורה קודם...

קלאסי בני ברקי, אין עוד כזה דבר בעולם. נקודה. רק בני ברקי.
וגם זה בשגעון ינהג.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » א' אפריל 28, 2024 3:15 pm

הבעייה היא לא מכירות החסד, אלא ההתנהלות.
מכירת חסד עלולה לגבול גם בבן אדם חבירו, (גזל שנה גזל זמן, ולכלוך נוראי).
ובשבילך; זה לא 3 פעמים בשנה, אבל גם זה הרבה, (לטוב ולמוטב).
לבזות את כל האוטובוסים... נכון; בדיוק בשביל זה התנצלתי כי שכחתי שורה קודם שיש כאן הוצאש"ר. (מי שנפגע מזה אישית עמו הסליחה באופן אישי).
מותר לדבר בלהט הדברים, בפרט שהדברים נעשים בפרסום ואין כאן שום חידוש משלי, פוק חזי.
מצד אחד יש ביקורת אין מה לעשות (אפשר כמובן להתכחש למציאות...), אבל זה לא סותר שמצד שני יש נקודות חיוביות גם באותם דברים עצמם, וכ"ש במכלול של העיר.
זה לא שחור לבן, שאם יש ביקורת אז אין נקודה טובה. ואם יש נקודה טובה אז אין ביקורת.
מי שאצלו זה שחור לבן, או הוא פשוט לא חי את המציאות. או שהוא אחד מהשנים; א' נרגן שרואה הכל רע. ב' שייך לצלחת שנהנה ע"ח זולתו ולא איכפת לו שאחרים סובלים על הדרך, העיקר שהוא נהנה.
הביקורת נאמרה אפרופו כתבת 'החלונות השבורים', אבל זה לא בא לשלול את הנקודות חיוביות.
הוא אשר אמרתי ועדיין אני אומר אין על בני-ברק.
ואם אתה חושב שאני המשוגע היחיד, שמתלונן על העיר שלו ואומר שאין עליה...
אתה מוזמן לבוא לפה (או לצאת מהבית), ולראות בעיניך, ולשמוע באזניך.
ושוב, מי שנפגע ממני אישי בגלל האוטובוסים (הנהג, המלווה, החיידר...), עמו הסליחה. אבל אם הוא מאלה שחוסמים, אז שיחשוב טוב אולי כדאי גם לו לבקש סליחה, כי הדיסקוסים כאן לא יפטרו לו את הבעיה בבי"ד של מעלה.
חג שמח.

גביר
הודעות: 3061
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי גביר » א' אפריל 28, 2024 4:31 pm

בעניין העלונים -
בעיר האבות באר שבע ת"ו הורה לפני כמה שנים רב העיר, הרב יהודה דרעי שליט"א, שעלונים שרובם פרסומות וידיעות של חולין אין לשימם בגניזה אלא במחזור, ואדם שיש לו זמן וסבלנות יכול להוציא מהם את דברי התורה ולגנוז אותם, אולם אין חובה לעשות כך.
נערך לאחרונה על ידי גביר ב א' אפריל 28, 2024 4:42 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » א' אפריל 28, 2024 4:39 pm


בבדיחותא: דף שיש בו ד"ת בצד אחד, ופרסומת בצד אחר,
מי שישליך לפח יעבור משום "אוי לרשע ואוי לשכנו",
מי שישים בגניזה יעבור משום "טוב לצדיק וטוב לשכנו",
והבוחר יבחר.

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי סגי נהור » א' אפריל 28, 2024 4:44 pm

גביר כתב:בעניין העלונים -
בעיר האבות באר שבע ת"ו הורה לפני כמה שנים רב העיר, הרב יהודה דרעי שליט"א שלא שעלונים שרובם פרסומות וידיעות של חולין אין לשימם בגניזה אלא במחזור, ואדם שיש לו זמן וסבלנות יכול להוציא מהם את דברי התורה ולגנוז אותם, אולם אין חובה לעשות כך.

בוודאי כשמדובר בעלונים שאיש לא קרא, שאז יש צד נוסף להקל. וכך נהיגינן בקהלנו: עלונים שנשארו צבורים בערימתם - למחזור נייר. מה שניכר שמשמשו וקראו בו (את הד"ת? לאו דוקא...) - לגניזה.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' אפריל 28, 2024 5:00 pm

לעשות רצונך כתב:קלאסי בני ברקי, אין עוד כזה דבר בעולם. נקודה. רק בני ברקי.
וגם זה בשגעון ינהג.

על כל מדינה ומדינה ועיר ועיר ניתן למצוא מעלות וחסרונות, וזאת לא אומרת שהמעלות והחסרונות מתחלקים שווה בשווה, למשל בבני ברק יש שכונות רחובות וגינות מטופות, ויש שאינן, כך שלא ניתן להכליל, וכנ"ל לגבי כלשאר התופעות המנויות לעיל, ולכאורה ניתן לומר שזה תלוי בכל מיני גורמים, כגון האם יש לוועד הדירה תקציב לדאוג לטיפוח המראה החיצוני הוא שמא גרים בו רק אברכים שלא גומרים את החודש וטיפוח הבנין והגינה זה הדבר האחרון ברשימת העדיפויות, וכידוע מכמה בחינות ב"ב נחשבת העיר העניה בישראל, כך שכנראה התושבים מעדיפים מקום תורה מאשר החיצוניות, או שזה כבר לא מפריע להם והתרגלו לחיות כך.

אבי-העזרי
הודעות: 188
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי אבי-העזרי » א' אפריל 28, 2024 5:29 pm

זאב ערבות כתב:ב"ב נחשבת העיר העניה בישראל

מצד הבניינים, אכן כן.
אך מהצד העירוני, (וגם שם ישנה הזנחה לא קטנה לצערי), היא אחת העשירות הגדולות ביותר.
ולא בגלל הקנסות חנייה שהיא גורפת הון (סתם בצחוק), אלא בגלל המגדלים החדשים,
מגדלי ב.ס.ר. ועוד, שמשווים לה מראה של ניו-יורק או משהו כזה, והם שוכנים על ציר מרכזי בגוש דן, ומלאים במשרדים, קליניקות רפואיות, ועוד ועוד, (ומרכז מסחרי לא קטן), שמכניסים קופה יפה לארנונה של העירייה.
אלא מה, הניהול. נכון, כבר הזכיר זאת "זאב ערבות" למעלה.
נקווה שעכשיו יחול השינוי.
וכמובן, החינוך. החינוך הפרטי לא לזרוק דברים על הרצפה. לא להעמיס אשפה בפח מלא, אלא להתאמץ ולזרוק בפח השני שעוד יש מקום. לקשור את שקיות הזבל, וכו' וכו', כל אחד בנקודה בה הוא לוקה.

תא חזי
הודעות: 932
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

הודעהעל ידי תא חזי » א' אפריל 28, 2024 6:02 pm

עובדיה חן כתב:יש לציין שראש העיר הנוכחי[זייברט] שם דגש על נקיון נראה שיש איזה שינוי לטובה.
באופןכללי אדם שבה לגור בבני ברק, וחי בה,לא יכול לדרוש נקיון כמו בר"ג, העיר צפופה היא ללא תשתיות שבנויות לעיר אלא לעיירה של סוסים ועגלה ,כמו לפני 70 שנה.
אין אפשרות לשנות כהיום באופן משמעותי את העיר [ מי שחשוב לו נקיון וחזות העיר, וכן בניה חוקית וכו ,ללא פקקים ורעש כמעט סביב השעון, שיגור באלעד,ביתר עילית, וערים אחרות.
בני ברק יש נוף אנושי וריכוז תורני וזה העיר. אם אין ציפיות אין אכזבות.

מה ז"א "אדם שבא לגור בבני ברק"?
ומה עם אדם שגר בבני ברק 30+ שנה ועיניו רואות וכלות איך העיר רבתי עם הולכת ומידכדכת מדחי אל דחי?
זכורני בתור בחור בבני ברק איך עוד יכולת ללכת באיזה אחה"צ ("להבריז" מסדר שני) ולנשום קצת אויר צח (או לפחות אויר לא-דחוס) בחוץ, היום כולי האי ואולי שלא תיחנק מצחנה/פיח/חול/פסולת בניה....
ועוד דבר - אם היא תוכננה לסוסים ועגלות, והיה בהניח שרוב האברכים הצדיקים אינם בעלי רכב צמוד, מה דעתכם ומהשתא הכא בני ברק תהיה כדוגמת אי אלו ערים באירופה, שהכניסה לרכב אסורה בהן? (למעט תושבים בעלי תו וכדו')?

לגבי אלעד וכו' - המצב *כרגע* יותר טוב, האם זו היא ברירת המחדל של הערים החרדיות - ערים חד-פעמיות?!? להשתמש 30-40 שנה ואח"כ לומר "מי שבא לגור בעיה שלו"?
לא זו הדרך ולא זו העיר. המצב הולך ומתקרב לגדר איש את רעהו חיים בלעו, והכל עם פילפולי חו"מ וגמרות מהכא להתם, וכמובן כל דאלים גבר.

[בשולי הדברים - מישהו כאן הזכיר לשבח את ראש העיר "הנוכחי" (למימרא שלא היה הוא ראש עיר לפני קדנציותיים, או שלא היתה לפני כן בני ברק מעיקרא...) - עי' רש"י עה"פ אשר לא ידע את יוסף... או די"ל דתרי בני-ברק הוו, אחת לשפתו של רחוב זבוטינסקי והשנית לחוף ימא דפיזלון...]

אבי-העזרי כתב:ולגבי תופעת ה"שם" בספרים, ודאי שיש פה דבר מובן, אך אם בעבר היה על המחבר/מדפיס לחפש בעצמו את המקור הקרוב כדי לוודא שבאמת מתאים לכתוב כאן את המילה "שם", הרי שאז אפשר להטיל זאת גם על הלומד.
אבל עתה שהכל נעשה באופן אוטומטי ע"י הזנת נתונים לתכנת העימוד (המחברים כבר התעייפו, לא כן?), אז אולי באמת גם הלומד כבר התעייף מלחפש, וצריך לחזור לשיטה הישנה של חיפוש ידני. ומה שהמחבר/מדפיס יהיה מסוגל למצוא, גם הלומד יהיה מסוגל, אך מה שהוא לא, גם הלומד לא. וללומד הרי אין תכנה אוטומטית שתגלה לו איפה ה"שם" הקרוב. אלא מה; תכנות חיפוש? מי פותח ספר מנייר כשיש לו מחשב, מדובר על מי שיושב בבימ"ד שאין שם מחשב ומעיין בספר, או בשבת קודש כשהחברותא הגאון אמור להיעדר.

מחילה, אבל עימוד ועריכת/כתיבת ספרים לא עובדים בכלל בצורה שאתה מתאר.... מה שאתה מציע יכול להכפיל את שעות העבודה על כל ספר.
כלו לכם מן העצלות.
מח"ס לא אמור להאכיל בכפית את הלומדים/מעיינים, דיינו שיכתוב (או ילקט, או יעתיק, או יג'נרט בAI) דברים הראויים לכה"פ להאמר... אלא מאי? דורנו דור של רכיכות, הכל "המבואר" ו"המפורש" ו"המתורגם", מפי מכוני הביזנעס+תרומות הגדולים (שיכולים גם לרדות בעובדים במשכורות בינוניות שיעתיקו לשון כל מראה מקום וכל הפניה במלואה, וגם להשאיר שולי רווח יפים עם בלעדיות), אז הרף עלה וככה רוצים שייראה כל ספר... זה לא עובד ככה. יש מינימום שקיים, ועוד קצת אפשר להוסיף, אבל אי"צ בגוזמאות הללו, ממש ספריית "העתק הדבק"...


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 111 אורחים