אראל כתב:זאב ערבות כתב:לבי במערב כתב:ר' שניאור ליימן לא דיבר בזה מידיעותיו, כ"א ע"פ סברא; ולפנינו איכא עדות מהנוכח בשעת מעשה. הבוחר יבחר.
מנין לך מנין דיבר מזה ר' ליימן? האם אתה יודע מה הן ידיעותיו? פגשת אותו פעם? דיברת אתו? הוא ידוע כבקי בנושא ודייקן ונוסע לקברות הצדיקים... וממתי סומכים על "עדות" של איש אחד בפרט שפעם מספר סיפור כזה ופעם סיפור אחר... והאם לא שמעת מימיך על אנשים שמספרים סיפורים מדמיונם שלא היו ולא נבראו או שיש להם איזה בסיס קלוש ומנפחים אותו... תקרא את מאמריו של ידידיך ר' מונדשיין בנושא ויאורו עיניך. אחרי שתרא אותם לא תאמין לאף סיפור, אפילו לא לסיפורים של ז"ע.
תכתוב שוב אותו תגובה, ובמקום ר' ליימן תכתוב ר' בערל שווארץ ור' יוסף שלר, והכל על מקומו יבא בשלום
בקיצור, בדרך זה יכולים להתפלפל כל אותו הלילה..., כל עוד שלא מביאים ראיות והוכחות מבוססים, אין טעם להכחיש או לקבוע אמיתות סיפור, אלא אם כן נוגע להלכה או להפקעת ממון מן המוחזק....
גם מונדשיין קבע אמינות בסיפורים שהי' מתאימים עם רוחו.....
אתה כנראה לא מכיר את ר' שניאור ליימן, לכן אתה כותב מה שאתה כותב... לדוגמא, איני בא להשוות אך רק לשם דוגמא, זה כמו שאתה תכתוב דבר מה בשם האדמור מסאטמאר (ר' יואליש) שאתה לא צריך שאפרט לך את גדולתו וידיעותיו (צדקותו לא שייכת לענין שלנו) ואני יאמר לך שדבריו חשובים כדברי בערל שווארץ ויוסף שלר...
בנושא הזה שניאור ליימן הוא מומחה ולדבריו יש חשיבות ומשקל ואינך יכול לבטל אותו ולהשוותו לשני הנ"ל. מונדשיין רק בא להוכיח שלא ניתן להאמין לסיפורים.