איש_ספר כתב:כותרת האשכול השתנתה ויש בה כדי לכוון את הכותבים להעיר כדרכה של תורה על הדברים הצריכים תיקון ללא תוספת דברי גנאי מיותרים שלא לומר בלתי נכונים. בברכה.
מי אנוכי כתב:פרנצויז כתב:נוריאל עזרא כתב:האם ידוע למישהו כאן או יכול לבדוק האם הקטע הנ"ל שחסר מהשיח ישראל ישנו במהדורת המאור?
נמסר לי שהקטע הנ"ל נמצא במהדורת המאור.
הוד_והדר כתב:אורח כתב:כשפותחים ראשי תיבות באופן שגוי כל כך, מה זה אומר? איך אפשר לטעות בין י"א דהיינו 11, לבין יש אומרים?
ככה זה נראה כשפותחים ר"ת בתוכנה, נותנים פקודה כל י"א הופכת ליש אומרים
איש_ספר כתב:כותרת האשכול השתנתה ויש בה כדי לכוון את הכותבים להעיר כדרכה של תורה על הדברים הצריכים תיקון ללא תוספת דברי גנאי מיותרים שלא לומר בלתי נכונים. בברכה.
מעיין כתב:בדפוסים הקודמים המתנונ' וצריך לפתוח המתנונה היינו שהולך ומת מלשון מתנוונה שבסוטה, והלכו ופתחו מתנונע, ויש לן מושג חדש צפורן שמתנונע ממש מעשה נסים...
מעיין כתב:אבל מ"מ המעיין יראה והאמת יורה דרכו דהנוסח הנכון הוא מתנונה דבהמשך הלשון ואפי' אם אין הולך ומתנונע... אין לו שום משמעות בלשון הרגיל כמובן למבין
וראי' לדבר עיין מטבע לשון זה בלבוש בכעין זה בסי' תרמ"ח סעי' ו' לגבי אתרוג
..ואם שוב היה זה מתגלגל ומתנונ' בחוליו..
תורת המן כתב:...
אמנם במדרש שמואל מהד' זכרון אהרן [אין לי תמונה כי אין לי חבילת ז"א, ומי שיש לו אכיר לו טובה אם יכול להעלותו], פתחו הר"ת מהרש"ל - "מהר"ש לאניידו". והוסיפו בסוגריים [בכלי יקר].
וליתא.
מה שנכון נכון כתב:
משה לוי11 כתב:תורת המן כתב:...
אמנם במדרש שמואל מהד' זכרון אהרן [אין לי תמונה כי אין לי חבילת ז"א, ומי שיש לו אכיר לו טובה אם יכול להעלותו], פתחו הר"ת מהרש"ל - "מהר"ש לאניידו". והוסיפו בסוגריים [בכלי יקר].
וליתא.
(יג) יאמר קדיש אפילו באמצע וכו'. ויאמר החזן ג' פסוקים אחרי שבאו המנין כדי לומר עליהם קדיש (כלבו סי' סח דף ע"ב ל ע"ב). ומזה קשיא על הט"ז סימן נ"ה ס"ק ג' במה שדקדק מכלבו גבי אשרי שקודם מנחה להיפך:
(יד) היותר הגון וכו'. ואם יודע בעצמו שאינו בקי מאד ויודע להשמר אפילו משגגה, אין לו להכניס עצמו בעבודת השם. ואם אינו ראוי והגון ובקי ועומד לקרוא בתורה שהיא הוראת משפטי השם ואיסורן והתירן, אין מקיפין לו כשאר עונשין, כדכתיב [ויקרא י, ג] בקרובי אקדש, ושכרו מרובה אם יהא מן ההגונים, והוא הנקרא מלאך ה' (כלבו שם ע"ג):
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים