טוב הארץ כתב:
ארי שבחבורה כתב:צר לי אבל הכרוז הראשון הוא תועבה. לא כך עונים את המעוקות ולא כך כותבים לסב שכול שאיבד שלושה נכדים, וכל התירוצים של אורייתא קמרתחא ביה הם עלבון לאינטיליגנציה ולתורה, והעובדה שהוא גם רץ ומפרסם את המכתב הזה בראש כל חוצות (אמנם בהשמטת שם הנמען אבל כל אחד מבין בדיוק למי הוא נכתב) היא פשוט בושה וחרפה.
ארי שבחבורה כתב:צר לי אבל הכרוז הראשון הוא תועבה. לא כך עונים את המעוקות ולא כך כותבים לסב שכול שאיבד שלושה נכדים, וכל התירוצים של אורייתא קמרתחא ביה הם עלבון לאינטיליגנציה ולתורה, והעובדה שהוא גם רץ ומפרסם את המכתב הזה בראש כל חוצות (אמנם בהשמטת שם הנמען אבל כל אחד מבין בדיוק למי הוא נכתב) היא פשוט בושה וחרפה.
הרואה כתב:הוא דווקא כתב בסוף 'ובהשתתפות אמיתית ביגונך'...
נטורי קרתא כתב:ארי שבחבורה כתב:צר לי אבל הכרוז הראשון הוא תועבה. לא כך עונים את המעוקות ולא כך כותבים לסב שכול שאיבד שלושה נכדים, וכל התירוצים של אורייתא קמרתחא ביה הם עלבון לאינטיליגנציה ולתורה, והעובדה שהוא גם רץ ומפרסם את המכתב הזה בראש כל חוצות (אמנם בהשמטת שם הנמען אבל כל אחד מבין בדיוק למי הוא נכתב) היא פשוט בושה וחרפה.
עבירה גוררת עבירה. הסיפור על פרופ' א"א אורבך הוא המצאה מרושעת והוצאת שם רע.
יצחק אייזיק כתב:עפר אני לרגלי הגאון שליט"א, אך הדברים במכתב הראשון לכל הפחות תמוהים.
האם יש הצעה מעשית כיצד לפתור את בעיות הביטחון של מדינת ישראל כיום? מה שייך לדבר על הקמת המדינה ודעת הרב מבריסק?
נניח שכל הטענות צודקות ומתארות נכונה את המציאות (הנחה לא נכונה ואכמ"ל) האם יש דרך לחזור אחורה?
בנוסף, נניח שדעת תורה של הרב מבריסק היא מכרעת. עדיין יש בעיה קטנה שלא כל ישראל קיבלו אותו עליהם. גם לו יהיו כל ישראל שומרי תורה ומצוות לא יחדלו מחלוקות בקרב הארץ, כולל האשמת הצד השני שהוא כופר בעיקר ומאכיל טרפות וכו' וכו', או מנהל את הצבא שלא לפי דעת גדולי ישראל האמיתיים (שהם כמובן רבותיו של הטוען). וחזר הדין - לפי מי ינהגו מנהיגי הציבור והצבא? רשכבה"ג פלוני או אדמו"ר אלמוני? מועצת זו או מועצת זו?
אין לנו אלא את השיטה הגרועה פחות מכל האחרות שהיא דמוקרטיה כזו או אחרת.
עוד מוסיף הגאון שליט"א האשמות כאלו ואחרות על רמת שמירת המצוות והמניעים של הציבור הדתי לאומי. נניח שהכל נכון - למה זה משנה?
אין בדברים תשובה לגופו של עניין.
גם הטענה על "עשרות אחוזי השתמטות" בקרב החילוניים היא אגדה. פשוט לא נכון. בני ברק ומודיעין עלית נמצאות בפער עצום אפילו מתל אביב באחוזי הגיוס. המספר של אמנים וספורטאים שמשתחרים לגמרי משירות הוא בודדים בשנה, הקלות כאלו ואחרות מקבלים עוד כמה מאות. ויש לזה מכסה. אין שום השוואה לפטור תלמידי הישיבות שאין לו שום מגבלה כיום.
יבנה כתב:מכאן https://www.ynet.co.il/judaism/discours ... /bjatdeedt:
עיתון מעריב, 23.1.68 כתב:אתה למדת תורה לא פחות מכל אלה שחיים כאן בזכות אנשים שכמוך ושמשתמטים מן השירות בצה"ל בסיועם של אלה המכנים עצמם גדולי תורה
נכדתו תהילה אליצור כתב:אתה למדת תורה לא פחות מכל אלה שחיים כאן בזכות אנשים כמוך ומשתמטים משירות בצה"ל
הרב טוביה שולזינגר כתב:דמך בראשם של המשתמטים בני הישיבות
יבנה כתב:נטורי קרתא כתב:ארי שבחבורה כתב:צר לי אבל הכרוז הראשון הוא תועבה. לא כך עונים את המעוקות ולא כך כותבים לסב שכול שאיבד שלושה נכדים, וכל התירוצים של אורייתא קמרתחא ביה הם עלבון לאינטיליגנציה ולתורה, והעובדה שהוא גם רץ ומפרסם את המכתב הזה בראש כל חוצות (אמנם בהשמטת שם הנמען אבל כל אחד מבין בדיוק למי הוא נכתב) היא פשוט בושה וחרפה.
עבירה גוררת עבירה. הסיפור על פרופ' א"א אורבך הוא המצאה מרושעת והוצאת שם רע.
מכאן https://www.ynet.co.il/judaism/discours ... /bjatdeedt:
״סבא שלי, פרופסור אפרים אלימלך אורבך, דמות מוכרת וידועה בעולם מדעי היהדות, נשא על הקבר דברים קצרים ואני מצטטת אותם: 'היית איש אמת ומעולם לא אמרת שקר. ומאחר שהיית איש אמת גם אני אומר דבר אמת'. שם, בתוך הדברים הקצרים והכואבים שהוא נשא, הוא אמר את המשפט הבא: 'אתה למדת תורה לא פחות מכל אלה שחיים כאן בזכות אנשים כמוך ומשתמטים משירות בצה"ל'. אני גדלתי ככה", היא מסכמת.״
פרנקל תאומים כתב:מי זאת הנכדה המדופלמת?
עקביה כתב:המכתב הראשון משאיר רושם קשה, אבל אני משער שחסר לנו (עכ"פ לי) ההקשר.
מן הסתם הוא נכתב בתגובה למשהו שכתב או אמר הרב שמואל יניב (חמיו של חגי לובר, אביו של יונתן הי"ד).
מישהו יודע במה מדובר?
נטורי קרתא כתב:יבנה כתב:מכאן https://www.ynet.co.il/judaism/discours ... /bjatdeedt:
יש לחשוש שהאגדה התפתחה ככדור שלג. במקור שקישרת אליו חוזרת נכדתו ד"ר תהילה אליצור (שכנראה עדיין לא נולדה בשעת ההספד ההוא) מילה במילה על הדיווח בעיתון מעריב למחרת ההלוויה, אבל מלבד המילה "משתמטים" החוזרת בציטוט של הרב שולזינגר, אין שום מכנה משותף בין הדברים.עיתון מעריב, 23.1.68 כתב:אתה למדת תורה לא פחות מכל אלה שחיים כאן בזכות אנשים שכמוך ושמשתמטים מן השירות בצה"ל בסיועם של אלה המכנים עצמם גדולי תורהנכדתו תהילה אליצור כתב:אתה למדת תורה לא פחות מכל אלה שחיים כאן בזכות אנשים כמוך ומשתמטים משירות בצה"להרב טוביה שולזינגר כתב:דמך בראשם של המשתמטים בני הישיבות
יבנה כתב:אם תעיין בכתבה שציינתי אליה, הנושא הוא פעילות הנכדה לגייס חרדים, ובהקשר לזה מביאה את דברי סבה, ומסכמת שככה היא גדלה.
בנוסף בערך א״א אורבך בויקיפדיה כתוב: ״בשנת 1966 הקים את "התנועה ליהדות של תורה", שחרתה על דגלה את הפצתה של היהדות בדרכי נועם. בהקשר זה, התנגד אורבך לחקיקה דתית ולשחרורם של תלמידי הישיבות משירות בצה"ל״. אך לא הביאו שום סימוכין לכך.
קו ירוק כתב:אתה מתכוון שאנחנו צריכים לפטור כיום את הבעיה שנוצרה ע"י החילוניים בדרך שהם רוצים???? חד משמעית לא!
אתה שואל באיזה דרך כן? זה לא רלוונטי, כי הדברים לא ישנו את התנהלות השלטון החילוני במאומה!
אז גם אתה - של נעליך מעל רגליך.
נטורי קרתא כתב:יבנה כתב:אם תעיין בכתבה שציינתי אליה, הנושא הוא פעילות הנכדה לגייס חרדים, ובהקשר לזה מביאה את דברי סבה, ומסכמת שככה היא גדלה.
בנוסף בערך א״א אורבך בויקיפדיה כתוב: ״בשנת 1966 הקים את "התנועה ליהדות של תורה", שחרתה על דגלה את הפצתה של היהדות בדרכי נועם. בהקשר זה, התנגד אורבך לחקיקה דתית ולשחרורם של תלמידי הישיבות משירות בצה"ל״. אך לא הביאו שום סימוכין לכך.
בוודאי עיינתי בכתבה שציינת אליה, ומשם דליתי את הציטוט של ד"ר תהילה אליצור.
ברם, לא השכלתי לרדת לסוף דעתך, אם אתה מחזק את טענתי שאין בסיס עובדתי ל"ציטוט" של הרב שולזינגר (ושהוא הלך שולל אחרי רוח הדברים של נכדתו, ובעצם השליך על הפרופ' את דעתה של נכדתו), או שמא כוונתך לטעון שאין באמת פער מהותי בין הציטוט המדווח בעיתון דאז (הזהה לחלוטין לדבריה של נכדתו, וברור שהיא הקריאה ממנו) לבין הציטוט של הרב שולזינגר.
אגב, אברהם יהודה אורבך נפל (זו היתה תאונת עבודה במסגרת חיל תותחנים) בי"ח בטבת תשכ"ח, ולא בשלהי תשכ"ז.
נטורי קרתא כתב:קו ירוק כתב:אתה מתכוון שאנחנו צריכים לפטור כיום את הבעיה שנוצרה ע"י החילוניים בדרך שהם רוצים???? חד משמעית לא!
אתה שואל באיזה דרך כן? זה לא רלוונטי, כי הדברים לא ישנו את התנהלות השלטון החילוני במאומה!
אז גם אתה - של נעליך מעל רגליך.
אז בעצם אתה מגלה כאן שצועקים סתם בשביל לצעוק ולפרוק עצבים, בלי שום תוכנית חילופית?
פרנקל תאומים כתב:מה אמר הרב יניב?
פרנקל תאומים כתב:ולחסומים אל תהי תקווה?
יהושפט כתב:כמדומה שבאיזה ראיון ברדיו, חיפשתי וזה מה שמצאתי, מעבר לזה חסום לי
יהושפט כתב:כמדומה שבאיזה ראיון ברדיו
בתוכנית "בחצי היום השישי" בכאן רשת ב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים