מעיין התורני כתב:תוכיח את מה שאמרת על פלאות התורה.
שלח צילום או מספר עמוד!
מסקרן בהחלט.
מעיין כתב:יש להבחין בין ספרים שנגיד שוכר לת"ח או לצוות שיוציאו לאור ספר בשמו וע"פ רוב הדברים מפורסמים וידוע ליודעים, ומ"מ ע"פ רוב גם בזה הנגיד מעורב בעריכת הספר ולפעמים גם מוסר שיעור מהחומר המוכן בענין זה וכדומה
ומאידך
לת"ח אמיתי שמוציא לאור ספר ומשתמש גם בת"ח אחרים מחבורתו או ממשפחתו לסייע עמו ולפעמים משאירין חותם
דבר הלכה יחוד, בסיוע הקהלת יעקב וי"א שהוא העיקר
משנה ברורה כפי עדות בנו וזה ישוב לכמה סתירות, ויש חולקים שעכ"פ בכתיבת הספר והנחתו והגהתו אין לזר חלק אתו.
דרכי תשובה יו"ד (מונקאטש) י"א שנעשה בסייע צוות ת"ח, ויש חולקים
גם תשובות גדולי עולם משמע מקצת מקומות שבאמצע כתיבת תשובות נסתייעו מתלמידיהם בסברא ומראי מקומות גם אם לא מזכירים שמם.
חד ברנש כתב:זה ש'אוצר פלאות התורה' כותב על עצמו "כתבתי" וכדומה בשעה שעושי דברו הממוממנים כתבו, זה לא כ"כ נורא,
יותר נורא, שהוא משתמש במראי מקומות שאחרים כתבו ביזע ובדמעות, ועם כיס נקוב, והוא לא מציין זאת וגם לא מכיר טובה על כך.
אברהם שרייבר כתב:חד ברנש כתב:זה ש'אוצר פלאות התורה' כותב על עצמו "כתבתי" וכדומה בשעה שעושי דברו הממוממנים כתבו, זה לא כ"כ נורא,
יותר נורא, שהוא משתמש במראי מקומות שאחרים כתבו ביזע ובדמעות, ועם כיס נקוב, והוא לא מציין זאת וגם לא מכיר טובה על כך.
כפי ידיעתי ובמה שראיתי הוא מציין מ"מ לכל המובא בספר
אראל כתב:שורת הספרים שי"ל ע"י 'מכון פרדס אליעזר' שע"י 'כולל דמשק אליעזר'....
שום אחד מהעורכים לא דרכו על מפתן 'כולל דמשק אליעזר'....
גיורא בשמי שמיא כתב:ויש אשר המחבר עצמו רוצה בעילום שמו, ולכן מתחבא מאחורי 'מו"ל' כמו שובה ישראל חלק א להגר"א וויינפעלד.
ולרשימת הרב זאב יש לצרף 'מ"ב מ"א' (אך לפחות שם כתוב בתוך כמה מן ההסכמות שנעשה ביחד עם חבר ת"ח), אך מסופקני אם עושים חסד עם המחברים לפרסם הדברים. שהרי משכיריהם משקיעים טבין ותקילין להתעטף בטלית שאינה שלהם, ואם מעתה יוודע בקרב רבים שאינה שלהם, חוששני שנפקח פרנסת שכיריהם.
אשר177 כתב:זקני ר' שלום לייב אייזנבך זצ"ל חיבר ספר על קדשים, ומכיון שלא היה לו כסף להדפיסו מכרו ליהודי אמריקאי שהוציא אותו בשם סבו של אותו יהודי, שם הספר הוא באר יצחק נדפס בירושלים בערך בשנת תרע
אשר177 כתב:זקני ר' שלום לייב אייזנבך זצ"ל חיבר ספר על קדשים, ומכיון שלא היה לו כסף להדפיסו מכרו ליהודי אמריקאי שהוציא אותו בשם סבו של אותו יהודי, שם הספר הוא באר יצחק נדפס בירושלים בערך בשנת תרע
חד ברנש כתב:זה ש'אוצר פלאות התורה' כותב על עצמו "כתבתי" וכדומה בשעה שעושי דברו הממוממנים כתבו, זה לא כ"כ נורא,
יותר נורא, שהוא משתמש במראי מקומות שאחרים כתבו ביזע ובדמעות, ועם כיס נקוב, והוא לא מציין זאת וגם לא מכיר טובה על כך.
ספרים וועלט כתב:חד ברנש כתב:זה ש'אוצר פלאות התורה' כותב על עצמו "כתבתי" וכדומה בשעה שעושי דברו הממוממנים כתבו, זה לא כ"כ נורא,
יותר נורא, שהוא משתמש במראי מקומות שאחרים כתבו ביזע ובדמעות, ועם כיס נקוב, והוא לא מציין זאת וגם לא מכיר טובה על כך.
יש כאן סתם הוצאת שם רע על מח"ס או"פ התורה.
הוא אכן איש אמיד ומשלם לתלמידי חכמים מופלגים שילמדו אתו בחברותא, אבל כל הספר נכתב על ידו בעצמו. ייתכן שהחברותא שלו מראה לו דברים והם נושאים ונותנים בצוותא. אך זה בהחלט לא כמו שזה מתואר פה.
זאב ערבות כתב:האם אתה אומר זאת מידיעה ודאית או מהשערה. קלא דלא פסק שהוא משלם לאברכים טבין תקלין עבור כל שטיקעל. בנוסף לא מסתבר שאיש עסקים יכתוב תוך שנים ספורות חמש כרכים עבי כרס עם קרוב לאלף עמ' כל אחד.
כי?ברמן כתב:ולפלא
ספרים וועלט כתב:זאב ערבות כתב:האם אתה אומר זאת מידיעה ודאית או מהשערה. קלא דלא פסק שהוא משלם לאברכים טבין תקלין עבור כל שטיקעל. בנוסף לא מסתבר שאיש עסקים יכתוב תוך שנים ספורות חמש כרכים עבי כרס עם קרוב לאלף עמ' כל אחד.
מידיעה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים