וכי א"א לארח או להתארח אצל אבל? ומה יהיה החיסרון אם ישלח לו מנה ל'אירוח' בלי הקנאה?שו"ע סי' תרצו כתב:יש מי שאומר שהאבל חייב לשלוח מנות. הגה: אבל אין שולחין לאבל כל י"ב חדש (מהרי"ל), וכמו שיתבאר בי"ד סי' שפ"ה, עיין שם. ואם אין בעיר אלא האבל עם אחר, חייב לשלוח לאבל כדי לקיים לשלוח מנות, אא"כ מחל האבל על מנתו (מהריב"ש).
עזריאל ברגר כתב:ממ"ש שאפשר לצאת י"ח משלוח מנות בהזמנת אורח - משמע ברור שלא חייבים קנין, דהלא אורח אינו קונה קנין גמור!
סגי נהור כתב:ושאלה הפוכה: מנהל מוסד או ארגון שמעניק בפורים משלוחי מנות יוקרתיים לנדיבים וכדומה מכספי המוסד - האם יוצא בזה י"ח משלוח מנות (כך נראה מסברא לפענ"ד), או שצריך מלבד זאת לחפש מישהו לתת לו ופלים ובמבה?
סגי נהור כתב:מנהל המוסד צריך לשמור על קשר אישי עם אנשים אלה. לשם כך הוא נוהג כלפיהם במחוות אישיות ידידותיות, רוכש עבורם מתנות וכו'.
אינני רואה סיבה להגדיר זאת כמתנת המוסד לתורם, ולא כתקציב של המוסד עבור הקשר בין המנהל לתורם.
עושה חדשות כתב:האם יש בפוסקים דיון לגבי עיירות המסופקות, מה יעשה אבל שאסור בנתינת מתנות סתם, ומותר במשלוח מנות (תרצו,ו), כיצד ינהג בספק.
עזריאל ברגר כתב:אגב, מה המקור לאיסור מתנות לאבל?
לבי במערב כתב:עזריאל ברגר כתב:אגב, מה המקור לאיסור מתנות לאבל?
רמ"א ביו"ד סו"ס שפה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים