שילה צבי כתב: (לשם דוגמא, תראו את ההודעות שהרב תוכ"ד הי"ד היה כותב. ברור, מתוחכם, מלא ידע, ויחד עם זאת נותן מקום להמשך הדיון).
בברכת שבוע טוב ובשורות טובות לכל עם ישראל.
שילה צבי כתב:הרב בן אליהו (וכל הכותבים הנכבדים).
דווקא משום שאנו "מאותו צד" של הדיון הזה, אני מרשה לעצמי להעיר הערה, בתקווה שתתקבל ברצון.
נכון שהנושא מעורר רגשות חזקים, אך צריך להקפיד על כתיבה עדינה ומחושבת. סוף סוף יש חברים מבתי מדרש שונים, ואי אפשר לכתוב אליהם בצורה חזקה (שמעתי מרבותי כלל גדול- יש גבול לכמה אפשר לתבוע אדם שעושה על פי רבותיו. מיסודות תושב"ע לשמוע לת"ח.) שאיננה נותנת מקום לטענותיהם. מנסיון רב של קריאה בפורום, זה לא מוביל לדיונים איכותיים, ולא מחזק את הצד שלך בוויכוח. אמנם אני מסכים עם הדברים שאתה כותב, אבל מאוד מסתייג מאמירות כמו המקרה לא יתמיד. זה לא מעמיד את הצד שכנגדך בצורה שהוא יכול לענות.
בברכה המשולשת כתב:דרומי כתב:לעיל הבאתי את טורו של הרב חיים נבון.
והנה התגובה הטבעית (ידיעה שפורסמה):
עיתונאית דה-מרקר מירב ארלוזורוב כתבה בטור כי הציבור הדתי התייצב באחוזים גבוהים למילואים כי חלקם הגדו למועסק בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם.
"אחד ההסברים להתייצבות הגבוהה יותר למילואים מצד בני הציונות הדתית: חלק גדול מהם מועסקים בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם".
אם כבר מביאים תגובות של כל מיני ארחי פרחי, אז עדיף לקשר לתגובה של ת"ח כשר וירא"ש
https://www.inn.co.il/news/630170
ולטובת החסומים מצורף כמסמך
וזה תגובות על ההבל עצמו
https://www.inn.co.il/news/630194
בן אליהו כתב:ואחרי כל מסך העשן והערפל והיריות לכל עבר והציבור שלי והציבור שלך והציבור שלו ועוד הבלים והרבות להג, עובדה אחת נותרה ברורה ואיתנה: 1. באופן כמעט גורף לחלוטין הציבור החרדי לא מתגייס לצבא.
2. אין לזה שום צידוק לא מהתורה ולא מדרך ארץ שקדמה לתורה
3. דינו של עיוות מקומם זה הזועק לשמיים, ככל עיוות אחר: המיקרה לא יתמיד!
כל השאר בלה בלה בלה
בן אליהו כתב:לכל הדרישות ההגיוניות והמוצדקות הדרג המדיני בהחלט מוכן להענות.
בן אליהו כתב:לדרישות הזויות אין סיבה שיענו.
תא חזי כתב:בברכה המשולשת כתב:דרומי כתב:לעיל הבאתי את טורו של הרב חיים נבון.
והנה התגובה הטבעית (ידיעה שפורסמה):
עיתונאית דה-מרקר מירב ארלוזורוב כתבה בטור כי הציבור הדתי התייצב באחוזים גבוהים למילואים כי חלקם הגדו למועסק בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם.
"אחד ההסברים להתייצבות הגבוהה יותר למילואים מצד בני הציונות הדתית: חלק גדול מהם מועסקים בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם".
אם כבר מביאים תגובות של כל מיני ארחי פרחי, אז עדיף לקשר לתגובה של ת"ח כשר וירא"ש
https://www.inn.co.il/news/630170
ולטובת החסומים מצורף כמסמך
וזה תגובות על ההבל עצמו
https://www.inn.co.il/news/630194
זו אמנם תגובה של תלמיד חכם - אבל כמוה כמאמרו של ר' חיים נבון.
שניהם משליכים חלק מסויים מהעמדות שלהם על הציבור החרדי.
מעמיד ואח"כ מקשה.
אתמהה, וכי הציבור החרדי בכלל נמצא אצלו בלקסיקון ערכים של "בניין האומה" ושאר ירקות? שבכלל יהא אפשר לנהל עמו דיון על זה? שבט ראובן - שבט לוי? הדיסוננס שבין הרפיסות הדת"לית לבין העמידה החרדית (כביכול) וכו'?
הלא מעיקרא זה לא קיים, אז איך אפשר להציב דברים כאלו במשוואה?
בהשראת הכתוב לעיל בתגובתו של שילה צבי (הנפלאה! שאמנם מביע בה את השקפתו, אך מבין שמלכתחילה 99% מהמושגים שבה אינם נוכחים בהווי החרדי) - ובהשראת משלו של חיים נבון - הדיון בזה דומה אכן לשחיית בבריכת ג'לי, אבל לא רק מצד החרדי המתדיין, אלא גם מצד הדת"לי המתדיין, שמנסה להנכיח בדיון ערכים שאינם רלוונטיים כלל, כיון שהם טפחות ללא מסד. כדי להגיע למושגי-על של זכות לשרת והעצמה וכו' וכו', צריך את הבסיס הציוני-דתי (קרי, הפרשנות הציונית-דתית למקורות) דבר שאינו קיים כלל אצל חרדי מן השורה, ולהתדיין איתו על זה כמוהו כלתקוע טריז בכל הדיון כולו.
מענה איש כתב: אפשר ללמוד את העניין של ישיבות הסדר להבין איפה הכשלים ולנסות לחקות את זה אצלנו
מענה איש כתב:הסמינרים ובתי הספר של בית יעקב יוכיחו שאפשר להתנהל עצמאית פלוס מינוס ויחד עם זה להיות כפוף לשלטון מרכזי
תא חזי כתב:ניכר שאינך מתמצא בהווי הצבאי.
ונתנו ידידים כתב:וא"כ נפשי בשאלתי מה יקרה אם יקימו מסגרות בצבא שרשמי יהיה מנוהל על ידי חרדים וכמו שדיברו כאן לפני זה, ואמנם שאי אפשר להאמין להציונים וודאי שיתערבו בכל אופן וצורה שרק יוכלו, והחרדיות יהיה שולטת בו רק למחצה שליש ורביע ומ"מ עדיין בשם חרדי יקרא, אמנם כל הנ"ל יהיה רק למכסות מסוימים לאלו שהם לא באמת בחורי ישיבות ועדיין הממסד החרדי ועולם הישיבות יתקיים ויבעוט בכל תוקפו, ואיך ישתנה המצב ההיא מהמצב ששורה כבר עכשיו.
עקביה כתב:ונתנו ידידים כתב:וא"כ נפשי בשאלתי מה יקרה אם יקימו מסגרות בצבא שרשמי יהיה מנוהל על ידי חרדים וכמו שדיברו כאן לפני זה, ואמנם שאי אפשר להאמין להציונים וודאי שיתערבו בכל אופן וצורה שרק יוכלו, והחרדיות יהיה שולטת בו רק למחצה שליש ורביע ומ"מ עדיין בשם חרדי יקרא, אמנם כל הנ"ל יהיה רק למכסות מסוימים לאלו שהם לא באמת בחורי ישיבות ועדיין הממסד החרדי ועולם הישיבות יתקיים ויבעוט בכל תוקפו, ואיך ישתנה המצב ההיא מהמצב ששורה כבר עכשיו.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 00#p826489
אליסף כתב:מן הראוי להניח כאן את דבריו המדהימים בחריפותם של ר' מאיר חדש בעקבות מלחמת יום כיפור.
מחמת חריפות הדברים ומפני כבוד החברים הסרוגים היקרים (אין כוונתי לטרול ב"א) לא אצטטם רק אפנה מקום לביוגרפיה 'המשגיח ר' מאיר'. קחנו משם.
ונתנו ידידים כתב:לכאורה לא ענית לי כי אני טענתי שגם אם לא יקוימו את הדברים הנ"ל במילואם עדיין זה לא יבטל את החרדיות כי מכיון שכל הנ"ל הוא רק למכסות מסוימות, והמכסות האלו גם כיום שהם לא משרתים והם נמצאים עמוק בתוך המחנה שלנו אין הפוסק עליון לכל שאלה ערכית השקפתית ואולי גם הלכתית את האדם שהיית רוצה שיהיה אלא פוליטיקאי פלוני ופרופסור אלמוני הוא הדעה אצלם. וע"כ שעיקר החרדיות נמדד ונקבע ומושפע על כולם על ידי עולם הישיבות וכו וזה לא יתבטל גם אחרי שיעשו מכסות.
חלומות־פז (אולי יש להוסיף: לצערנו).בן אליהו כתב:בעולם אחר לחלוטין
זאב ערבות כתב:תא חזי כתב:ניכר שאינך מתמצא בהווי הצבאי.
ואתה כן מתמצא? אם שירתת ושרדת משמע ניתן לעבור את הצבא, ואם לא שירתת מנא לך?
בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
זאב ערבות כתב: והן מצד האוכלוסיה המשרתת שאותם לא מעניין שמירת השבת והכשרות והצניעות וכו' וכו'.
תא חזי כתב:בן אליהו כתב:ואנחנו חיים מאז שמחת תורה בעולם אחר לחלוטין מאשר לפני כן ובטח ובטח בעולם אחר לחלוטין מאשר נקודת הזמן בה אמר הגר"מ חדש את דבריו.
לו יהי כדבריך, ונכון, בחצי השנה האחרונה, רבים בתקשורת משווים את המצב ל"מלחמת העצמאות" השניה.... כל אחד מטעמיו הוא. נלך עם זה.
אז עוד לפני דברי הר"מ חדש בעניין מלחמת של"ג, מה לגבי דברי המתנגדים לגיוס בני-ישיבות עוד בזמן "מלחמת העצמאות" (הראשונה)?
פרשה שגם לגרי"מ חרל"פ (הנערץ ונקדש בפי כל חניכי הציונות הדתית, וכזה שבוודאי ראה במדינה ערך רוחני חשוב ועצום אליבא דידיה ודרביה) היה חלק בה, ולא בצד שאתה נמצא בו... (וי"א שבגלל דבריו/או דברי תלמידיו נקרע הקרע בינו לבין הרצי"ה).
בברכה המשולשת כתב:זאב ערבות כתב: והן מצד האוכלוסיה המשרתת שאותם לא מעניין שמירת השבת והכשרות והצניעות וכו' וכו'.
מחילה בכבודו של הדר"ג שליט"א,
אבל חלק גדול מאוד מהאוכלוסיה המשרתת דווקא מאוד מתעניין בשמירת שבת וכשרות וצניעות.
לבי במערב כתב:חלומות־פז (אולי יש להוסיף: לצערנו).בן אליהו כתב:בעולם אחר לחלוטין
הסיכוי לא גדַל לאחר שמח"ת. אם כבר, הם איבדו את גורם־ההפתעה (ועדיין אי"ז שולל כמובן שצריך לרוצץ את ראשם של נחשי־פרא אלו, ויפה שעה אחת קודם).בן אליהו כתב:אם לא, אודה לך אם תנמק.
הביטוי משמש באופן כללי לטענה כביכול ה'מצב' השתנה לחלוטין (כולל - סגנון דיונים פוליטיים או מוסכמויות חברתיות). ובכן, חלומות־פז.בן אליהו כתב:אם כן, אז על מה כתבת חלומות פז?
דרומי כתב:לא השתנה כלום מאז שמח"ת.
אולי. את מיקומי הכחות (שאינם חיוניים) בגזרת הצפון לא שינו, וגם לא נראה שנעשו מאמצים רבים להקטין את האבטלה ה'סמוי’'.חרסון כתב:שראיית הצבא את המצב השתנתה
לבי במערב כתב:אולי. את מיקומי הכחות (שאינם חיוניים) בגזרת הצפון לא שינו, וגם לא נראה שנעשו מאמצים רבים להקטין את האבטלה ה'סמוי’'.חרסון כתב:שראיית הצבא את המצב השתנתה
]
בן אליהו כתב:לבי במערב כתב:חלומות־פז (אולי יש להוסיף: לצערנו).בן אליהו כתב:בעולם אחר לחלוטין
קשה לי להבין. אתה לא חושב שהסיכוי למלחמה רב זירתית, קרי: יו"ש, לבנון, עזה, ערביי ישראל, ולך תדע מה עוד, ובעקבותיו הצורך הדחוף בהגדלת הסד"כ, גדל משמעותית מאוד מאז שמחת תורה?
אם לא, אודה לך אם תנמק.
אם כן, אז על מה כתבת חלומות פז?
איתן כתב:בן אליהו כתב:לבי במערב כתב:חלומות־פז (אולי יש להוסיף: לצערנו).בן אליהו כתב:בעולם אחר לחלוטין
קשה לי להבין. אתה לא חושב שהסיכוי למלחמה רב זירתית, קרי: יו"ש, לבנון, עזה, ערביי ישראל, ולך תדע מה עוד, ובעקבותיו הצורך הדחוף בהגדלת הסד"כ, גדל משמעותית מאוד מאז שמחת תורה?
אם לא, אודה לך אם תנמק.
אם כן, אז על מה כתבת חלומות פז?
ומה שחמור ביותר - מצריים. בתקשורת לא הרבה מדברים על זה - אך מצריים עוד מתקופת מובראק ובמיוחד מעליית א-סיסי לשלטון התחילה התחמשות מאסיבית. למשל לפני כעשור וחצי היו רק 6 מעברים דרך תעלת סואץ והיום יש 60(!). וזה מיועד להזרמת כוחות לסיני. מצרים קונים נשקים מהדגמים המתקדמים בעולם, אוגרים מלאים של חלקי חילוף, מחמשים את סיני בניגוד להסכם שלום. ועוד ועוד.
והכל מכוון כנגד ישראל. והתקשורת, מכוני המחקר ופוליטיקאים שנים רבות נוהגים לשתוק על הענין הזה. אולי בזמן אחרון קצת שינו זמנית ממנהגם.
את הפירוט אפשר לראות באתרו של אלי דקל.
אלי דקל הוא יהודי יקר, יר"ש. סג"א בדימוס שהיה ראש ענף שטח בחטיבת המחקר באמ"ן. וענף שטח התמחה בתשתיות, קרקע ותצלומי אוויר. ע"י שימוש בגוגל ארץ' אדם שיודע איך לפענעח תצלומי אוויר יכול לגלות הרבה דברים. עצם זה ששירותו הצבאי הוא בילה בפענוח נתונים מתצ"א לימד אותו להבתמך על עובדות ולא על הגיגים שפורחים באוויר.
וכשהוא אומר משהו - זה מבוסס על עובדות מוצקות. כמובן, במודיעין אין לך אף פעם וודאות של 100%.
לבי במערב כתב:אולי. את מיקומי הכחות (שאינם חיוניים) בגזרת הצפון לא שינו, וגם לא נראה שנעשו מאמצים רבים להקטין את האבטלה ה'סמוי’'.חרסון כתב:שראיית הצבא את המצב השתנתה
כמו כן יש לזכור: לו הי' רצון אמיתי לעודד גיוס חרדים - היתה ההתחלה מאפשוּר התנאים המתבקשים.
קרית מלך כתב:בסיס סגור עם הפרדה מגדרית מלאה
אין כניסה לטלפונים לא כשרים
אוכל בכשרות בד"ץ העדה החרדית (עלות כפולה)
כל החלטה מתקבלת אך ורק באישור פוסק הלכה חרדי
מדים בצבע שחור לבן....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 118 אורחים