א. היכי תימצי שפורים קטן הנעשה באדר א' חשוב יותר מפורים גדול הנעשה באדר ב' ?
ב. היכי תימצי שאנו מזכירין את שמו של עמלק אעפ"י שיש ענין למחותו ולא להזכיר את שמו?
ג. היכי תימצי שאדם בן פרזים יקרא בשני ימים את המגילה בברכה בשנה אחת (לא במקרה שהיה במוקפין אלא היה רק בפרזים)?
ד. היכי תימצי שבהחלטה של אדם אחד, יתהפך הדין של עיר שלימה מחיוב של פורים ביום י"ד לפורים דמוקפין ולהיפך?.
ה. היכי תימצי בן כרך שקורא בי"ד אף שאינו נמצא בערי הפרזות?
ו. היכי תימצי שני שכנים אחד קורא את המגילה בי"ד ואחד בט"ו?
ז. היכי תימצי שלא יכול לברך על המגילה ואם מישהו נכנס לחדר יכול לברך?
ח. היכי תימצי שאם הוא יהיה בן חורין הוא לא יוכל להוציא את המגילה, ואם יהיה עבד כנעני יוכל להוציא?
ט. היכי תימצי הלכה בקריאת המגילה קיימת רק כשפורים חל במוצ"ש?
י. היכי תימצי שאדם יברך על קריאת המגילה כאשר קורא מתוך חומש ולא מתוך מגילה כשירה?
יא. היכי תימצי ישראל שנמצא בפורים במקום ולא שמע מגילה בשום מקום ולא חייב במגילה?
יב. היכי תימצי אדם שומע מגילה מבר חיובא ומתכוין הקורא להוציאו ואף על פי כן לא יצא יד"ח?
יג. היכי תימצי קריאת מגילה שאם היו מנין של עשרה אנשים בשעת הקריאה אף אחד מהם לא יצא ידי חובה, אבל אם היה פחות מעשרה אנשים כולם יצאו יד"ח?.
יד. היכי תימצי קריאת מגילה שיש עשרה אנשים, ורק אם אחד מהם ישן בשעת הקריאה הם יוצאים יד"ח.
טו. היכי תימצי דבר שעושים לעורר הקטנים שלא יישנו בפורים (כמו שמצאנו בפסח שלא יישנו התינוקות)?
טז. היכי תימצי שאומרים לקהל שעדיף להלכה שיקראו את המגילה בכל אחד ביחידות בביתו ולא בבית הכנסת בציבור?
יז. היכי תימצי במגילה 'פחות' שהוא יותר?
יח. היכי תימצי שאיש לא יוכל להוציא איש בקריאת מגילה, אבל אשה או עבד יוכלו להוציא איש במגילה. (אפילו שכתבו התוס' במגילה (ד.) בשם הבה"ג דנשים חייבות בשמיעת מגילה, ואינם מוציאות אנשים במגילה).
יט. היכי תימצי עיר שזמנה היה לקרוא בט"ו ופתאום באמצע פורים נשתנה זמנה לקרוא בי"ד.
כ. היכי תימצי שאדם אוכל סעודת פורים בלילה ויצא ידי חובתו (הרי סעודת פורים שאכלה בלילה לא יצא)?
כא. היכי תימצי מצוה בפורים שנשים אסור להם לקיים אותה (אפילו שאף הן היו באותו הנס, והן חייבות בכל מצוות היום)?
כב. היכי תימצי בני משפחה שיושבים לסעודת פורים - חלק מהמשפחה מותר להם ליטול ידיים לסעודה, וחלק מהמשפחה לא יכולים ליטול ידיים לסעודה?
כג. היכי תימצי אביון שאפשר לתת לו רק מתנות לאביונים ולא משלוח מנות?
כד. היכי תימצי אביון שאפשר לתת לו רק משלוח מנות ולא מתנות לאביונים?
כה. היכי תימצי שנותן צ'ק עבור מתנות לאביונים, הצ'ק לא נפדה ולא יפדה בעתיד, ובכל אופן הוא קיים בצ'ק זה מתנות לאביונים.
כו. היכי תימצי שנותן מתנות לאביונים לאדם אחד בלבד ויוצא ידי חובה.?
כז. היכי תימצי שאם יתן שתי מנות בנפרד יצא יד"ח משלוח מנות, ואם יתן אותם ביחד לא יצא יד"ח?
כח. היכי תימצי ששולח משלוח מנות אחד לשני אנשים [בלי שהמשלו"מ חזר אליו באמצע], ויוצא ידי חובת מצות משלוח מנות פעמיים?
כט. היכי תימצי ששולח מנה אחת בלבד ויוצא בזה יד"ח משלוח מנות?
ל. היכי תימצי שמותר לשלוח לאבל משלוח מנות?
לא. היכי תימצי שנתן משלוח מנות ולא יצא ידי חובתו?
לב. היכי תימצי שרוצה לתת משלוח מנות ואנו אומרים לו אסור לך לתת?
לג. היכי תימצי שראובן שלח משלוח מנות לשמעון בפורים, ולאחר זמן עשה ראובן משהו, ונתבטלה המצוה למפרע?
לד. היכי תימצי דבר שבקידושין נחשב כנתינה אבל לגבי משלוח מנות ומתנות לאביונים לא יועיל?
לה. היכי תימצי נותן משלוח מנות אחר השקיעה ויוצא ידי חובה?