זאב ערבות כתב:א. וכבר הוכח שמספר הסיפור לא מדייק בפרטים, ופותח האשכול לא מדייק בדברים... אז מה תלונתך עלי? האם זה לימוד גמרא שצריך לדייק בפרטים? והאם אסור לשאול קושיות לפי הבנתי הדלה? ולכבוד אדר אביא מעשה משעשע שארע עמי, בישיבה שפת הלימוד היה באנגלית וכידוע אנגלית היא לא שפת האם שלי (תתפלאו לשמוע אבל שפות האם שלי בערבוב הם עברית ואידיש), והרב שאל בנוגע לענין מסויים מה משמעות "טעמי המצוות" ואני עניתי לתומי באנגלית the taste of mitzvot (במשמעות הפשוטה של המלה טעם - כמו טעם מאכל) וכמובן כל התלמידים צחקו וגיחכו. אז הרב השתיק אותם ואמר שכאשר עושים מצוה צריך לא רק שידעו מה הכוונה וכו' שזו המשמעות, אלא גם צריך שיהיה לה טעם, כלומר שתהיה עריבה עלינו.
ב. אמת. זו הנוסחא שיצאה מתחת יד הכותב אך את קושיותי הראשונות הקשיתי לדברי פותח האשכול לפני שידעתי על נוסחת העתון, וכאשר קראתי אותה הקשיתי עליה קושיות אחרות, הדבר מפריע לך? ומדוע שלא אראה את הסתירות בין הנוסחאות?
ג. מה שכתבתי כתבתי ואין טעם לחזור על הדברים.
ד. אם לא זוכרים אז אין לפטם את הקוראים בסיפורים בני שלש עמודים עם פרטי פרטים וכמו שאומרים מרוב עצים לא רואים את היער, לכאורה כל הפרטים האלה נועדו לטשטש את הקורא שד שמגיע לעמוד השני כבר לא זוכר את הפרטים בעמוד הראשון עד כדי כך שכאשר הו מפרסם את הסיפור בפורום, במקום פריז הוא כותב דרום אפריקה! ממש פלאי פלאים עד כמה הזכרון חלש, ואז הוא ממהר למחוק ולשנות את הסיפור בכדי שיתאים עם הכתוב בעתון, ולא מפי העתון אנו חיים, ממתי מאמינים לעתון? לא צריך להרחיק לכת ותראה את כל המהומה בעתונים החרדיים בענין הבחירות. לדוגמא, האם עלי להאמין למה שכותבים בעתון הארץ?
א. ייש"כ על המעשה הנאה. 'מותר' לשאול קושיות (ואין כת"ר זקוק להסכמתי...), אך רצוי שיבואר היטב על מה (ולמה) הן באות.
ב. אדרבא, כדאי להראות את ה"סתירות" בין הנוסחאות, על־מנת להבהיר את מגבלותיו של הזכרון האנושי. כקושיות כלפי אמינות הכותב - אינו ראוי כלל.
ג. כנ"ל, מה שכתבתי כתבתי ואין טעם לחזור על הדברים.
ד. אף אחד לא 'פיטם את הקוראים', והכותב ידוע באמינותו (ואם 'גדר עיתון' גורע האמינות לפ"ד כת"ר - הרי הדברים נדפסו על־ידו זה מכבר, בספר 'ממשי'...). פותח האשכול שמע את הסיפור
ממי שקראו בעיתון, ולכן (א) אין פלא בכך שתיקן ע"פ הנאמר במקור, ו(ב) גם אין כל פליאה בחילופי הפרטים ע"י ההרקה מכלי לכלי (כרגיל).
מי ביקשו להאמין את בדיות 'הארץ'? מהו הקשר?!זאב ערבות כתב:[א] אתה ממש עקשן! [ב] את המשפט " את הדברים כתבתי באופן כללי" מתיחס להערה עם שתי השורות שציטטתי, לא לעתון שלכם בדווקא, אך העתון שלכם בכלל למרות שמעודי לא קראתי אותו ובאופן כללי איני קורא עתונים ועלונים רק באופן אקראי כשמזדמן. פעם הייתי קורא את משפחה וחדלתי מכיוון שזה בזבוז כסף. ובמונסי יוצא לאור עתון שבועי והייתי כותב לו מדי פעם מכתב עד שיום אחד העורך צינזר את דברי שהיו תגובה למכתב אחר שכולו שקרים בענין הפאות מהודו ומאז חדלתי.
א. יתכן...
ב. אם מעולם לא קרא כת"ר את עיתון 'כפר חב"ד'
(שאינו 'שלי', עכ"פ מבחינה ממונית...), כיצד יכול הוא לחוות דעה אודות הנדפס (ושאינו נדפס) שם? בכה"ג עדיפה השתיקה מן הדבור
(כי אולי הייתי משתכנע בהבהרה שכתב מקודם, ועתה השיב הדבר לקדמותו...). כמובן שאין סיבה להשוות בינו ל'משפחה' או לעיתוני מאנסי, ועפ"ז להעמיד ולהקשות.