ישעיהו לוריא כתב:תמצית שיחת י’’ב שבט תשפ’’ד בחצר ויז’ניץ מרכז.
תחת שיהיה כל אחד מכריז על השתייכותו למחננו בגו זקוף ובנשיאות ראש, מתוך הכרה פנימית כי ויז'ניץ היא משוש חייו, ומתוך כך היא הראשון בסדר הקדימה והחשיבות שבמהלך מחשבתו, רגשותיו ואורחות חייו, הנה למעשה רואים אנו כי לעיתים תפסה ויז'ניץ את מקומה בתחתית הסולם האישי...
כי קודם כל יחשבו חשבונות שונים, מנהלים 'משפחתון' - ראשית כל אביו ואימו, חמיו וחמותו, זקנו וזקנתו, אחיו וגיסיו וכן הלאה... ובסוף: ויז'ניץ... הרי חוזרים אנו חלילה לימי קדם...
לעומת זאת שח לי אחד מנכדי שהשתתף בשמחה משפחתית בחוג מסויים והופיע שם אחד הקרובים שהינו מקבוצת המתנגדים החריפים לחוג זה, אך עקב קרבתו נאלץ המחותן לכבדו לרקוד עם החתן, אך כל בני המשפחה שרקדו במעגל, סובבו את ראשם מפניו... זאת יען החסידות היא ברום המעלה, לפני קשרי המשפחה!.
צופה_ומביט כתב:איך המטומטמים האלה לא קולטים את זה. זה מול העיניים יותר מכל דבר אחר בדרשות הבלתי נגמרות והקבועות הללו.
אליסף כתב:ישעיהו לוריא כתב:תמצית שיחת י’’ב שבט תשפ’’ד בחצר ויז’ניץ מרכז.
מה היה בי"ב שבט תשס"א? (מוזכר בדרשה)
לשם כך העמדנו ומינינו את בני שליט"א, מיין לעכטיגער זוהן, אשר בקיא בנבכי ויז'ניץ וכבר עבר הרבה בחייו, למען יעביר את שבט הביקורת על כל אחד ואחד מתוך המחנה מה מעמדו בהתקשרותו לויז'ניץ [לצערנו עם אלו שכבר פשה בהם הרקבון, הריהו מעוות לא יוכל לתקון], "
"אכן מן הציבור נדרש להעניק לו סמכות מלאה. למי יש שאלה, יגש אליו ויציע ספקותיו ושאלותיו, והוא יקבל את האברכים וידריכם, להסיר מהם כל מונע ומפריע."
"ואני תקוה ותפילה לבורא כל העולמים, בזכות זקני הקדושים, בזכות בני שליט"א, בזכות מיינע הייליגע זיידעס און אלע ויז'ניץ קנאפ שהיו מקושרים בעבותות, שיתחילו מעתה חיים חדשים, מ'זאל זעהן מיט וועמען מ'גייט צום טיש. ואקוה שבני שליט"א וועט קענען ווייטער פיהרן די עדה אזויווי ס'דארף צו זיין, אבער מיט א שטארקייט. כאמור לדרוש ולבחון כאו"א - ווי ביסטו, ווי ביסטו מקושר?! ואכן דבר גדול נטל על עצמו:"
"והנני מברך את בני שליט"א ער זאל קענען ווייטער פיהרן די עדה פון ויז'ניץ, מורשת הקדושה עוד מזקני הק' ה"אהבת שלום", ס'איז א הייליגער זאך דאס ווארט ויז'ניץ, וישקיע כוחות רבים בעבודת חינוך הדורות, להעמיד ולכונן חַיִל נאמן להאחד יחיד ומיוחד ית"ש"
בריה נמוכה כתב:חלק מתמלול דבריו של הישועת משה שמצאתילשם כך העמדנו ומינינו את בני שליט"א, מיין לעכטיגער זוהן, אשר בקיא בנבכי ויז'ניץ וכבר עבר הרבה בחייו, למען יעביר את שבט הביקורת על כל אחד ואחד מתוך המחנה מה מעמדו בהתקשרותו לויז'ניץ [לצערנו עם אלו שכבר פשה בהם הרקבון, הריהו מעוות לא יוכל לתקון], "
"אכן מן הציבור נדרש להעניק לו סמכות מלאה. למי יש שאלה, יגש אליו ויציע ספקותיו ושאלותיו, והוא יקבל את האברכים וידריכם, להסיר מהם כל מונע ומפריע."
"ואני תקוה ותפילה לבורא כל העולמים, בזכות זקני הקדושים, בזכות בני שליט"א, בזכות מיינע הייליגע זיידעס און אלע ויז'ניץ קנאפ שהיו מקושרים בעבותות, שיתחילו מעתה חיים חדשים, מ'זאל זעהן מיט וועמען מ'גייט צום טיש. ואקוה שבני שליט"א וועט קענען ווייטער פיהרן די עדה אזויווי ס'דארף צו זיין, אבער מיט א שטארקייט. כאמור לדרוש ולבחון כאו"א - ווי ביסטו, ווי ביסטו מקושר?! ואכן דבר גדול נטל על עצמו:"
"והנני מברך את בני שליט"א ער זאל קענען ווייטער פיהרן די עדה פון ויז'ניץ, מורשת הקדושה עוד מזקני הק' ה"אהבת שלום", ס'איז א הייליגער זאך דאס ווארט ויז'ניץ, וישקיע כוחות רבים בעבודת חינוך הדורות, להעמיד ולכונן חַיִל נאמן להאחד יחיד ומיוחד ית"ש"
איש גלילי כתב:אינני יודע על אלו שנים אתה מדבר (ואינני יודע את גילך), אולם בשנים שהרבי ז"ל היה חלש (תשס"ג-תשע"ב) - מי שניהל את ה'באטע' היה האח הגדול, והאח הקטן כלל לא היה באזור.
מ"מ, אם אתה מדבר על ארוע מסוים שהיה בשנים שלפני כן, א"כ מדובר בהחלט לפני תחילת גיבוש "השיטה הקדשה", אדמו"ר זה בעצמו היה מנמנם בטיש של אביו לעיני כל הקהל.
בריה נמוכה כתב:אליסף כתב:ישעיהו לוריא כתב:תמצית שיחת י’’ב שבט תשפ’’ד בחצר ויז’ניץ מרכז.
מה היה בי"ב שבט תשס"א? (מוזכר בדרשה)
אז אסף רמ"מ לראשונה את נאמניו וחידש בפניהם שיסוד היסודות של ויזניץ הוא התבטלות גמורה של כל האישיות לרבי הקדוש והטהור,
באמצע הכינוס נכנס אביו הישועות משה והקשיב לדבריו בהסכמה ואח"כ נעמד לדבר
וג"כ האריך בזה, ואני זוכר מהקלטה שאמר - יש חסידים שחושבים שהם מבינים יותר טוב מההליגער רבי
אך צריכים לדעת שההליגער רבי מבין הכי טוב -
ההקלטות נפוצים מאוד
[ויש לדעת שלכאורה דבריו נסובים כלפי המרידות באדמורותו - כמו שהיה כמה פעמים בויזניץ שיש כאלו שחלקו על דעותיו ומרדו בו וגם בנו ר' ישראל רוחק באשמה שרוצה למרוד בו - מכאן ועד לייסד שיטה חדשה בעבודת השם המרחק רב מאוד]
חלק מתמלול דבריו של הישועת משה שמצאתילשם כך העמדנו ומינינו את בני שליט"א, מיין לעכטיגער זוהן, אשר בקיא בנבכי ויז'ניץ וכבר עבר הרבה בחייו, למען יעביר את שבט הביקורת על כל אחד ואחד מתוך המחנה מה מעמדו בהתקשרותו לויז'ניץ [לצערנו עם אלו שכבר פשה בהם הרקבון, הריהו מעוות לא יוכל לתקון], "
"אכן מן הציבור נדרש להעניק לו סמכות מלאה. למי יש שאלה, יגש אליו ויציע ספקותיו ושאלותיו, והוא יקבל את האברכים וידריכם, להסיר מהם כל מונע ומפריע."
"ואני תקוה ותפילה לבורא כל העולמים, בזכות זקני הקדושים, בזכות בני שליט"א, בזכות מיינע הייליגע זיידעס און אלע ויז'ניץ קנאפ שהיו מקושרים בעבותות, שיתחילו מעתה חיים חדשים, מ'זאל זעהן מיט וועמען מ'גייט צום טיש. ואקוה שבני שליט"א וועט קענען ווייטער פיהרן די עדה אזויווי ס'דארף צו זיין, אבער מיט א שטארקייט. כאמור לדרוש ולבחון כאו"א - ווי ביסטו, ווי ביסטו מקושר?! ואכן דבר גדול נטל על עצמו:"
"והנני מברך את בני שליט"א ער זאל קענען ווייטער פיהרן די עדה פון ויז'ניץ, מורשת הקדושה עוד מזקני הק' ה"אהבת שלום", ס'איז א הייליגער זאך דאס ווארט ויז'ניץ, וישקיע כוחות רבים בעבודת חינוך הדורות, להעמיד ולכונן חַיִל נאמן להאחד יחיד ומיוחד ית"ש"
ונתנו ידידים כתב:...
האם זה נכון שהשיטה הקדושה באמת מגיע מהישועות משה עצמו כמו שהביאו בהודעה זהבריה נמוכה כתב:...
חלק מתמלול דבריו של הישועת משה שמצאתילשם כך העמדנו ומינינו את בני שליט"א, מיין לעכטיגער זוהן, אשר בקיא בנבכי ויז'ניץ וכבר עבר הרבה בחייו, למען יעביר את שבט הביקורת על כל אחד ואחד מתוך המחנה מה מעמדו בהתקשרותו לויז'ניץ [לצערנו עם אלו שכבר פשה בהם הרקבון, הריהו מעוות לא יוכל לתקון], "
"אכן מן הציבור נדרש להעניק לו סמכות מלאה. למי יש שאלה, יגש אליו ויציע ספקותיו ושאלותיו, והוא יקבל את האברכים וידריכם, להסיר מהם כל מונע ומפריע."
"ואני תקוה ותפילה לבורא כל העולמים, בזכות זקני הקדושים, בזכות בני שליט"א, בזכות מיינע הייליגע זיידעס און אלע ויז'ניץ קנאפ שהיו מקושרים בעבותות, שיתחילו מעתה חיים חדשים, מ'זאל זעהן מיט וועמען מ'גייט צום טיש. ואקוה שבני שליט"א וועט קענען ווייטער פיהרן די עדה אזויווי ס'דארף צו זיין, אבער מיט א שטארקייט. כאמור לדרוש ולבחון כאו"א - ווי ביסטו, ווי ביסטו מקושר?! ואכן דבר גדול נטל על עצמו:"
"והנני מברך את בני שליט"א ער זאל קענען ווייטער פיהרן די עדה פון ויז'ניץ, מורשת הקדושה עוד מזקני הק' ה"אהבת שלום", ס'איז א הייליגער זאך דאס ווארט ויז'ניץ, וישקיע כוחות רבים בעבודת חינוך הדורות, להעמיד ולכונן חַיִל נאמן להאחד יחיד ומיוחד ית"ש"
עקביה כתב:האם נכון שה'ישועות משה' אמר שמקדיש של 'זנב' דייקא רועדים מלאכי החבלה?
ידוע על איזה חסידות גדולה מסוימת בארה"ב שהיה נהוג ככה... [שמעתי שלע"ע נתבטל קצת, מחמת ריבוי האברכים ....]עתניאל בן קנז כתב:ויש לעדכן את ראש הקבוצה לפני כל ל"ט (או כל ליל עונה, הוא לא זכר...).
עתניאל בן קנז כתב:שלא לדבר - וזה כבר ידוע ומפורסם - שהוא קובע להם את שידוכי ילדיהם. 'בת פלוני לפלוני'. לא משנה הבדלי גילים, מעמדות או רמת משכל. כפי ראות עיני הראש...
אראל כתב:.. ולע"ע בחסידות ... נהוג שהמנהיג קובע להם השידוכים ....
עתניאל בן קנז כתב:ויש לעדכן את ראש הקבוצה לפני כל ל"ט .
ונתנו ידידים כתב:עתניאל בן קנז כתב:ויש לעדכן את ראש הקבוצה לפני כל ל"ט .
בגור אצל הפני מנחם זה לא היה כך?
צופה_ומביט כתב:"ראש הקבוצה" שכתב הרב בן קנז היינו ראש הכת, שהוא עצמו המעורב בזה.
מה שהבאתם כעת מגור הכוונה שהיו מדברים ע"כ עם הרבי או עם הרעדנער?
בן מיכאל כתב:כן, וגם לפניו, אבל שם זה היה כבקשת דברי מוסר והתעוררות שיהיה לש"ש, ולא כהתערבות אישית.
ונתנו ידידים כתב:בן מיכאל כתב:כן, וגם לפניו, אבל שם זה היה כבקשת דברי מוסר והתעוררות שיהיה לש"ש, ולא כהתערבות אישית.
האם היו מחייבים בכך, או שזה היה ניהוג בעלמא?
ומי אמר שכאן זה שונה אולי זה גם בקשת מוסר?
בן מיכאל כתב:ונתנו ידידים כתב:עתניאל בן קנז כתב:ויש לעדכן את ראש הקבוצה לפני כל ל"ט .
בגור אצל הפני מנחם זה לא היה כך?
כן, וגם לפניו, אבל שם זה היה כבקשת דברי מוסר והתעוררות שיהיה לש"ש, ולא כהתערבות אישית.
אראל כתב:והמלכה ושתי הלא נענשה ב'זנב', על אשר היתה רגילה לכפות נערות יהודיות לעבוד לפניה בשבת קודש...., נראה שיש איזה קשר בין ה'זנב' לחסידים שוואנצאנים העובדים להרעבע בשבת....
בריה נמוכה כתב:אראל כתב:והמלכה ושתי הלא נענשה ב'זנב', על אשר היתה רגילה לכפות נערות יהודיות לעבוד לפניה בשבת קודש...., נראה שיש איזה קשר בין ה'זנב' לחסידים שוואנצאנים העובדים להרעבע בשבת....
וע"ז כבר אמרו בצחותשדרש רמ"מ הגר לשוואנצים שלו כך:
יודעים אתם על מה ולמה נענשה ושתי הלא לכאורה טענתה צודקת שאינה יכולה לבוא מפני זנבה
אלא כדברינו שאסור להתבייש בשוואנצנעס וע"ז נענשה שהתביישה בזה
זאב ערבות כתב:גליון אז נדברו ויקהל תשפ"ד - כיצד הופכים אנשים לכת
אברהם שרייבר כתב:מי שיכול להושיב אותך ליד סטנדר וגמרא ללמוד התוה"ק, וליד סידור להתפלל בכוונה, וכו', לא משנה איך, מה ולמה.
צופה_ומביט כתב:כהתחלה, ואי"צ להמשכים:
למשל הגמרא ביומא עב, ב שהלומד שלא לשמה [הגרוע, וביותר שלא ע"מ לעשות, עיין רש"י שם] נקרא רשע ויורש גהינום על תלמודו ומוטב לו שלא נברא והתורה לו סם המוות. א"כ המחנך ומלהיב מישהו ללמוד באופן כזה בדביקות רבה, בוודאי מחטיא אותו וגורם לו רעה גדולה.
אברהם שרייבר כתב:
אז איפה הוא האמת? מי שיכול להושיב אותך ליד סטנדר וגמרא ללמוד התוה"ק, וליד סידור להתפלל בכוונה, וכו', לא משנה איך, מה ולמה.
הרואה כתב:אברהם שרייבר כתב:
אז איפה הוא האמת? מי שיכול להושיב אותך ליד סטנדר וגמרא ללמוד התוה"ק, וליד סידור להתפלל בכוונה, וכו', לא משנה איך, מה ולמה.
איך מה ולמה להתפלל לא משנה.
למי להתפלל גם לא משנה?
צופה_ומביט כתב:אני לא מבין. האם חדש למעלתו שיש קנייני תורה, וכיצד ללמוד, ומה ללמוד, ולמה ללמוד? ועד כדי לומר שאין בזה נפק"מ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 304 אורחים