צופה_ומביט כתב:ובכלל מי אמר שהמודד הוא לימוד תורה בהתמדה, אולי הוא אמונה, או ענוה ומידות טובות, או להיות יהודי כשר שמקיים כל מה שהוא מצווה על פי שו"ע, וכן עזה"ד.
אור עולם כתב:.אליסף כתב:'קב חומטון'?
בגמרא כתוב חומטין
במסתרים כתב:איזה דפוס יש לכם?
בריה נמוכה כתב:האדמו"ר הקוה"ט מקבל לגיטימציה בהמבשר
צופה_ומביט כתב:וזה עוד לא מגיע לקרסולי החשבונות המושחתים וההתחשבנויות הקטנוניות של המודיע, עיתון הבית של מפלגת גור והעומד בראשה.
הפצת המעיינות כתב:צופה_ומביט כתב:וזה עוד לא מגיע לקרסולי החשבונות המושחתים וההתחשבנויות הקטנוניות של המודיע, עיתון הבית של מפלגת גור והעומד בראשה.
לצערי לא שהיתי הרבה זמן בישיבה אבל אני חושב שנאמר על זה המחליף חמור בפרה או משהו כזה
צופה_ומביט כתב:בתגובה להנ"ל נתקבל עוד באישי:
’להחרים’ את רבי חיים כי אחז אחרת מהם בבחירות זה מטורף.
וגם כעת מחרימים את רבי יצחק זילברשטיין ואת הרבי מבאיאן שתמכו בהם כל הדרך. כי בבחירות לא הסכימו ללכת איתם בכל המחלוקות.
היום בהמודיע כתבה ענקית, הגדלה מלאכותית והנשמה ציבורית להגרמ’’צ ברגמן, אבל לפוליטיקה הקטנה ולסחר בגדוילים מהסוג הזה, כבר התרגלנו.
ומראה שוב, שכל עניין האמונה צדיקים אצלם, הכוונה לאמונה בראשם דהיינו שליטה שלהם.
נ.ב.
נכתב בלשון רבים מטעמי נוחות בלבד.
צופה_ומביט כתב:ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
כמדומה שאינו מדויק, אך אין בידי אלא ראיות אנקדוטליות בעלמא.בן המחבר כתב:מבחינת תפוצה הוא משהו שבין הפלס להמבט. פחות או יותר עיתון של חסידי גור.
זו הזדמנות מצוינת לחנך את צעירי הצאן בענין היחס הראוי לתארי העיתונות.צופה_ומביט כתב:מה יחשבו בחורים שרואים שכותבים ’הקוה’’ט’ על האדמו"ר ממרכז ויז’ניץ ועל הרבי מבעלזא המהר’’א?
צופה_ומביט כתב:במקרה הזה הוא מעניין האשכול. הגדלת פלוני ברבים בתארים שאינו ראוי להם והמסתעף, ובפרט על הפלוני שחצי מהאשכול עסק בו ובכת שלו ובדכוותיה.
ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
אכן יש דברים בגו, אבל לא דברים מהסוג הגבוה, אלא מהסוג הנמוך והשפל ביותר.
אולי אפילו אפשר ללמוד מזה שבכל מקום שתמצא שמגדילים מישהו למעלה מעלה ראש [בדר"כ את הראש שלהם] - יש בגו נמיכות רבה שבאים לחפות עליה, וחושבים שמצליחים.
אבל יל"ע טובא האם כלל כזה נכון. אולי בזמננו עכ"פ הוא בוודאי נכון. וגם בזה יל"ע.
בפשטות נראה לכאורה שנחוץ קיום דיון בנושאים הללו (ולו כדי להזיר את בנ"י מטעותם), וגם כנראה שאין בנמצא מקום אחר לעשות זאת (דבר המכפיל שבעתים את נחיצות קיום הדיון בכך).זאב ערבות כתב:והערת אגב, אם באמת חברי הפורום וההנהלה סבורים שיש לדסקס ענינים אלו
דרומי כתב:נזדמן לידי אותו 'המודיע' שבו כתבו הרבה על הישועות משה לכבוד היארצייט.
האם באמת כל פעם שכתוב שם 'האדמו"ר הקוה"ט' הכוונה היא לר"מ (ולא לאחיו ר"י)?
צופה_ומביט כתב:במקרה הזה הוא מעניין האשכול. הגדלת פלוני ברבים בתארים שאינו ראוי להם והמסתעף, ובפרט על הפלוני שחצי מהאשכול עסק בו ובכת שלו ובדכוותיה.
ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
אכן יש דברים בגו, אבל לא דברים מהסוג הגבוה, אלא מהסוג הנמוך והשפל ביותר.
אולי אפילו אפשר ללמוד מזה שבכל מקום שתמצא שמגדילים מישהו למעלה מעלה ראש [בדר"כ את הראש שלהם] - יש בגו נמיכות רבה שבאים לחפות עליה, וחושבים שמצליחים.
אבל יל"ע טובא האם כלל כזה נכון. אולי בזמננו עכ"פ הוא בוודאי נכון. וגם בזה יל"ע.
זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...
איש_ספר כתב:מתוך לקט ופרט חי"ז
אראל כתב:זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...
זה לא כרית 'לברית'.... זה מודעת פרסומת לחנות דזשודעיקא [מסתמא ממוצא מוחו המבריק של שאר בשרי ה"ה ני"ו .. בעל חנות 'מפואר'....]
אראל כתב:זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...
זה לא כרית 'לברית'.... זה מודעת פרסומת לחנות דזשודעיקא [מסתמא ממוצא מוחו המבריק של שאר בשרי ה"ה ני"ו .. בעל חנות 'מפואר'....]
מכתב הבהרה שכתב מחבר הקונטרס "ה' אחד ושמו אחד"
ניסן תשפ"ד
לכבוד קוראי החוברת ד' אחד ושמו אחד,
לפני כשנתיים וחצי חיברתי חוברת ד' אחד ושמו אחד על איסור עבודה זרה. וכיון שקבלתי יסורים אח"כ, פשפשתי במעשי וחשבתי שמא טעיתי בענין החוברת.
והוא, שקיבלתי אישור מרבי לכתוב חוברת בענין יחוד ד' וללקט בזה מקורות מדברי תורתינו הקדושה ומרבותינו הראשונים והאחרונים, ולא לכתוב על אנשים מסויימים, ואני מדעת עצמי החלטתי להוסיף רמזים לאנשים שונים.
וע"ז אני מתחרט, כי איני מוסמך להחליט על אנשים מסויימים שהם עובדי עבו"ז. וכל זמן שלא הסכימו גדולי הדור בזה, אין אנו יכולים להחליט כך בעצמינו. ובפרט שלא הבאתי את כל המקורות בענין עבו"ז ולא הקפתי את כל הסוגיא, גם הוספתי ביאורים מדעת עצמי ויתכן שהניסוח אינו מדוייק, ע"כ אין להחליט על סמך דברי לפסול אנשים.
יותר מזה, ההסכמות שקיבלתי על החוברת היו על המהדורה הראשונה שהיתה מאוד קצרה (בערך 20 עמ') ולא דיברה כלל נגד ברסלב ואני השתמשתי בהסכמות למהדורה השניה (57 עמ') שדיברה הרבה נגד ברסלב.
היום אני חושב שההגדרות שהבאתי בקונטרס אינן נכונות, דהיינו לא כל ישות שמייחסים לה כח להרע ולהיטיב היא עבודה זרה. בפרט כלפי צדיקים שנפטרו אי אפשר להשתמש בהגדרה זו. היום אני חושב שאפשר בהחלט להיות ברסלב צדיק ונאמן לה', שומר תורה ומצוות כהלכתן. דרך אגב הרב סילמן אמר לי שהרב קניבסקי לא היה נותן רשות להפיץ את הקונטרס.
ואני מבקש מחילה מעומק הלב מכל מי שנפגע שלא כדין מחמתי, גם בסוף החוברת שרמזתי דברים על גדולי ישראל. ואני מתחנן אליהם שיתפללו עבורי שיפסיקו היסורים הקשים, ואני מבקש מכל הקוראים שלא יסמכו על דברי כלל לפסול אנשים.
שנזכה לקדש שם שמים ושלא יצא שום מכשול מתחת ידינו
אני מבקש בכל לשון של בקשה נא לפרסם מכתב הבהרה זה לכל מי שאפשר ולפחות לאלו ששלחתם להם את החוברת
מחבר החוברת
היכן פורסם, וע"י מי?אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.
לבי במערב כתב:היכן פורסם, וע"י מי?אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.
הכותב שם ידוע כחסיד ברסלב, כך שהוא לבדו אינו מקור אמין כ"כ.
אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.
מכתב הבהרה שכתב מחבר הקונטרס "ה' אחד ושמו אחד"
לבי במערב כתב:אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).
בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:לבי במערב כתב:אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).
ובכן, אולי מן הראוי שהגבאים החשובים שי' של הפורום יסירו הקונטרס מהאשכול הנעול, כדי לא לנעול הדלת בפני התשובה
במחילה, אבל אחרי שסוכ"ס זה חלק גדול מכבשת הרש שעוד נותרה לפליטה מול שטף התעמולה האדיר של ברסלב, אז אפילו אם הרהמ"ח שליט"א חזר בו, מן הראוי להשאירה, כדי שלפחות יהיה זכר לדורות לכך שהיו אלו שלא נכנעו לתעמולה והעזו לעמוד על דבר ה'.
אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:לבי במערב כתב:אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).
ובכן, אולי מן הראוי שהגבאים החשובים שי' של הפורום יסירו הקונטרס מהאשכול הנעול, כדי לא לנעול הדלת בפני התשובה
במחילה, אבל אחרי שסוכ"ס זה חלק גדול מכבשת הרש שעוד נותרה לפליטה מול שטף התעמולה האדיר של ברסלב, אז אפילו אם הרהמ"ח שליט"א חזר בו, מן הראוי להשאירה, כדי שלפחות יהיה זכר לדורות לכך שהיו אלו שלא נכנעו לתעמולה והעזו לעמוד על דבר ה'.
יתכן שכבודו צודק, אבל הרי כתיב שאין אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא, ואם יזדמן שמע"כ יצטרך לחזור בתשובה על איזה עוול או חטא, ישמח לבו אם ימחק כליל, והרי אומרים חז"ל מאן דעלך סני לחברך לא תעביד.
וחז"ל הקדושים אומרים שלא יאמרו לבעל תשובה זכור מעשיך הראשונים, ולכאורה קיום הקונטרס בפורום ציבורי נכלל בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 375 אורחים