מה שנכון נכון כתב:ראה מש"כ בוישב הים ח"א ס"ה.
יאיר כתב:מה שנכון נכון כתב:ראה מש"כ בוישב הים ח"א ס"ה.
לא הצלחתי לע"ע לעיין שם
מישהו מהחברים יוכל להעלות/לחילופין לכתוב מה מסקנתו שם?
מה שנכון נכון כתב:יאיר כתב:מה שנכון נכון כתב:ראה מש"כ בוישב הים ח"א ס"ה.
לא הצלחתי לע"ע לעיין שם
מישהו מהחברים יוכל להעלות/לחילופין לכתוב מה מסקנתו שם?
ודון מינה.
נד' באגרות־קדשו חי"ט ע' תל (ומיירי, אכן, גבי לדוד ה' אורי).עזריאל ברגר כתב:יש מכתב מהרבי מליובאוויטש
מענה על השאלה: כשמתפלל במנין המתפללים בנוסח אשכנז, ואומרים 'עלינו' קודם 'שיר של יום' - ובנוסח האריז''ל אומרים אותו אחרי 'קטורת'; והא קיי"ל שצריך לומר 'עלינו' עם הציבור, וא"כ - האם עליו לומר ב' פעמים 'עלינו', ועד היכן עליו לומר בפעם הראשונה?
עלינו - יאמרוֹ בסיום כל התפלה, כמבואר בכתבי האריז"ל, וגם יצטרף ויאמרו כשהציבור אומרו כמבואר [ . . ]. ובב' הפעמים יאמרו כולו.
(ממכתב י''ב אלול תשי"ז)
לבי במערב כתב:נד' באגרות־קדשו חי"ט ע' תל (ומיירי, אכן, גבי לדוד ה' אורי).עזריאל ברגר כתב:יש מכתב מהרבי מליובאוויטש
וראה 'שלחן מנחם' ח"א ריש ע' ערב:מענה על השאלה: כשמתפלל במנין המתפללים בנוסח אשכנז, ואומרים 'עלינו' קודם 'שיר של יום' - ובנוסח האריז''ל אומרים אותו אחרי 'קטורת'; והא קיי"ל שצריך לומר 'עלינו' עם הציבור, וא"כ - האם עליו לומר ב' פעמים 'עלינו', ועד היכן עליו לומר בפעם הראשונה?
עלינו - יאמרוֹ בסיום כל התפלה, כמבואר בכתבי האריז"ל, וגם יצטרף ויאמרו כשהציבור אומרו כמבואר [ . . ]. ובב' הפעמים יאמרו כולו.
(ממכתב י''ב אלול תשי"ז)
עזריאל ברגר כתב:ומפשטות הלשון "יאמרו כולו" - משמע שיאמר גם "ועל כן נקווה" (שהוא נכלל ב"עלינו" בלשון הדיבור, וכפי שכתוב בסידורים רבים לומר "עלינו וקדיש יתום" בסיום תפילות מסוימות, וכולם מבינים שזה לפחות עד "ה' אחד ושמו אחד"), ודלא כמי שאמר שמספיק לומר רק עד "ועל הארץ מתחת אין עוד".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 225 אורחים