ושא_נס כתב:אצרף פה רישום בעלות אשר נראה כי יש בו חשיבות ויחוס חשוב, ואי"ה מפרק לפרק אצרף פה עוד כיוצא בזה מהמצוי אצלי, בתקוה כי מאן דהוא יפיק מזה תועלת.
ושא_נס כתב:ירושלמי דפוס פיעטרקוב עם ביאור רידב"ז זצ"ל.
החותמות מפליאות, הספר נדפס בפולין, היה בצפת, חברון, והגיע לתאשכנד (טשקאנט).
ושא_נס כתב:באותו עותק השגה על הרב תנא בספר משנה למלך.
ושא_נס כתב:קהלת רבה דפוס שקלאוו הגהה כ"י לא נודעה למי כפי הנראה אף היא לאחד מחכמי ליטא זצ"ל (עותק אחר משני העותקים דלעיל)
בכלל דבריו: "והוא מה שקורים בלשונות איירופה בשם פאשקוויל...". בצד ימין ניכר כתם החלב מהנר שנטף על הספר (פעמים אין קץ נאלצתי לגרד החלב הלז ודוגמתו כדי לגלות הטקסט כראוי).
ושא_נס כתב:עמוד אחד מטור אורח חיים דפוס ברלין תס"ג עם הגהותיו של הגאון העצום ר' יעקב עמדין זצ"ל (יעב"ץ).
[פח א] ע"ג בסופו [ד"ה שכור]. ומשמע שהטעם לפי ששכרותן של בני ר"ג היה במשתה הרשות. עכ"ל. עיין בד"מ [ס"ק א] שכתב דבניו של ר"ג לא היו שכורים כלל, ופושעין ומזידין היו, ונסתייע מהרשב"א ובסגנון זה נתנבאו כל האחרונים, ותמהו על רבינו הרב"י שנדחק לצאת מההבנה הפשוטה ברא"ש. ובודאי דלפום ריהטא הכי מסתברא. אבל דוחקיה דהרב"י לאוקמי לבניו דר"ג בשכורים, משום דלא משמע ליה דבני ר"ג שהיו ת"ח בלי ספק יעבירו זמן ק"ש במזיד בשאט בנפש בלי שום הכרח, אלא ודאי שכורים היו. ומ"מ נתן להם הרשב"א דין מזידים מטעם אחר כמ"ש הרב"י. ואין לי ספק בזה, שהרי גם מ"ש הרשב"א לא נעלם מרבינו.
אלא שתמוה לי על רבינו הב"י, דדחיק למשכוני נפשיה אבני ר"ג דלא לשוינהו מזידים, והלא לפי חלוקו הראשון שבית המשתה רשות היה, הוא ג"כ דוחק עצום שיהנו ת"ח מסעודת הרשות. ועוד סתם בית המשתה סעודת מצוה משמע כההיא דתנן [ערובין פב, א] מניח את החבית ואומר ה"ז לכל מי שילך לבית המשתה, וק"ל. מ"מ ודאי לא היו מזידים ח"ו. וכן נוטה לשון הרשב"א שהביא בב"י סי' רל"ה דכתב שלא היו שוגגין גמורין, הרי שעשאן שוגגין קצת, וזה שלא כדברי בעל דרכי משה.
לא ידוע לי שהן הודפסו.ושא_נס כתב:כמובן יש ממנו הגהות לטורים גם ליו"ד אה"ע וחו"מ (מצויות אצלי בשלימות, אי"ה בהזדמנות אעלה מהן משהו). הגהותיו אלו נאספו ונדפסו? הוא עצמו העתיקן לאיזה חיבור מסודר?
ושא_נס כתב:מסכת קידושין דפוס פרנקפורט דמיין ת"ף, מלאה וגדושה הגהות כ"י איטלקי (לצערי קצת חתוכות באשמת כורכים מרושלים).
איני יודע מי הכותב, מצורף עמ' אחד לדוגמא בעלמא.
לבי במערב כתב:מדובר במהרי"ד?
תלמוד_ישן כתב:בבא קמא ובבא מציעא דיהרנפורט (שנת תקע"ו) עם הערות
https://www.ebay.com/itm/276534826530?i ... Sw8AFmgtqg
ושא_נס כתב:רשימה
"אהרן איש טוב" = גוט-מאן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 199 אורחים