נטורי קרתא כתב:במחאה הראשונה בחוה"מ סוכות תשפ"ב אמר הגרב"ש דויטש שהוא ראה במו עיניו יותר ממאה שינויים בדברים יסודיים, אבל לא פירט.
חודש לאחר מכן פרסם בעיתון את עיקרי טענותיו. רצ"ב.
אם תיאור דמותו של הרב אנשין, לדעת הרבה מהכותבים כאן, עומד במקום עיון בחיבור עצמו, מגמתו ותוצאותיו, הרי שגם הגרב"ש דויטש זכאי לתיאור כזה, ואחשבה שעשוי להיות בו תועלת כשמדברים על התנגדותו. ובכן, זכיתי ללא מעט זמן של קרבה איתו, ואני יכול להעיד על זהירותו בב"א לחבירו באופן יוצא מגדר הרגיל, והיותו מן הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם וכו', בעיני ראיתי איך שדיברו בפניו אודות אנשים נכבדים שנהגו בו מאד שלא כראוי, והוא הסה ולא הסכים לשמוע, אף ע"פ שהוא עמד באותו זמן בעלבונו. אולי כבר כתבתי, איך שפגשתי אותו בחתונה, והיה זה בימים הכי סוערים של המחלוקת הפנים ליטאית, ונבהלתי ממראהו, קומתו שחה והוא גונח ונאנח, כששאלתי איך הוא מרגיש, הוא אמר כמעט במילים אלו, אני נעשיתי חולה מהביטוים שאני שומע
מכל הכיוונים. כשדיברנו על חלק מהדברים עליהם ניטשה המחלוקת, הוא הטיל ספק בכל דבר שלא נתאמת אצלו, ולא הסכים לקבל שום הנחה אף אם היא נאמרת מגדול זה או אחר, מבלי שהתאמתה אצלו.
כמובן שאין כוונתי שמשום כך יש לקבל את כל דבריו מבלי לבדוק אחריו, רצוני רק לתת קצת רושם, למי שאינו מכירו כראוי, הכא במאי עסקינן. באחד מחכמי ישראל שגדלותו בתורה אינה בכלל לפי ערך דורינו, שיראת ה' חופפת עליו כל היום, שומר פיו ולשונו, ועוד שאר מעלות עצומות ויחידות.