בתחילת הדברים נביא את דבריו של הרב עזריאל ברגר באשכול אחר בנושא:
נא להיזהר בהלכות לשה"ר וכו', ולא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים.
אני מצטט כאן כמה דברים מאשכולות אחרים:
על הטענה שהובאה במבוא לילקוט טהרה (עמ' כז) שבמרוקו פסקו לפי הרמ"א מכיוון שהגיע רב אשכנזי ששינה את ההלכה האריכו כאן:
viewtopic.php?f=7&t=52744
מה שהביא בכרך א' על סימן ט עמ' שפו מקונטרס "תכלא דפזלון" - מדובר בקונטרס היתולי, ואף הדברים מוכחים בדברים עצמם המצוטטים.
עובר ושב כתב
והעולה על כולנה בנושא פ"נ (וגם ע"ז בפ"נ) שהאריך בזה בילק"י החדש שבת כרך ג' וכן במכתבו על ע"ז, השתוממתי לראות כיצד העתיק מכל הפשקווילים שיצאו לאור בנושא, דברים מופרכים בעליל ושיטות שגם הגר"ע יוסף לא העלה על דעתו מעולם (למרות שראה הכל) ולא כתב ביביע אומר, כגון שהש"ג לא התיר ברה"ר (והרי אביו התיר לגרושה על סמך זה) וכן לגבי הע"ז דברים שאינם נכונים במציאות, וגם בלבל בין בודהה לבין הפסל שהם עובדים שם.