י. אברהם כתב:(נו, אז יכולת לחפש לפני שאתה שואל כאן)
בענין ישועות בודאי ידוע לך הגמ' בשבת (המצויין גם במהד' עו"ה על אתר)
י. אברהם כתב:באיזה עוד שם הי' רש''י יכול לקרוא לסדר מועד או נשים?
שמואל דוד כתב:י. אברהם כתב:באיזה עוד שם הי' רש''י יכול לקרוא לסדר מועד או נשים?
עיין הגמרא בשבת שציינת (אפשר שעוז והדר לא הביאו)
שמואל דוד כתב:חכם אחד שליט"א ציין לרש"י ב"מ לג: ד"ה בימי רבי וז"ל סידרו המסכתות דברי נזיקין לבדם ודברי יבמות לבדם ודברי קדשים לבדם כו'
דמבואר משם שנזיקין קודם לנשים
אולם צע"ק,
א) מדוע כתב רש"י יבמות ולא כתב נשים
ב) מדוע לא הזכיר מועד
נא להאיר עיני בזה
איבן עזרא כתב:בימי הראשונים נהגו לכנות את סדר נזיקין "ישועות" (אולי בשביל שלא יתחלף עם מסכת נזיקין, וצ"ע מטהרות)
ראה דוגמא כאן
HaimL כתב:מצינו לרש"י ז"ל בכ"מ דקרי למסכת חולין בשם שחיטת חולין.
עזריאל ברגר כתב:לא כי, אלא השם "חולין" - קיצור לשון הוא.
כך גם רש"י קורא למסכת זבחים בשם "שחיטת קדשים".
HaimL כתב:היה רשום בזכרוני שכך ראיתי באיזה מקום, ולע"ע לא מצאתיו בחיפוש, ושמא טעיתי. ומ"מ נ"ל דראש דברי אמת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 198 אורחים