אהרן תאומים כתב:בשביל הספורט נא לעשות חפוש לפי "ואין לו דמיון"
אהרן תאומים כתב:אינני יודע לעשות כזה חיפוש
אהרן תאומים כתב:בדקתי ואין שום הבדל בשכיחות, ובכל אופן הווארט טוב, וכעין זה מצאנו שיש מפרשים במקומות מסוימים את לשון רש"י כגון בראשית כ״ח:ה׳
אם יעקב ועשו. אֵינִי יוֹדֵעַ מַה מְּלַמְּדֵנוּ
במסתרים כתב:בסוף דיבור בא קמץ לפי דקדוק המקרא.
במסתרים כתב:איך אפשר לדבר באופן כללי. יש מי שדקדק יותר ויש פחות.
אבל דקדקתי לומר "דקדוק המקרא" כי בלשון חכמים יש טוענים שאין להקפיד כל כך (עיין מה שכתבו על בורא פרי הגפן), ולפעמים אין סוף הדיבור מוכרח (אולי הוא דיבור אחד עם מה שבא אחריו, אף שבנדו"ד קשה לומר כן).
ובכלל צ"ע כמה מוכרח לדקדק בכגו"ד, וצ"ע אם רש"י עצמו היה קורא כאן קמץ (אם הבדיל בין קמץ לפתח), וכ"ש כל הגדולים מאז ועד עתה.
שמר כתב:דברים א, כה
פרש"י: "ויורידו אלינו - מגיד שא"י גבוה היה מכל הארצות".
שמר כתב:דברים א, כה
פרש"י: "ויורידו אלינו - מגיד שא"י גבוה היה מכל הארצות".
צ"ב לשון "היה", וכי עתה (לאחר חטא המרגלים) נשתנה דבר זה?.
ובשאר מקומות לא כתב לשון זו.
מגיד שארץ ישראל גבוה מכל הארצות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים