התמונה היא מהבמ"צ של ר' רפאל ינקלביץ ז"ל
צמוד לחזו"א נראה סבו ח"כ ר' זלמן ינקלביץ [בן יעקב] עם ספודיק
קרוב לחזו"א הרב וואזנר ולידו ר' יצחק יהודה פרנקל
יש עוד תמונות מבמ"צ זו
הבחור הממושקף נראה לי ר' מאיר קוטיינר שי'
כוח"ט
התמונה היא מהבמ"צ של ר' רפאל ינקלביץ ז"ל
צמוד לחזו"א נראה סבו ח"כ ר' זלמן ינקלביץ [בן יעקב] עם ספודיק
קרוב לחזו"א הרב וואזנר ולידו ר' יצחק יהודה פרנקל
יש עוד תמונות מבמ"צ זו
הבחור הממושקף נראה לי ר' מאיר קוטיינר שי'
כוח"ט
מתפעל כתב:יישר כח איש ספר וחלמיש
הגאון הרב ניימרק הנ"ל, היתה לו איזו שהיא שטעלע? מה ראשי התיבות של שם ספרו?
חיים שאול כתב:אגב, קראתי פעם שבא׳ ישיבות מועצת גדולי התורה (בעשורים הראשונים של המדינה) עמדו הגדולים דומיה (איני זוכר אם דקה או שנים) לזכר אלו החברים שנפטרו מאז הכינוס הקודם
נוטר הכרמים כתב:קבלתי במייל: לרגל יום השנה: נחשף תיעוד פרוטוקול ישיבת הממשלה מיום ראשון ט"ז חשון תשי"ד, ראש הממשלה דוד בן גוריון פתח את הישיבה בזמן הלווית החזון איש ואמר: "לפני שנגש לסדר היום, נקום לכבוד ה'חזון איש' זצ"ל שהסתלק מאיתנו, נסתלק אדם גדול ויהודי גדול אשר היה ללא ספק אחד הגדולים בהלכה, אשר לה הקדיש את כל חייו" המשתתפים קמו לדקת דומיה.
במה מדובר? מישהו ראה את הפרוטוקול המלא?
ראיתי מציינים לשער העיתון 'על המשמר' מ-26 באוקטובר 1953 (י"ז חשון תשי"ד. מופיע באתר 'עיתונות יהודית היסטורית'), וזה כל הנמצא שם:מה שנכון נכון כתב:אולי יש פרטים נוספים בעיתונות הזמן.
מתפעל כתב:לחזון איש היה מקוה בביתו?
"החזון איש זצ"ל הקפיד מאד על טבילת מקוה, וגם היתה לו מקוה בביתו ברחוב חזון איש 13
ואף ידוע מהחזון איש שהיה מבחין במי שלא טבל טבילת עזרא, והיה מרמז לו ללכת לטבול ".
[טהרת ברוך, הרב ברוך צבי הכהן מושקוביץ]
מה הכוונה ברחוב חזון איש 13?
מתפעל כתב:יישר כח
מעניין אם היה בזמנם האפשרות לחמם את המקוה או שהחזון איש טבל במים קרים. האם יודעים אם טבל במקוה שלו רק בערבי שבתות וחגים אן גם במשך השבוע. אבל איך אין סיפורים אימתי וכיצד קרה הדבר שהקימו בביתו מקוה. מי היה מעורב. שנים אחר כך עשו מקוואות אצל אדמורים בבית, והיו קבלנים מומחים לכך. זה ממש לא פשוט. וכאן אנחנו מדברים על לפני כשבעים שנה.
מיללער כתב:י. בנימין כתב:לגבי הרב פרנקל זצ"ל הנ"ל,
הוא היה חתנו של האדמו"ר ר' אליעזר אפשטיין מניישטט - ז'לושיץ [אביו היה אדמו"ר בניישטט - עירו של המאור ושמש, והוא עבר לז'לושיץ], שהיה דור רביעי בן אחר בן למאור ושמש זצ"ל.
האדמו"ר מז'לושיץ הנ"ל היה חתנו של האדמו"ר ר' יעקב משה מקומרנא זצ"ל.
בית מדרשו היה מעין המשך לחצר זו, אולם היו מנהגים שנהגו בבית מדרשו כמנהג קומרנא.
לכאורה, ברית זו לא התקיימה בבית המדרש ברחוב יהודה הלוי, אלא החזון איש נפטר לפני שהוא פתח את בית מדרשו שם. הבנין ברחוב יהודה הלוי היה חדש יחסית, היה בו מעלית, ולכאורה בשנים שחזון איש נפטר עדיין לא היו בנינים כאלו בתל אביב.
מצד אביו היה ר' יהודה יצחק פרנקל נכד האדמו"ר רבי שלמה זלמן מוויעליפולה זצ"ל
הנה מכתב ממנו בעת מגורו בתל אביב:
http://www.archive.org/stream/chaimbloc ... 2/mode/1up
חסד לאלפים כתב:מרן זיע"א בשמחת בית השואבה.
תמונה נדירה
נחומצ'ה כתב:תוך כדי הדברים אני נזכר, שלבסוף טלטלו הסכין ע"י גוי.
[אך את העיקר צריך לשנן כהוראה:
ילד מחנכים לברכות, ולא לחלל שבתות...]
לכאורה נראה מזה שהבית נקנה/נבנה על ידי הנדיב ר' אברהם מאיירס.הבית החדש בבני ברק, ישראל אשר הגאון הגדול המפורסם החזון איש זצ"ל גר בה והי' לו בה בית כנסת פרטי ומקוה עומד למכירה או להשכרה. נא לפנות לקרן התורה של מאירס בשיקגו.
באמונתו כתב:תמונת פספורט של רבי אברהם ישעיהו קרליץ בעל ה"חזון איש" מימי בחרותו. [תר"ס בערך 1900].
תמונה זו ניתנה ע"י החזון-איש, לבן-דודתו רבי מאיר יונה ליברמן (תרס"א-תשס"ד), שאמו ליבה ליברמן, היתה אחותה של הרבנית ראשא לאה קרליץ, אם החזון איש. מאחורי התמונה כיתוב: "חזון-איש" בכתב ידו של רבי מאיר יונה ליברמן.
https://www.kedem-auctions.com/he/node/40873
בעל התפארת כתב:ובכל זאת היה קשר משפחתי הדוק ביניהם
(על נרתיק הטו"ת שר' מאיר השתמש לפחות בשנותיו האחרונות היה רקום "שאול ב"ר משה")
מתפעל כתב:אימתי היה לחזון איש ניתוח?
"סיפר רבינו הגרח"ק :
החזו"א בחודש אחר הניתוח התפלל בישיבה אף שמונה עשרה וקדושה, רק לקדושה ובא לציון קם, כנראה שלזה
היה לו כח לקום.
וכן באותה תקופה אכל ושתה בלא ברכה דאצלו בלא לכוון כמו שהוא יודע לכווין, אינו נחשב כלל לברכה ".
[מנחת תודה]
לא מובן לי, ברכה זה משפט קצר ולא היה יכול לכוון, ושמונה עשרה כן היה יכול לכוון?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 494 אורחים