אדג כתב:לא חבל על הזמן שלך?
(אני אהנה לקרוא, אבל הזמן, אוי, הזמן...)
יוסףלוי כתב:"לא רק שאין מקור קדום הקושר את מדבר סיני למדבר סיני", טוען שחן, "פסוק מפורש קובע שלא בדרך זו הוביל הקב"ה את עם ישראל בצאתו ממצרים שהרי כתוב "ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלישתים", לשיטתו של שחן, "דרך ארץ פלשתים" הוא הכינוי למדרך העוברת במה שמכונה בפינו היום מדבר סיני. זה בדיוק הדרך שבה הקב"ה לא הוליך את בנ"י".
אכן, פסוק מפורש...
יוסףלוי כתב:אדג כתב:לא חבל על הזמן שלך?
(אני אהנה לקרוא, אבל הזמן, אוי, הזמן...)
viewtopic.php?f=7&t=8708&p=77809#p77809
זה לא בזבוז זמן? דוגמא אחת...
אדג כתב:מה אתה משווה? כאן אנחנו דנים אודות כתביו ומעשיו של אדם גדול, ואילו כאן אתה מבסס ברפש שאיזה טיפש כתב. אם הייתי מלקט כל כסילות ואוילות שמודפסים דבר 'יום ביומו' והייתי 'מבשר' ו'מודיע' כי הם הבל ורעות רוח, הייתי מכלה ימי ושנותי עליהם.
אדג כתב:היית רואה שלדיון זה יש נפק"מ גדולה לעניין מהות ענין 'ממוצע' ומהות האדם ומעלתו על בע"ח 'ומותר האדם מן הבהמה'.
יוסףלוי כתב:אדג כתב:היית רואה שלדיון זה יש נפק"מ גדולה לעניין מהות ענין 'ממוצע' ומהות האדם ומעלתו על בע"ח 'ומותר האדם מן הבהמה'.
היכן היה מעמד הר סיני, זה לא נפק"מ גדולה ליהודי ממוצע?
יוסףלוי כתב:אל תכחיש שאם היתה ודאיות למקום הזה, הוא היה הופך למקום מקודש יותר. מצאנו רבנים רבים שנתנו ערך למקומות היסטוריים חשובים, בהם היו מעמדים גדולים ליהדות.
יוסףלוי כתב:"לא רק שאין מקור קדום הקושר את מדבר סיני למדבר סיני", טוען שחן, "פסוק מפורש קובע שלא בדרך זו הוביל הקב"ה את עם ישראל בצאתו ממצרים שהרי כתוב "ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלישתים", לשיטתו של שחן, "דרך ארץ פלשתים" הוא הכינוי למדרך העוברת במה שמכונה בפינו היום מדבר סיני. זה בדיוק הדרך שבה הקב"ה לא הוליך את בנ"י".
אכן, פסוק מפורש...
מדובר במינרלים שגדלים בסדקים בסלע. בדרך כלל מינרלים של תחמוצות מנגן. התופעה מוכרת מסלעים במקומות רבים בעולם. אם תכתוב ב-Google "manganese dendrites" ותבקש לראות תמונות, תוכל לראות עשרות דוגמאות. רוב הדוגמאות נוצרו בסלעים שגילם עתיק בהרבה מכמה אלפי שנים ואין כל קשר בין התופעה המינרלוגית היפה הזו למעשה הסנה.
בעלזער כתב: אגב, האם גם כתב להסביר במאמרו איך הגיע משה רבינו ממדין להר סיני כאשר התגלה אליו הסנה, כי בכל אופן מדין הוא אי שם בצפון הארץ, ואיך הגיע משם להר האלוקים, ועוד כמה קושיות כהנה וכהנה.
בעלזער כתב:בכל אופן דרך ארץ פלישיתים הכוונה בזה שהיה באפשרותם להיכנס הישר לארץ ישראל דרך החוף מרצועת עזה עד ארץ ישראל ומזה חשש הקב"ה שאם יכנסו בדרך הקלה הרי גם ניתן לברוח אחורה בקלות, ואילו נאמר שארץ פלישתים זה מדבר סיני אין זה פשוט כלל ועיקר לחזור משם למצרים, והוא לא עדיף על פני הדרך שהוביל אותם הקב"ה וסיבב אותם במדבר.
יוסףלוי כתב:איני יודע ובקי בדברים אלו בכדי לאששם, אך יודע אני שנכתבו ע"י כופרים.
"רוב הדוגמאות נוצרו בסלעים שגילם עתיק בהרבה מכמה אלפי שנים" - מילים אלו מוכיחות בעליל את הכיוון.
יוסףלוי כתב:בעלזער כתב:בכל אופן דרך ארץ פלישיתים הכוונה בזה שהיה באפשרותם להיכנס הישר לארץ ישראל דרך החוף מרצועת עזה עד ארץ ישראל ומזה חשש הקב"ה שאם יכנסו בדרך הקלה הרי גם ניתן לברוח אחורה בקלות, ואילו נאמר שארץ פלישתים זה מדבר סיני אין זה פשוט כלל ועיקר לחזור משם למצרים, והוא לא עדיף על פני הדרך שהוביל אותם הקב"ה וסיבב אותם במדבר.
מי אמר שה"ושבו מצרימה", הוא חשש בגלל המיקום הקרוב של ארץ פלישתים? הרי התורה מדגישה שהחשש היה "בראותם מלחמה"?
לייטנר כתב:ברור ש'כי' ב"כי קרוב הוא", זה 'למרות'.
חכם באשי כתב:בקיצור, אם האמונה שלך מבוססת על 'אבני ג'בל מוסא' וכדומה, אתה בבעיה!!
חכם באשי כתב:האגדה מגוחכת בדיוק כמו ה'מסורת' הרואה בג'בל מוסא את הר סיני!
יוסףלוי כתב:לייטנר כתב:ברור ש'כי' ב"כי קרוב הוא", זה 'למרות'.
אתה בא לומר שלא כרש"י שהביא בעלזער?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 242 אורחים