קרית מלך כתב:למה לדון בדיונים תיאורטיים, נמתין להכרעת בג"ץ שתאשר את התנאים ונדון אז.
כמה עלינו להודות שהרפורמה המשפטית לא עברה ושופטי בג"צ לא הוחלפו. רק כך נוכל להמשיך להשליך על בג"צ יהבנו, שהוא ידאג להמשך הפטור מהגיוס.
קרית מלך כתב:למה לדון בדיונים תיאורטיים, נמתין להכרעת בג"ץ שתאשר את התנאים ונדון אז.
מי הזכיר 'פריסת כחות'? מדובר על מיקומם של כחות שאינם חיוניים (שגם אינם נושאי־נשק. השימוש בל"ז הוא טכני בלבד, וק"ל).בן אליהו כתב:זה לא מדוייק. אני שומע מתלמידי המגוייסים בגיזרת הצפון, דברים שונים לחלוטין. הן על עיבוי כוחות משמעותי והן על פריסה רחבה של כוחות.
חרסון כתב:[א] מצחיק קצת לנהל את הדיון הזה כששנינו (אני מעריך) לא מכירים את הצבא מבפנים. ובכל זאת הערות פשוטות:
.
ג. אין לי מושג אלו פעולות נקט הצבא לצמצום האבטלה ואיזה לאו. אבל ככלל יש לזכור שלמערכות כבדות, בטח מסורבלות כמו הצבא, לוקח זמן רב להשתנות.
ד. לא שירתתי מעולם בצבא, אבל מעולם לא שמעתי על אבטלה סמויה בכוחות הקרביים. באלו שאינם קרביים אכן לא דווח על מחסור כלל.
ה. לגבי הקריטוריונים שלך לרצון אמיתי, אני אינני פסיכולוג או בוחן כליות ולב. ע"פ שו"ע אומן נאמן על אומנתו, ומומחי הבטחון נאמנים לטעון שהם זקוקים לתוספת כח אדם. זכותי לטעון שאני מעדיף שהם יקחו מישהו אחר, או שגיוס לומדי תורה הוא סכנה גם מדין פיקו"נ, או שאין תנאים המאפשרים, וכו' וכו'. הכל לגיטימי, ובלבד שנתמקד בעיקר, נישאר מחוברים לשו"ע ולמציאות, ולא נסטה לדון בהבלים. (למרות שכבר אמר החכם שבקורונה הוכח שאין דבר שנוי במחלוקת יותר מן המציאות...).
נטורי קרתא כתב:קרית מלך כתב:למה לדון בדיונים תיאורטיים, נמתין להכרעת בג"ץ שתאשר את התנאים ונדון אז.
כמה עלינו להודות שהרפורמה המשפטית לא עברה ושופטי בג"צ לא הוחלפו. רק כך נוכל להמשיך להשליך על בג"צ יהבנו, שהוא ידאג להמשך הפטור מהגיוס.
תא חזי כתב:בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
לו יהי כדבריך, ונכון, בחצי השנה האחרונה, רבים בתקשורת משווים את המצב ל"מלחמת העצמאות" השניה.... כל אחד מטעמיו הוא. נלך עם זה.
אז עוד לפני דברי הר"מ חדש בעניין מלחמת של"ג, מה לגבי דברי המתנגדים לגיוס בני-ישיבות עוד בזמן "מלחמת העצמאות" (הראשונה)?
פרשה שגם לגרי"מ חרל"פ (הנערץ ונקדש בפי כל חניכי הציונות הדתית, וכזה שבוודאי ראה במדינה ערך רוחני חשוב ועצום אליבא דידיה ודרביה) היה חלק בה, ולא בצד שאתה נמצא בו... (וי"א שבגלל דבריו/או דברי תלמידיו נקרע הקרע בינו לבין הרצי"ה).
קרית מלך כתב:את יהבנו משליכים אנו על ה' וכפי שנגיד כולנו בקרוב בס"ד "אלא שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם".
צופה_ומביט כתב:קרית מלך כתב:את יהבנו משליכים אנו על ה' וכפי שנגיד כולנו בקרוב בס"ד "אלא שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם".
תפילתנו היא שבפסח הבעל"ט נגיד כולנו בשמחה בלשון עבר "שבכל דור ודור עמדו עלינו לכלותנו והקב"ה הצילנו מידם" הצלה עולמית. [וכן בשאר נוסח ההגדה]. "הנה אלוקינו זה קיווינו לו ויושיענו, זה ה' קיווינו לו, נגילה ונשמחה בישועתו".
ישעיהו לוריא כתב:כשמדברים על המצב היום, מדברים על אי גיוס החרדים. חרדים כקבוצה מובחנת ומוגדרת.
ביניהם רבים רבים שרק מגדירים עצמם כחרדים, אבל חיים בכל הוויתם כחילוניים. שטריימל או חליפה, אבל כל כולם חלק מההוויה.
כשהחל הדיון העיקש והמר, הוא היה בעיקר מול תלמידי ישיבות. פטור לתלמידי ישיבות,
אבל אני חושב שאם החרדים ידברו על דיחוי לתלמידי ישיבה שתורתם אומנותם, אז גם בזמן מלחמה קיומית, יש סיכוי שיבינו יותר, כפי שבתש’’ח, הסכימו המפקדים והשלטונות עם ראשי הישיבות שבחורי הישיבות יתאמנו מעט מאוד ויקבלו דיחוי משירות בצבא.
זה שתלמידי הישיבות בסופו של דבר כמעט גם לא התאמנו, זה עניין אחר,
אבל כשאתה מדבר על תלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, זה יותר קל.
כמובן, תלמידי ישיבות אלו לא יוכלו לעצור טרמפים ולא לעשות מנגלים בגן סאקר.
איך עושים את זה? איני יודע, אבל כשהדיחוי היה לקבוצה כזאת, ובאמת או שלמדו היטב 100 אחוז או שהלכו לצבא, כולל כל שומרי המצוות, זה התעכל בגרון די בקלות.
אליסף כתב:תא חזי כתב:בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
פרשה שגם לגרי"מ חרל"פ (הנערץ ונקדש בפי כל חניכי הציונות הדתית, וכזה שבוודאי ראה במדינה ערך רוחני חשוב ועצום אליבא דידיה ודרביה) היה חלק בה, ולא בצד שאתה נמצא בו... (וי"א שבגלל דבריו/או דברי תלמידיו נקרע הקרע בינו לבין הרצי"ה).
מה הספור עם הקרע? לא שמעתי מעולם
אולי כוונת הרב תא חזי שליט"א ליחסים שהיו בין הרצי"ה לבין הרב יצחק אריאליבן אליהו כתב:אליסף כתב:תא חזי כתב:בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
פרשה שגם לגרי"מ חרל"פ (הנערץ ונקדש בפי כל חניכי הציונות הדתית, וכזה שבוודאי ראה במדינה ערך רוחני חשוב ועצום אליבא דידיה ודרביה) היה חלק בה, ולא בצד שאתה נמצא בו... (וי"א שבגלל דבריו/או דברי תלמידיו נקרע הקרע בינו לבין הרצי"ה).
מה הספור עם הקרע? לא שמעתי מעולם
לא שמעת כי לא היה
פלוריש כתב:אולי כוונת הרב תא חזי שליט"א ליחסים שהיו בין הרצי"ה לבין הרב יצחק אריאליבן אליהו כתב:אליסף כתב:תא חזי כתב:בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
פרשה שגם לגרי"מ חרל"פ (הנערץ ונקדש בפי כל חניכי הציונות הדתית, וכזה שבוודאי ראה במדינה ערך רוחני חשוב ועצום אליבא דידיה ודרביה) היה חלק בה, ולא בצד שאתה נמצא בו... (וי"א שבגלל דבריו/או דברי תלמידיו נקרע הקרע בינו לבין הרצי"ה).
מה הספור עם הקרע? לא שמעתי מעולם
לא שמעת כי לא היה
בברכה המשולשת כתב:מצ"ב מאמר של ת"ח שליט"א שפורסם היום. יש בו דברים שאינני מסכים עמו, אבל יש בו גם דברים נכונים מאוד
איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:מצ"ב מאמר של ת"ח שליט"א שפורסם היום. יש בו דברים שאינני מסכים עמו, אבל יש בו גם דברים נכונים מאוד
דברים חשובים מאד.
האם הכותב הוא הרב ר' אברהם ליפשיץ מאלון שבות מח"ס צורתא דשמעתתא?
ומה היא ישיבת שלום בוניך?
איש_ספר כתב:דברים חשובים מאד.
בן אליהו כתב:איש_ספר כתב:דברים חשובים מאד.
דברים חלקיים מאוד. זווית מסויימת בלבד ולפיכך גם ההסתכלות הנוצרת מהם היא מוטעית. "משפטי ה' צדקו יחדיו" דווקא כשהם יחדיו אז צדקו
פלוריש כתב:איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:מצ"ב מאמר של ת"ח שליט"א שפורסם היום. יש בו דברים שאינני מסכים עמו, אבל יש בו גם דברים נכונים מאוד
דברים חשובים מאד.
האם הכותב הוא הרב ר' אברהם ליפשיץ מאלון שבות מח"ס צורתא דשמעתתא?
ומה היא ישיבת שלום בוניך?
אלו שני אנשים שונים עם אותו שם.
וישיבת שלום בניך היא "ישיבה קטנה" (כלומר לא "ישיבה תיכונית") לציבור הדת"ל, בראשות הרב מוטי טאו, הבן של הרב צבי טאו (אולם זו לא ישיבה בהכרח מהקו של הר המור,יש שם תלמידים גם בסגנונות אחרים)
פלוריש כתב:וישיבת שלום בניך היא "ישיבה קטנה" (כלומר לא "ישיבה תיכונית") לציבור הדת"ל
איש_ספר כתב:ומה היא ישיבת שלום בוניך?
שילה צבי כתב:איש_ספר כתב:ומה היא ישיבת שלום בוניך?
שלום בניך היא ישיבה קטנה, מקום מאוד מאוד מיוחד. פעם אמרתי לאחד הרמי"ם שם שאפשר להבין על מה האדמו" מפיאסצ'נה דיבר בספרו בני מחשבה טובה. חבורה שעוסקת ביראת ה' ובעבודתו. הרבנים שם גם מיוחדים ביותר
הרואה כתב:פלוריש כתב:וישיבת שלום בניך היא "ישיבה קטנה" (כלומר לא "ישיבה תיכונית") לציבור הדת"ל
צ"ל חרד"לי (אם הם לא אז מי כן...).
במחכ"ת, כנראה צ"ל: ולכן מובן מאד וכו'.איש_ספר כתב:ולכן לא מובן מה מיהרת להגיב ולהסתייג.
ישעיהו לוריא כתב:
נ.ב הודעה זאת ניסיתי לשלוח עשרות פעמים ובכל פעם המערכת מתנתקת. בסוף הוא נשלח בלי הקבצים המצורפים.
המערכת מאוד גרועה בימים האחרונים, אבל האשכול המלין על כך נמחק...
א. ייש"כ על העדכון.איש_ספר כתב:ישעיהו לוריא כתב:המערכת מאוד גרועה בימים האחרונים, אבל האשכול המלין על כך נמחק...
[א] אכן יש תקלה. מנסים לטפל.
[ב] לא מאמין שהאשכול נמחק, כנראה עבר למקו"א.
בן אליהו כתב:מניין לך שהצבא לא מוכן לדרישות הנ"ל?
ישעיהו לוריא כתב:והשבוע זה הרב הראשי שמציע גם לשקול לשלול את הזכות לגור בארץ הזאת.
אתמהה.
נוריאל עזרא כתב:ישעיהו לוריא כתב:והשבוע זה הרב הראשי שמציע גם לשקול לשלול את הזכות לגור בארץ הזאת.
אתמהה.
כבר קדמו אביו הגרע"י זצ"ל ועוד אחרים כפי שפורסם באיז מקומות. ולא שלל את הזכות לגור בארץ חדא שמן הסתם הדברים נאמרים כגוזמא וגם אם ברצינות יגור מי שירצה ומי שירצה לבניו ילמדו בישיבות ולא יתגייס יש לו דרך יגור בחו"ל ואם ירצה יחזור כשילדיו יהיו בגיל פטור.
ישעיהו לוריא כתב:נוריאל עזרא כתב:ישעיהו לוריא כתב:כל דבר תלוי כיצד ואיך אמרוהו. באלו נסיבות והקשרים ציבוריים.
לגבי הרב הנ"ל לא קשה מידי דהלא תרי ארץ ישראל איכא.
נוריאל עזרא כתב:ישעיהו לוריא כתב:והשבוע זה הרב הראשי שמציע גם לשקול לשלול את הזכות לגור בארץ הזאת.
אתמהה.
כבר קדמו אביו הגרע"י זצ"ל ועוד אחרים כפי שפורסם באיז מקומות. ולא שלל את הזכות לגור בארץ חדא שמן הסתם הדברים נאמרים כגוזמא וגם אם ברצינות יגור מי שירצה ומי שירצה לבניו ילמדו בישיבות ולא יתגייס יש לו דרך יגור בחו"ל ואם ירצה יחזור כשילדיו יהיו בגיל פטור.
יעוין כאן, וכן:עקביה כתב:(מי הכותב?)
לבי במערב כתב:יעוין כאן, וכן:עקביה כתב:(מי הכותב?)
https://www.prog.co.il/threads/%D7%90%D ... 7%A9%D7%90
https://tora-forum.co.il/threads/%D7%94 ... 7%AA%D7%99
אליסף כתב:אני מאד מודאג ממצבינו אחרי המלחמה, נהיה תחת מתקפה שלא היתה כדוגמתה אולי מאז קום המדינה בנושא הגיוס.
אני טועה?
כוחנו הפוליטי יהיה חזק דיו לעמוד במתקפה זו?
בן אליהו כתב:למה החרדים לא מתגייסים? ראש הישיבה הגר"י אייכנשטיין עושה סדר בסוגיה הכי בוערת https://www.kikar.co.il/haredim-news/saz2ps
כמה שקרים! כמה גילוי פנים בתורה שלא כהלכה! כמה שכל עקום! מזעזע.
אך נחמה אחת יש: "קושטא קאי שיקרא לא קאי" ואין כל ספק שמכתבים מסוג הנ"ל רק חושפים את האמת ומקרבים את סופו של השקר וההטעיה בדמות אי גיוסם הגורף של חרדים לצה"ל, וסוף האמת לנצח
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 364 אורחים