הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ש' פברואר 16, 2013 10:50 pm
ואולי אה"נ, שאחר שאמרה לו "כאשר אבדתי אבדתי" אכן גירשה מרדכי, אלא שהפסוק בא לציין את מסירות נפשה, שהיתה מוכנה גם לזה?
והוא חידוש גדול, אבל כמדומה שאין הוכחה נגד זה. [וגם ראיתי כעת שבשו"ת אג"מ יו"ד ח"א סוף סי' עה, לא מופקע בעיניו אפשרות כזאת]
[ועוד ניתן לפלפל, שהרי יש איסור תורה להחזיר גרושתו אחרי קידושין למישהו אחר. והנה שם מודגש "ויצאה והיתה לאיש אחר", והיינו דוקא קידושין ולא זנות, אבל אולי גם קידושין עם גוי אוסרים בזה אע"פ שלא נחשב "קידושין" הלכתית? וצ"ע בזה, וכמובן בתוס' הנ"ל מוכח שנישואין עם גוי לא אוסרים, אלא שלפלפולא נראה שניתן לדון].
יש לי המשך לדיון הנ"ל, ואכמ"ל.
נערך לאחרונה על ידי
גאולה בקרוב ב ו' פברואר 22, 2013 1:01 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.