רמב"ם הלכות מגילה פ"ב -
הקורא את המגילה למפרע לא יצא ... קרא ושהה מעט וחזר וקרא אף על פי ששהה כדי לגמור את כולה הואיל וקרא על הסדר יצא.
הלש' תמוהה, מה זה הנימוק "הואיל וקרא על הסדר", הרי יש כאן נושא של שהייה והפסק. ומה המקור של הר"מ לתוספת הזו.
שו"ר, שכ"ה לש' הר"מ גם בהל' קרי"ש "קראה סירוגין יצא, אפילו שהה בין סירוג לסירוג כדי לגמור את כולה יצא, והוא שיקרא על הסדר", וג"ז צ"ע למה באה כאן ההתנייה לקרוא על הסדר, ומה השייכות בין 'שהיות' ל'כסדרן'.
אולי יש ללמוד מכאן, שבמקום שאין חיסרון של "למפרע" אזי פשיטא שאין בעיה של "שהייה", כי שהייה זה לא בעיה של הפסק אלא בעיה בסיפור הדברים כסדרן. וזש"כ הר"מ דמ"מ אם קרא כסדר לא איכפ"ל השהיות.
אולי י"ל להיפך, גם במקום שאין חיסרון של למפרע, (כגון בקרי"ש אם הפסוקים כסדרן אבל החליף הפרשיות), אבל אם יקרא למפרע וישהה בין הקריאות, כאן השהייה תהיה לעיכובא.
ואולי יש ללמוד באופנים נוספים. נא עזרתכם.